Pihenni, kikapcsolódni a volt gyártelepen
(képes beszámoló a cikk végén)
Október 21-én a Károlyi Sándor utca- Anyácska utca- Pisztráng utca- Énekes utca- Csobogós utca által határolt terület jövőjéről a polgármesteri hivatalban lakossági fórum volt, melyen a terület tulajdonosa, az Indotek Zrt. a fejlesztési elképzeléseiről szólt, ám mindenről az önkormányzattal és a környéken lakókkal szeretne egyeztetni.
Az érintett területen régóta semmilyen termelés nincsen- a korábbiakban az Olajgyár működött itt-, ám a jövőben a szórakozás és a sportolás számára fejlődne a terület.
Először Gyurcsánszky János alpolgármester arról beszélt, hogy az ipari területet lakóövezetté és városközponti jellegű területté kívánják átalakítani, ahol a szolgáltatóegységek is helyet kapnának.
Szokolai Örs, a tervvel kapcsolatban elmondta, hogy a fejlesztés során 65%-os zöldterület mellett 1500-2000 lakás épülne meg, de helyet kapnának önkormányzati funkciók is.
Pintér Ferenc építész arról szólt, hogy a terület jelenleg zárvány jellegű, a gyár régen mezőgazdasági területen helyezkedett el, ám az elmúlt évtizedekben a város körbevette. A munkahelyi területű ingatlanon a beépítés mértéke 35-40 százalék és zöldfelület egyáltalán nincs, viszont a Szilas-patak keresztülfolyik a gyár területén.
-A funkcióváltás és az intézményi területté történő átsorolás szükséges, ami vegyes városias beépítést tesz lehetővé. Az ingatlanra a környékről hiányzó kereskedelmi és szolgáltató egységek-, az alapellátáshoz szükséges intézmények is beépülhetnének. A terület észak-déli átjárhatóságát is megteremtenék a Közvágóhíd utca és az Énekes utca közötti kapcsolat megépítésével, ám nem szeretnénk átmenő forgalmat a területen. Mintegy egy hektárnyi területen közparkokat építenénk és az erdőterületet sem csökkentenénk. A zöldfelületi mutatók lényegesen jobbak lehetnének a mostani állapotnál.
Turányi Gábor építész az építészeti koncepcióról beszélt, mely szerint a szennyezett környezet helyett a tiszta terület kialakítása venné át a szerepet. Új városrész főteret szeretnének építeni üzletekkel, étteremmel, kávézókkal, és helyet kapnának kulturális és szociális létesítmények is.
A tájékoztatót követően a lakosság is kérdezhetett. Így szóba került, hogy jár-e bontással a fejlesztés, hogy a közösségi közlekedés milyen lesz, illetve, hogy a terület zajvédelmét is meg kell oldani, miután a KKK 2 x 2 sávos útja a terület mellett épülne meg, valamint, hogy a terület kiszolgálásához szükség lenne az Északi Főgyűjtő megépítésére. Elhangzott az is, hogy a Rákospalotáért Közhasznú Egyesület kezdeményezte a gyár területén levő épületek egy részének műemlékké nyilváníttatását. Amennyiben megkapják a védettséget az épületek ezekben loft lakások alakíthatóak ki.
A felvetődött kérdésekre, problémákra a befektető képviselője, Szeles Béla fejlesztési osztályvezető válaszolt. Elmondta, hogy nem bontanak le a környező utcák házaiból egyet sem, kizárólag a gyár területén levő épületeket tüntetik el, valamint az építkezéssel járó zaj és egyéb környezetszennyező hatásokat igyekeznek alacsonyan tartani. A befektető célja a területen levő környezetszennyezés megszüntetése és a patak felélesztése, illetve, hogy a fejlesztés után a terület és a környező ingatlanok is felértékelődjenek.
Pető Zoltán közlekedési mérnök elmondta, hogy a főváros a saját tulajdonában levő utakat és a kerület is a saját tulajdonában levő utakat fogja fejleszteni. Az Anyácska utca nem lesz zsákutca, mert megnyitják a lakóknak, viszont a közúton közlekedők nem hajthatnak be az utcába. A BKV várhatóan járatsűrítésekkel oldja meg a terület jobb kiszolgálást. A KKK-val kapcsolatban pedig elhangzott, hogy az utat a jelenlegi ismeretek szerint 2×1 sávosra építik meg majd.
Kapcsolódó linkek:
INDOTEK Zrt. honlapja
Kapcsolódó lanyagok:
INDOTEK Zrt. bemutatója (.pdf)
Képes beszámoló