Címképzés, hibás cím javítása
Ha a jegyző észleli, hogy egy ingatlan nem rendelkezik címmel, vagy hogy az ingatlannak a jelenleg használt címe nem helyes, vagy a különböző adatbázisokban (lakcímnyilvántartás, ingatlan-nyilvántartás) eltérően szerepel, hivatalból intézkedik a cím kijavítása vagy az új cím megállapításának érdekében.
A jegyző a címképzés szükségességéről értesülhet az adatbázis felülvizsgálata során, de ügyféli jelzés vagy kérelem alapján is. Függetlenül attól, hogy a címképzés szükségessége milyen módon jutott a jegyző tudomására, az eljárás hivatalból indul meg. A kérelmezőnek vagy a bejelentőnek azért eljárási illetéket vagy díjat nem kell fizetnie.
Az ügyfél a cím felülvizsgálatára vonatkozó kérelmét benyújthatja személyesen a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán (1153 Budapest, Bocskai utca 1-3.) vagy levélben ugyanerre a címre.
Az eljárás során a jegyző a cím helyességét felülvizsgálja, és a szükséges változtatásokat átvezeti a Központi Címregiszterben. A cím megváltoztatásáról írásban értesíti a bejelentőt, illetve azt a szervet, amelynek eljárása során felmerült a cím megváltoztatásának szükségessége. (pl. Okmányiroda)