Menu

Munkakezdési, burkolatbontási engedélyek kiadása

Munkakezdési, burkolatbontási engedélyek kiadása

Budapest közterületein és közútjain a járdákat és zöldterületeket is beleértve a burkolatot felbontani, burkolatbontással járó munkát végezni csak a közút kezelőjének munkakezdési hozzájárulása (burkolatbontási engedélye) birtokában szabad. A hozzájárulás nélkül végzett munka esetén a közút kezelője helyi közút esetén a képviselőtestület a közlekedési hatóságnál eljárást kezdeményez.

A XV. kerületben a burkolatbontási hozzájárulások intézése a Városgazdálkodási Főosztályon belül, a Városüzemeltetési Osztályon történik, amelyhez szükséges:

Kitöltött kérelem nyomtatvány és

  • az igénybevételt bemutató helyszínrajz, terv, járda és közút és járda érintett szakaszának keresztszelvénye egy példányban,
  • tervezői vagy kivitelezői nyilatkozat, mely tartalmazza, hogy a tervezett munkák terveit a közművekkel egyeztette és a műszaki megoldás megfelel a mindenkori hatályos műszaki előírásoknak, a munka a közművek működést nem veszélyezteti,
  • kérelmező nyilatkozatát arról, hogy a burkolat helyreállítását a munkaárok feltöltése után haladéktalanul megkezdi és a hozzájárulásban előírt határidőn belül folyamatos munkavégzéssel befejezi,
  • a BKK Közút forgalomtechnikai kezelői véleménye,
  • részletes építési ütemterv,
  • engedélyköteles munka esetében a létesítési engedély,
  • az érintett terület tulajdonosának és kezelőjének hozzájárulása (kerületi önkormányzati tulajdonú és kezelésű út esetén a polgármester és a jegyző hozzájáruló nyilatkozata).

A kérelmet személyesen az Önkormányzat ügyfélszolgálati irodáján, vagy postai úton lehet benyújtani. A nyomtatvány beszerezhető a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán, vagy a nyomtatványok közül  letölthető.

Vonatkozó jogszabályok:

  • Magyarország helyi önkormányzatairól szóló – 2011. évi CLXXXIX. tv.
  • A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. tv.
  • A közutak igazgatásáról szóló 19/1994. (V. 31.) KHVM rendelet