Menu

Népjóléti és Intézményfelügyeleti Főosztály

Cím:
1153 Budapest, Bocskai utca 1–3. földszint 15.
Telefon: +36 1 305 3185
Fax: +36 1 305 3135
Email: intezmenyfelugyelet@bpxv.hu
Vezető: Reiszné Naszádi Magdolna főosztályvezető
Osztályügyintéző: Kiss-Krómer Csilla

[bs_collapse id=”collapse_2fea-c78e”]
[bs_citem title=”Köznevelési, Közművelődési és Sport Osztály” id=”citem_a032-b862″ parent=”collapse_2fea-c78e”]

  • az önkormányzat fenntartásában lévő intézmények létesítésével, gazdálkodási jogkörével, átszervezésével, megszüntetésével, tevékenységi körének módosításával kapcsolatos dokumentumok előkészítése,
  • az önkormányzat fenntartásában lévő intézmények tekintetében szakmai, törvényességi felügyelet ellátása,
  • az ágazat intézményei költségvetésének megtervezésében való részvétel, a normatív állami támogatás igénylésével, elszámolásával kapcsolatos feladatok ellátása,
  • a közneveléssel, közművelődéssel és sporttal kapcsolatos önkormányzati rendeletek és egyéb szabályzók előkészítése, és az abban foglaltak végrehajtása,
  • az ágazati koncepciók és intézkedési tervek elkészítése, és az abból adódó feladatokat teljesítése,
  • az ágazatot érintő pályázati kiírásokat figyelemmel kísérése és koordinálása, az önkormányzat által működtetett pályázati rendszerek lebonyolítása,
  • a köznevelési, közművelődési és sport megállapodások, szerződések előkészítése, gondozása,
  • az intézményekkel kapcsolatos adatnyilvántartás és szolgáltatás ellátása, az ágazat ellátásban érdekelt szervezetekkel, intézményekkel, a Budapest XV. Tankerülettel együttműködik,
  • óvodai neveléssel kapcsolatos II. fokú hatósági feladatok ellátása.

Az osztályhoz tartozó, felügyelt intézmények:

  • óvodák,
  • kulturális és sportintézmények,
  • Gazdasági és Működtetési Központ (GMK)

[/bs_citem]

[bs_citem title=”Lakásosztály” id=”citem_322e-567e” parent=”collapse_2fea-c78e”]

A Népjóléti és Intézményfelügyeleti Főosztály szervezeti egységeként előkészítjük az önkormányzat tulajdonában lévő lakások bérbeadásával kapcsolatos bérbeadói, illetve tulajdonosi döntéseket. Ellátjuk a döntések végrehajtásával összefüggő feladatokat. Munkánk során elengedhetetlen a közvetlen kapcsolat a kerületi lakosokkal, a Társasházi Képviselőkkel, a Palota Holding Zrt.-vel és számtalan más szervezettel. A nehézségek és a korlátozott lehetőségek ellenére igyekszünk a – polgárokat leginkább érintő – lakhatási gondokat megoldani, illetve enyhíteni.

Feladatok:

  • méltányossági kérelmekkel kapcsolatos bizottsági előterjesztések elkészítése,
  • az önkormányzatot megillető bérlőkijelölési jog gyakorlásával kapcsolatos előterjesztések elkészítése,
  • bérlakások, szobabérlemények bérbeadásával, a bérleti jogviszony létesítésével, módosulásával, valamint megszűnésével kapcsolatos feladatok ellátása, a döntések előkészítése,
  • lakásgazdálkodási-és közérdekű célok megvalósítása, pályázaton kívüli bérbeadás
  • a szociális, költségelvű, piaci lakáspályázatok tekintetében pályázatok előkészítése, lebonyolítása,
  • az önkormányzati bérlakásban élők lakbértámogatásával tájékoztatása adása (Palota rendkívüli települési támogatás),
  • nyugdíjasházi bérleményekkel kapcsolatos ügyintézése,
  • a bérlakásokkal, szobabérleményekkel kapcsolatos lakossági bejelentések kivizsgálása, gondoskodás a szükséges intézkedések megtételéről,
  • ágazati statisztikák készítése, jogszabályban előírt adatszolgáltatások jelentések elkészítése.
  • a térinformatikai rendszerhez tartozó alrendszer (vagyonkataszter) működtetésével kapcsolatos feladatok ellátása,
  • a tevékenységi körbe tartozó önkormányzati rendelettervezetek, koncepciók elkészítése, az érdekvédelmi szervezetek véleményének kikérése,
  • az osztály tevékenységi körébe tartozó információknak az Önkormányzat portálján való megjelenéséről, az információk naprakészen tartásáról való gondoskodás,
  • az osztály tevékenységi körébe tartozó lakossági bejelentések kivizsgálása, gondoskodás a szükséges intézkedések megtételéről,
  • az osztály tevékenységi körébe tartozó pályázati lehetőségek figyelemmel kísérése, közreműködés a pályázatok elkészítésében, végrehajtásában,
  • az osztály tevékenységi körébe tartozó ügyekben közgyűlési, bizottsági előterjesztések készítése, a képviselő-testületi, bizottsági döntések végrehajtása,
  • szoros együttműködés a tevékenységébe tartozó feladatok körében a Hivatal más osztályaival – legfőképpen a Főosztállyal.

[/bs_citem]

[bs_citem title=”Szociális és Egészségügyi Osztály” id=”citem_abf2-25c7″ parent=”collapse_2fea-c78e”]

Feladatok:

A Szociális és Egészségügyi Osztály elsősorban a szociális és gyermekvédelmi pénzbeni és természetbeni ellátásokat biztosítja az állampolgárok részére. Ezen felül ellátja a szociális és az egészségügyi igazgatással kapcsolatos feladatokat, valamint szakmai felügyeletet gyakorol a szociális és egészségügyi intézmények felett.
Az osztály csoportokra tagozódik, a XV. kerületben lakóhellyel rendelkező lakosok ügyeinek intézésével kapcsolatos feladatait az alábbi bontásban látja el:

Család- és Gyermekvédelmi Csoport I. – II.

Feladata:

Intézményi referensek:

Feladata:

Az osztályhoz tartozó, felügyelt intézmények:

Egészségügyi intézmények:

Felnőtt háziorvosi rendelők,
Felnőtt fogorvosi rendelők,
Gyermek háziorvosi rendelők,
Gyermek fogorvosi rendelők,
Fogszabályozás szakrendelés,
Szakrendelő,
Gyógyszertárak,
Védőnők

Göncz Árpád Szociális Intézmény (GÁSZI)
Egyesített Bölcsődék

[/bs_citem]

[bs_collapse id=”collapse_7595-f58f”]
[bs_citem title=”Helyszínelő Csoport” id=”citem_0702-019b” parent=”collapse_7595-f58f” open=”true”]

Helyszíni szemlét (környezettanulmányt) végez a Polgármesteri Hivatal szociális, gyermekvédelmi, köznevelési ügyeiben, az Önkormányzat lakásügyeivel, vagyonával összefüggő ügyekben (lakásbérlet, lakáspályázat, lakáscsere elő-, utóellenőrzése, önkényes lakásfoglalás), a Polgármesteri Hivatalba érkező belföldi jogsegélykérésekre, illetve külső megkeresésekre.

[/bs_citem]
[/bs_collapse]