Menu

Igazgatási Osztály

Cím:
1153 Budapest, Bocskai utca 1–3
Telefon: +36 1 305 3235
+36 1 305 3282
+36 1 305 3236
Email: hatosagifoosztaly@bpxv.hu
Vezető: Nagy Andrea osztályvezető
Osztályügyintéző: Kiss Lászlóné
Puskás Ildikó

Az Osztály eljár minden általános hatósági ügyben, melyet törvény vagy kormányrendelet a jegyző hatáskörébe utalt.

Anyakönyvvezetők

  • hatósági bizonyítványok, igazolások kiadása,
  • állampolgársági eskü/fogadalomtétel,
  • névviselési, névváltoztatási ügyek,
  • születési, házassági, halotti anyakönyvi kivonatok kiadása,
  • házasságkötést megelőző eljárás,
  • házasságkötéseknél közreműködés,
  • bejegyzett élettársi kapcsolat létesítését megelőző eljárás,
  • házasságkötéseknél közreműködés,
  • bejegyezett élettársi kapcsolat létesítésénél közreműködés,
  • vezeti a születési, házassági és halotti anyakönyveket,
  • az anyakönyvbe vezeti az utólagos bejegyzéseket.

Általános Igazgatási Csoport

 Mezőgazdasági és állatvédelmi feladatok:

  • hatósági ellenőrzések,
  • szakhatósági állásfoglalások kiadása,
  • állattartási ügyek, szaktanácsadás,
  • marhalevél kiállítás,
  • növényvédelem, parlagfű-mentesítés, szaktanácsadás,
  • méhek védelme, méhészek nyilvántartása,
  • eb nyilvántartási feladatok, eb összeírás előkészítése és végrehajtása,
  • vadászattal, vadgazdálkodással kapcsolatos feladatok

Környezetvédelmi feladatok:

  • zaj és rezgésvédelem, zajvédelmi bírság kiszabása,
  • hulladékgazdálkodási feladatok ellátása, elhagyott, illegálisan lerakott hulladék esetében,
  • fás szárú növények védelme.
  • szakhatósági állásfoglalások kiadása.

Ipari és kereskedelmi feladatok (Ügyfélszolgálaton intézhetők):

  • kis- és nagykereskedelmi, jármű- és üzemanyag-kereskedelmi, vendéglátó, szálláshely-szolgáltató, és kölcsönző tevékenységet folytató gazdálkodók működési engedélyeinek kiadása,
  • telepengedélyek, működési engedélyek alapnyilvántartásának vezetése, igazolások kiadása,
  • telepengedéllyel, telephely létesítésével kapcsolatos ügyintézés,
  • vásárcsarnokok, piacok és bevásárlóközpontok nyilvántartásba vétele,
  • vásárlók könyvének hitelesítése
  • hatósági ellenőrzések.

Birtokvédelmi feladatok:

  • birtokvédelmi kérelmek kapcsán az eljárás lefolytatása,
  • a birtokvédelmi döntésben előírt kötelezettségek teljesítésének ellenőrzése.

Társasházak törvényességi felügyelete:

  • A társasházak szerveinek, e szervek működésének törvényességi felügyelete keretében annak vizsgálata, hogy a társasház belső szabályzatai, illetve azok módosításai megfelelnek-e a jogszabályoknak és a létesítő okiratnak. A társasház működése, határozatai, a döntéshozó szerv döntései megfelelnek-e a jogszabályoknak, egyéb belső (önkormányzati) szabályoknak.
  • Szükség esetén bírósági eljárás kezdeményezése a törvényes működés helyreállítása érdekében.

Önkormányzati igazgatási ügyintézés:

  • A közösségi együttélés szabályaival kapcsolatos szabályszegések miatti közigazgatási eljárások lefolytatása.

Hagyatéki ügyintézés

  • a jegyző feladatkörébe tartozó hagyatéki eljárás lefolytatása,
  • az ide vonatkozó jogszabályoknak megfelelően elkészíti a hagyatéki leltárt,
  • szükség esetén biztosítási intézkedést rendelhet el,
  • szükség esetén értesíti az illetékes gyámhivatalt,
  • Magyarországon elhunyt külföldi állampolgár ügyében intézkedéseket tesz,
  • a Gyámhivatal megkeresése alapján gondnoki gyámi leltárt készít.

A Fórumra és a Zöld számra érkező bejelentések kezelése

Ügyfélszolgálati Csoport

A Csoport feladatai:

  • rövid időtartamú közterület foglalási engedélyek kiadása,
  • ügygondnok kirendelés államigazgatási eljárásban,
  • talált tárgyak kezelése,
  • hirdetmények, önkormányzati rendeletek kifüggesztése és arról való tájékoztatás adása,
  • ügyfelek tájékoztatása, hivatali ügyintézéshez szükséges nyomtatványokkal történő ellátása, beadványok, kérelmek átvétele, jegyzői, aljegyzői ügyfélfogadás előkészítése,
  • adatszolgáltatás a helyi visual regiszter rendszerből, és a központi személyi adat- és lakcím nyilvántartási rendszerből,
  • hagyatéki nyilatkozatok leadása,
  • anyakönyvi kivonat kérelmek leadása és az elkészült kivonatok átvétele,
  • hatósági bizonyítványok kiadása,
  • ügyfélszolgálati feladatok ellátásának koordinálása.

A külső szakmai irányítást és felügyeletet ellátó szervek

Budapest Főváros Kormányhivatala

  • Általánosságban az elsőfokú döntések vonatkozásában másodfokon, illetve felügyeleti szervként jár el

Pest Megyei Kormányhivatal

  • Zaj- és rezgésvédelmi hatósági ügyekben másodfokon, illetve felügyeleti szervként.
  • A jegyzői hatáskörbe tartozó vízügyi igazgatási ügyekben másodfokon, illetve felügyeleti szervként.
  • Környezetvédelmi hatósági ügyekben másodfokon, illetve felügyeleti szervként.
  • A közérdekű védekezés költségének megállapítására és a növényvédelemre vonatkozó hatósági ügyekben másodfokon, illetve felügyeleti szervként.