Menu

Közterületi kárrendezési ügyek

Az Önkormányzat a kezelésében lévő utakkal kapcsolatos kátyúkárok, valamint egyéb közterületi káresemények rendezésére felelősségbiztosítással rendelkezik. A kártérítési igényt a kár keletkezését követően haladéktalanul be kell jelenteni, hogy a kárszemle mielőbb megtörténhessen. A bejelentést megküldheti elektronikus úton a varosgazdalkodas@bpxv.hu e-mail címre a csatolmányokat szkennelve, illetve benyújthatja a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodájában (Illyés Gyula u.-Bocskai u. sarok) személyesen, vagy postai úton (1153 Budapest, Bocskai u. 1-3. • 1601 Bp. Pf. 46.).

A kárrendezés során a gépjármű tulajdonosa (lízing estén az üzembentartó) lehet jogosult kártérítésre. Az iratokat beérkezésük után az Önkormányzat megküldi az EXTREMA Hungary Biztosítási Alkusz és Pénzügyi Tanácsadó Kft-nek, aki a továbbiakban felveszi a kapcsolatot a gépjármű tulajdonosával és a Biztosítóval, intézkedik a kárszemlézés ügyében. A kifizetés a Biztosító által megállapított kárösszeg megtérítésének erejéig történhet, amennyiben a károkozással kapcsolatban megállapítható az Önkormányzat felelőssége.

Annak érdekekében, hogy a kapcsolatfelvétel minél egyszerűbb legyen, és a kárszemle minél előbb megvalósulhasson, kérjük, adják meg a bejelentésben a gépjármű tulajdonosának pontos adatait, az azonnali elérhetőségüket (mobilszám) és azt a címet, ahol a kárszemle lefolytatható. Kárfelvételre kizárólag a biztosító jogosult. A szemle után a biztosító szakembere kárfelvételi jegyzőkönyvet készít, és megállapítja a kártérítési összeget. A károsult jármű bemutatása a biztosító kárszakértője részére a kár műszaki beazonosítása miatt mindenképpen szükséges. Ha a sérült elem cseréje a kárfelvétel előtt megtörténik, a lecserélt alkatrészt a kárfelvételkor a gépjárművel együtt kell bemutatni. Ennek hiányában a kár műszaki beazonosítása nem lehetséges. A gépjármű kijavítása esetén a javítás költségét számlával kell igazolni és a kiszerelt alkatrészeket meg kell őrizni, hogy a kárszakértő megtekinthesse. Célszerű azonban a javítással a kárszakértőt megvárni, mert a kárbecslés meghiúsulása esetén kárigény nem érvényesíthető.

Káresemény bejelentéséhez szükséges iratok, adatok

  • részletes leírás a káreseményről, az időpont, a helyszín pontos megjelölése helyszíni rajzon, azon a kárt okozó megjelölése;
  • út- és látási viszonyok leírása;
  • ha rendőri intézkedés történt: rendőrségi jegyzőkönyv; ennek hiányában erre való utalás;
  • a gépjármű vezetőjének jogosítványa;
  • a gépjármű forgalmi engedélye;
  • fotók a károsult gépkocsiról, a kárt okozó úthibáról vagy egyéb objektumról; melyeken egyértelműen beazonosítható a kár okozója és az, hogy a károsodás ott és akkor történt;
  • a Károsult elérhetősége: lakcím, telefonszám, e-mail cím;
  • a gépkocsi tulajdonosának bankszámla adatai ahová a kifizetést kéri (számlatulajdonos neve, számlaszáma, és számlavezető bank megnevezése).

Adatvédelmi tájékoztató a közterületi kárrendezési ügyekkel kapcsolatos ügyintézés során megvalósuló adatkezelésről