Menu

Adóigazolás (Hatósági bizonyítvány)

Tájékoztató az elektronikus ügyintézéshez

Az adóhatóság hatáskörében eljárva, a nyilvántartásában szereplő adatok alapján, a kiállítás napján fennálló állapotnak megfelelő, az adózó által kért és a jogszabályban előírt adattartalommal, az adózó kérelmére az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 268. § (1) 5, 7 és a 465/2017. (XII.28) korm .rendelet 24. § (1) alapján hatósági igazolást állít ki. Az 1990. évi XCIII. Illetékekről szóló törvény alapján

5. § (1) Teljes személyes illetékmentességben részesül:

a) a Magyar Állam,

b) a helyi önkormányzatok és azok társulásai,

c) a költségvetési szerv, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt., valamint   a Tartalékgazdálkodási Kht., illetve annak tevékenységét folytató nonprofit gazdasági társaság,

d) az egyesület, köztestület

e) az egyházi jogi személy,

f) az alapítvány, ideértve a közalapítványt is,

g) a vízgazdálkodási társulat,

h) az egészségbiztosítási szerv, Központi Nyugdíjbiztosítási Szerv,

i) a Magyar Nemzeti Bank,

j) a Duna Mádiaszolgáltató Nonprofit Zrt., és a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap

k) az Észak-atlanti Szerződés Szervezete, az Észak-atlanti Szerződés tagállamainak és a Békepartnerség más részt vevő államainak Magyarországon tartózkodó fegyveres erői, valamint az Észak-atlanti Szerződés alapján felállított nemzetközi katonai parancsnokságok, és e fegyveres erők és parancsnokságok személyi állományába tartozó vagy alkalmazásában álló nem magyar állampolgárságú, katonai szolgálatban lévő és polgári állományú személyek, kizárólag a szolgálati kötelezettségükkel összefüggő illetékügyek tekintetében,

l) a területfejlesztésről és területrendezésről szóló 1996. évi XXI. törvény hatálya alá tartozó fejlesztési tanács,

m) a közhasznú, kiemelkedően közhasznú nonprofit gazdasági társaság, a közhasznú szociális szövetkezet,

n) az Európai Közösségek, valamint azok intézményei és szervei, hivatalai, elkülönült alapjai,

o) Nemzeti Eszközkezelő Zrt.,

Az ügyintézés kezdeményezhető

Az adózó az önkormányzati adóhatóság által rendszeresített nyomtatványon kezdeményezheti, hatósági bizonyítvány kiállítására vonatkozó igényét.

Az ügy kérelemre indul, természetes személy esetén a kérelem benyújtható papír alapon.

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló E-ügyintézési tv. 9. § (1) alapján a gazdálkodó szervezetek számára 2018.01.01-től kötelező az elektronikus ügyintézés, elektronikus ügyintézésre kötelezettektől papír alapon nem áll módunkban ügyinditó dokumentumot befogadni.
Amennyiben az elektronikus ügyintézésre kötelezett gazdálkodó szervezet ügyfél nem elektronikus úton nyújtja be kérelmét, akkor az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény 48. § C) pontja értelmében a kérelem visszautasításának van helye.

Kapcsolódó dokumentumok

A „Kérelem adóigazoláshoz” űrlap megtalálható a nyomtatványok között.

Az ügyintézés díja vagy illetéke
Az igazolás kiállítása illetékmentes.

Ügyintézési határidő

Az igazolás kiadásának határideje 6 nap.

Adatvédelmi tájékoztató az önkormányzati adóhatóság hatáskörébe tartozó adók, adók módjára behajtandó köztartozások nyilvántartása, behajtása, befizetések nyilvántartása során megvalósuló adatkezelésről