Menu

Állampolgársági eskü/fogadalom tétele

A Köztársasági Elnök az állampolgárság megadásáról szóló döntését követően, honosítási/visszahonosítási okirat kerül kiállításra, melyet a Budapest Főváros Kormányhivatala Állampolgársági és Anyakönyvi Főosztálya:

  • hagyományos honosítási eljárás keretében szerzett állampolgárság esetén a kérelmező lakóhelye szerinti polgármesternek,
  • egyszerűsített honosítási eljárás keretében szerzett állampolgárság esetén pedig a honosítási kérelemben megjelölt helyre, azaz a magyar külképviselet vezetőjének vagy a megjelölt település szerinti polgármesternek küldi meg.

Eskü/fogadalom megtétele

Az anyakönyvvezető illetékes az eskü/fogadalomtétel szervezésére.

Az eskütétel időpontjáról az anyakönyvvezető a honosítási/visszahonosítási okirat megérkezését követő 30 napon belül értesítést küld a kérelmezőnek.

A szertartás ünnepélyes keretek között a polgármester közreműködésével zajlik, melyre az eskütevő vendégeket hívhat.

Az eskü/fogadalomtétel napjával a válnak magyar állampolgárrá a honosítását, illetve visszahonosítását kérelmezők.

Az eskü/fogadalomtételt követően az állampolgárok átveszik honosítási/visszahonosítási okiratukat, személyazonosító igazolványukat és/vagy személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolványukat.

Ügyintézéshez szükséges mellékletek:

  • a kérelmező érvényes, személyazonosító okmánya és lakcímkártyája

Eljárási költség:

Az eljárás illetékmentes.

Adatvédelmi tájékoztató az állampolgársági eskü/fogadalomtétel során megvalósuló adatkezelésről