Állampolgársági eskü/fogadalom tétele
A Köztársasági Elnök az állampolgárság megadásáról szóló döntését követően, honosítási/visszahonosítási okirat kerül kiállításra, melyet a Budapest Főváros Kormányhivatala Állampolgársági és Anyakönyvi Főosztálya:
- hagyományos honosítási eljárás keretében szerzett állampolgárság esetén a kérelmező lakóhelye szerinti polgármesternek,
- egyszerűsített honosítási eljárás keretében szerzett állampolgárság esetén pedig a honosítási kérelemben megjelölt helyre, azaz a magyar külképviselet vezetőjének vagy a megjelölt település szerinti polgármesternek küldi meg.
Eskü/fogadalom megtétele
Az anyakönyvvezető illetékes az eskü/fogadalomtétel szervezésére.
Az eskütétel időpontjáról az anyakönyvvezető a honosítási/visszahonosítási okirat megérkezését követő 30 napon belül értesítést küld a kérelmezőnek.
A szertartás ünnepélyes keretek között a polgármester közreműködésével zajlik, melyre az eskütevő vendégeket hívhat.
Az eskü/fogadalomtétel napjával a válnak magyar állampolgárrá a honosítását, illetve visszahonosítását kérelmezők.
Az eskü/fogadalomtételt követően az állampolgárok átveszik honosítási/visszahonosítási okiratukat, személyazonosító igazolványukat és/vagy személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolványukat.
Ügyintézéshez szükséges mellékletek:
- a kérelmező érvényes, személyazonosító okmánya és lakcímkártyája
Eljárási költség:
Az eljárás illetékmentes.
Adatvédelmi tájékoztató az állampolgársági eskü/fogadalomtétel során megvalósuló adatkezelésről