Zajvédő fal az M3-as autópálya bevezető szakaszán
Az elmúlt hét péntek délelőtt Vajda Pál, főpolgármester-helyettes és Hajdu László polgármester közösen zajszint mérést végzett az M3-as autópálya bevezető szakasza mentén épült új zajvédő falnál.
A sajtóközlemény szerint „a most épült fal negyven út melletti épületet közvetlenül, a belső területeket pedig közvetve védi a közlekedés zajától: a több mint 400 méter hosszú és 4 méter magas kerítés mögött 20 decibellel csendesebb az élet, mint az úttest felőli oldalán. A lakóházak síkjában 60 decibel alatti zajterhelés tapasztalható, míg az úttest mellett több mint 85 decibel a forgalom hangja. A megengedett határérték 65 decibel.
Az M3-as autópálya Budapest centrumába bevezető szakasza mellett annak építésekor nem emeltek forgalmi zajtól védő falakat. Akkor ugyanis még nem léteztek erre vonatkozó hatósági előírások. A lakóházak zajterhelésével kapcsolatos gondok azonban már a Fővárosi Önkormányzat megalakulása óta ismertek.
1992-re, az első lakossági panaszok és zajszint vizsgálatok nyomán zajvédelemmel láttak el 400 lakást a XV. kerületben: az M3-as bevezető szakaszára néző lakások ablakait a Fővárosi Önkormányzat szigeteltette.
Az elmúlt évtizedben megnövekedett a forgalom, és ezzel együtt növekedett a
zajterhelés is. Ennek csökkentésére, az út városközpontba vezető szakaszán, a Tóth István utca és a Széchenyi utca között zajárnyékoló fal épült több mint 300 méter hosszúságban 2002-ben.
A Fővárosi Önkormányzat 2004-ben további nyílászáró szigeteléssel 35 lakásban csökkentette határérték alá a zajterhelést, és ugyanebben az évben a költségvetésben 55 millió forintot biztosított további zajárnyékoló fal építésére.”
Amint Vajda Pál, városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes elmondta: a Fővárosi Önkormányzat, európai uniós támogatások felhasználásával az M3-as bevezető szakasza mellett élők érdekében, a zajárnyékoló fal további építését tervezi a XIV. és a XV. kerületben.