Menu

Új helyén az ügyfélszolgálat

2003.08.23.

Ünnepnap volt július 17-én Rákospalotán, de ne keressük a naptárban, hogy milyen alkalomból, mert ha még oly nagyjelentőségű esemény is adta az apropóját, ez mégiscsak egy kerületi ünnep volt. A Szőcs Áron utcában, a Polgármesteri Hivatallal szemben felépült két hosszú – híddal összekötött – modern épületcsoportban kapott helyet a XV. kerületi önkormányzat új ügyfélszolgálati irodája.

A nyár közepi átadási ünnepségen számos önkormányzati képviselő, a polgármester, a jegyző és az alpolgármesterek mellett jó néhány ügyfél is megjelent, akik vagy már a megnyitó előtt, vagy csak azután vették birtokukba az új irodát.
– Minden szempontból sikerült jó helyet találnunk az új ügyfélszolgálati irodánknak – kezdte megnyitó beszédét Hajdu László polgármester. Az okmányiroda ott áll az utca másik oldalán, s tudjuk milyen szoros munkakapcsolatban áll a két hivatali egység. Az önkormányzat többi hivatalrésze is közel van – így elmondhatjuk, hogy ezentúl „minden egy helyen” érhető el.
Az utóbbi években már több bővítés történt az ügyfélszolgálat területén, annak tudatában, hogy az irodának milyen nagy szerepe van a lakosság és a hivatal kapcsolatrendszerében. Folyamatosan korszerűsítették, modernizálták, mindezt a kulturáltabb, gyorsabb ügyfélkiszolgálás érdekében. Amikor az önkormányzatoknak létre kellett hozniuk az okmányirodákat, a kerület megvásárolta a Járműszerelvény-gyár irodaházát a Bácska utcában, ahol aztán az ügyfélszolgálat működött, egészen a mostani, az új elkészültéig
– Végre elérkezett ez a nap is – folytatta a polgármester – amikor egy olyan korszerű helyiséget adhatunk át a köztisztviselőknek, ahol sokkal kulturáltabb körülmények között tudják a hozzájuk fordulók ügyeit intézni. Tavaly több mint húszezren keresték fel ügyfélszolgálatunkat ügyes-bajos dolgaikkal, és idén sem számítunk kevesebbre. Ezért is határoztuk el, hogy a kerületi postával együttműködve egy plusz-szolgáltatást is bevezetünk.
Ahogy Boka Lászlónétól, a posta kerületi igazgatójától megtudtuk, az irodába kihelyezett egyszemélyes mini-postán, vagyis a posta ügyfélszolgálati ablakánál – a csomagfeladást kivéve – lényegében minden postai szolgáltatást igénybe lehet venni; csekket befizetni, levelet feladni, pénzt felvenni – de ami talán a leglényegesebb, ügyekhez szükséges okmánybélyegeket is itt, helyben lehet megvásárolni. Nem kell tehát azt a jó kilométernyi utat megtenni a Fő utcai postahivatalig, meg vissza – mint korábban.
A félkör alakban elhelyezkedő ügyfélszolgálati ablakok, köztük a posta-ablakkal és a saját pénztárral – középen a nem ügyfélszolgálatra szolgáló belső irodarészekkel – úgy helyezkednek el, hogy az némi elkülönítést is lehetővé tesz. Az ügyet intéző köztisztviselő és ügyfele nem zavarják a következő ablaknál lévőket.
Dr. Nagy Antal jegyzőt kérdeztem az új ügyfélszolgálati iroda beruházásának költségeiről. A 107 négyzetméteres helyiség a berendezésekkel együtt 24 millió forintba került. Az impozáns kialakítást, esztétikus kivitelezést nézve azt kell mondanunk, nem volt drága.
– Az önkormányzati képviselő-testület döntése alapján létrehozott új ügyfélszolgálattal is az önkormányzati vagyon gyarapodott,- mondta befejezésül Hajdu László. – Amelyet most a jegyző úrral közösen azzal adunk át a terület felelős vezetőjének, Moór Árpád úrnak, hogy működtessék ezt az irodát a kerület lakóinak – és mert erre is van lehetőség – a más kerületekből hozzánk fordulók megelégedésére.
A nemzeti színű szalag átvágása után – mert hát az ügyfél az első – mindenki előre engedte azt a fiatal (rendkívül csinos) hölgyet, aki egy csekkel a kezében épp az irodamegnyitó kezdetére érkezett és türelmesen végigvárta azt a néhány ünnepélyes percet…
(Mint megtudtuk, bár az ügyfélszolgálati iroda címe megváltozott – Szőcs Áron u. 10-12. – a régi telefonszáma maradt és az ügyfélfogadás lapunkban is közölt rendje sem változott.)

*

Az ünnepi hangulatnak még korántsem szakadt vége, az ügyfélszolgálati iroda előtti járdán két kis fekete robogó várta, hogy „szolgálatba állítsák” őket. Mint lapunkban már korábban hírt adtunk róla, az önkormányzat a kerületi közterület-felügyelők munkájának hatékonyabbá tétele érdekében vásárolt két gyors kismotort.
Hajdu László polgármester elmondta:
– a kerületben önálló közterület-felügyelet működik, talán az elsők között hoztuk létre Budapesten, hogy a jó gazda gondosságával mi magunk ügyelhessünk a saját közterületeink állapotára, rendjére. A feladatokhoz fokozatosan alakítottuk hozzá az infrastruktúrát, most már úgy működik a felügyelet, hogy van járműves szolgálatunk, gyalogos járőrszolgálatunk és már van robogós szolgálatunk is. A tíz fős kis gárda ezekkel a gyorsan mozgó kis járművekkel még a dugókat is könnyedén le tudják küzdeni, perceken belül oda tudnak érni, ahol szükség van rájuk. Remélem, hogy ezek a kis motorok is hozzájárulnak majd a közterületek rendjének, ezzel pedig az emberek közérzetének javulásához.