Testületi ülés után IV. (polgármesteri tájékoztató-BKV)
A sajtótájékoztató utolsó részében Hajdu László polgármester a februári és márciusi testületi ülések között eltelt időszak legfontosabb eseményeiről számolt be a sajtó képviselőinek- így a Fővárosi Gázművek Zrt.-vel kötött szerződés meghosszabbításáról, mely szerint ismét támogatás kaphatnak a kerület érintett lakói fűtéskorszerűsítésükhöz.
Külön szót ejtett arról is a polgármester, hogy több alkalommal tárgyalásokat folytatott a BKV-val a tervezett járatritkítások ügyében, és mindvégig azt az álláspontot képviselte, hogy a kerület nem fogadja el a jelenlegi tömegközlekedés további lassítását.
– Március 19.-én itt a 112-es tárgyalóban hosszasan, járatonként költségek számolásába is besegítve folyt erős hangon is megfogalmazott érvelés csata. Nem tudtuk elfogadni egyetlen járat átalakítását sem.
A BKV Zrt. ez év február 21.-én mutatta be 2008. évi Paraméterkönyvének második változatát.
Az abban foglaltakat Városüzemeltetési Osztályunk tekintette át és az alábbi észrevételeket és javaslatokat tette:
?1. – a 25 – ös vonalán csak átszállással lehet a kerület Rákospalota Kertváros részéből a kisföldalatti – ig bejutni, mert a 25 – ös busz csak a Fő úttól közlekedik,
– a Kolozsvár utca környezetéből csak átszállási kapcsolat van a rendelő irányába, a ritka 24 – es busszal, mert csak 69 – sel lehet a Szerencs utcáig menni, onnan 24 – es busszal,
– csúcsidőn kívül és hétvégeken a kerület kertvárosi részéből csak ritka átszállási kapcsolat van a kisföldalattival és a metróval, mert a 25 – ös busz csak a Fő úttól jár, a piros 25 – ös busz nem jár csak csúcsidőben és munkanapokon,
– a 25 – ös busz autópályán közlekedtetése esetén – az ott kialakuló állandó torlódások miatt – a menetidő, pontaz amúgy is kritikus acsúcsidőszakokban nőne meg.
2. A kerület kertvárosi részének hétvégeken a 24 – es (Bosnyák tér) és a 270 – es buszviszonylata van megnövekedett időközökben, mert a 25 – ös és 70 – es nem jár csak a Fő úttól, a piros 25 – ös busz nem jár hétvégeken.
3. A hajnali és késő esti órákban és a hétvégeken a kerület kertvárosi részén csak a 270 – es járat marad csökkentett járatsűrűséggel, mert a 25 – ös és 70 – es busz nem jár csak Fő úttól, a piros 25 – ös busz nem jár csak munkanapokon és csúcsidőszakban.
4. A Baross térre csak átszállásal lehet Rákospalotáról eljutni, mert a 67 – es villamospótló megszűnik.
5. A Váci út és a külső Váci út a XV. kerület felől csak átszállással érhető el, mert a piros 96 és 96/A járatok csak Újpest Városkapuig közlekednek.
6. A Rákos út irányából Újpest városközpont metróállomás felé, csak átszállással lehet eljutni, mert a piros 25/A buszjárat megszűnik.
Általánosságban elmondható, hogy a járatok döntő többségében nő a követési idő, ezáltal csökken a szolgáltatás színvonala.
A tervezett változások kedvezőtlenül érintenek a kerület északi részén jelentős utasszámot elsősorban az átszállási kényszer miatt, de a megnövekedő várakozási idő miatt is. Az átszállások miatt drágul a tömegközlekedés.
A 73 – as vonalán tervezett változások mellett, továbbra is kielégítendő lakossági igény lenne a gyorsjárat újpalotai megállószámának növelése, ill. a 96 – os vonalán egy új megálló kialakítása a Tűdőgondozónál.
A fentiekre való tekintettel feltétlenül javasoljuk újragondolni a Rákospalota Kertváros tömegközlekedését. Ez elsősorban a 25 – ös, a 125 – ös a 170 – es és 270 – es autóbuszviszonylatok útvonalát és közlekedtetését érintené. Nem ismerjük a 143 – as autóbusz útvonalát, ami a 12 – es villamos időszakos pótlását látná el.
Javasoljuk:
– a 25 – ös autóbusz Székely E. utcai végállomásának meghagyását, semmiképpen nem közlekedtetnénk az M3 – as bevezető szakaszán, a Széchenyi út után a Kolozsvár utcán állna meg, onnan az Erzsébet királyné úton menne végig a Mexikói útig, a Nagy Lajos király úti egy megállással.
Palota irányába a zuglói útvonalát tisztázni kell, javasoljuk az Erzsébet királyné útját, csak Öv utcai megállóval, a kerületben a Kolozsvár utcán először csak a Széchenyi útnál állna meg.
– a 25 E a Fő úttól, ill. csak odáig járna.
– a 125 – ös buszt a Székely E. utcai végállomásig járatni.
– a Medimpex, a Szemétégetőmű és a raktárbázis (Sara Lee) tömegközlekedési ellátását, körforgalommal a Székely E. úti végállomással.
Az elképzelésünk szerinti változatban a 25 – ös, egy „fél gyors” járat lenne a – belváros felé az egyik leggyorsabb eljutási lehetőséget nyújtó – kisföldalattihoz átszállás nélkül.
A 125 – össel a – javaslatunk szerinti változatban – a Keleti pályaudvart egy átszállással lehetne elérni, hétvégeken és ünnepnapokon is?
A fenti javaslatokat helyszínrajzokkal együtt, a március 19 -én a BKV szakembereivel tartott egyeztetésen átadtuk.
Tájékoztatom Önöket, hogy a BKV Zrt. a kerület tömegközlekedését érintő változtatásokról készülő végleges javaslatát, jóváhagyásra a testület elé fogom terjeszteni, illetve az ezt megelőző további egyeztetésekről folyamatos tájékoztatást adok- mondta Hajdu L