Menu

Testületi ülés után III.

2008.06.29.

A sajtótájékoztatón ezt követően dr. Pálinszki Antal alpolgármester szólt.
– Idén augusztusban megszűnik a Hubay Jenő Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Pedagógiai Szakkönyvtár és a Kontyfa Középiskola, Általános Iskola, Óvoda és Kerületi Nevelési Tanácsadó igazgatójának magasabb vezetői megbízása.

A képviselő-testület úgy döntött, hogy pályázatot ír ki a két intézmény magasabb vezetői munkakörének betöltésére. Az intézményekben lezajlottak a pályázatokat véleményező nevelőtestületi és alkalmazotti értekezletek.
A Hubay Jenő Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Pedagógiai Szakkönyvtár igazgatónője Homor Istvánné nem pályázott. Az egyetlen pályázót, Kőrösy Róbertet a képviselő-testület 2008. augusztus 16-ától – 2013. augusztus 15-éig megbízta a magasabb vezetői munkakörének ellátásával, míg Rozsáli Oszkárt a Kontyfa Középiskola, Általános Iskola, Óvoda és Kerületi Nevelési Tanácsadó magasabb vezetői munkakörének ellátásával szintén ugyanezen időtartamra megbízta.
Kőrösy Róbert nagyon jó pályázatot adott be, s egyhangúlag támogatta a testület az igazgatói megbízatását. A Kontyfa iskolában a korábban is elnök-igazgatóként tevékenykedő Rozsáli Oszkár mellett egy tanár kollega is pályázott. Mindkettőjük pályázata jó és komoly volt, de minden fórumon Rozsáli Oszkár pályázatát támogatták az erre jogosultak, így a testület az én előterjesztésem alapján az kinevezését támogatta- mondta, majd az alpolgármester a következő tanévről szólt néhány gondolatban.
-A tanköteles 1. osztályosok beíratása megtörtént. 647 tanköteles gyermek közül 544 iratkozott be. A beiratkozott tanulók száma alapján a tervek szerint 27 első osztály indul a kerületi intézményekben.
-A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. tv. 2007. évi módosításakor a sajátos nevelési igény fogalmának meghatározása megváltozott. Emiatt módosítani kellett valamennyi intézmény Alapító Okiratának 7. pontját. Ezen kívül az eddigi gyakorlat szerint a Száraznád Nevelési-Oktatási Központban szegregált csoportokban oktatják a többi gyermekkel, tanulóval együtt nem nevelhetőeket. A Mozdonyvezető utcai óvodában továbbra is folytatódik a dyslexia-prevenciós óvodai csoport munkája, a József Attila utcai óvodában a testi és érzékszervi fogyatékos gyerekek integrált nevelése, a Molnár Viktor utcai óvodában az értelmi fogyatékos gyerekek integrált nevelése.
– Az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. tv. 3. §-a értelmében ?vagyonnyilatkozat tételére kötelezett az a közszolgálatban álló személy, aki ?önállóan vagy testület tagjaként- javaslattételre, döntésre vagy ellenőrzésre jogosult feladatai ellátása során költségvetési vagy egyéb pénzeszközök felett, továbbá az állami vagy önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás, valamint az elkülönített állami pénzalapok, fejezeti kezelésű előirányzatok, önkormányzati pénzügyi támogatási pénzkeretek tekintetében?. Ki kell tehát egészíteni az alapító okiratok ?Az intézmény vezetőjének kinevezési rendje? című pontját a következő szöveggel: ?az intézmény vezetője vagyonnyilatkozat tételére kötelezett?.
-A pályázatokhoz szükséges a kapacitásához képest az intézmények feltöltöttségéről való beszámoló. 80%-os feltöltöttség felett lehet ugyanis csak pályázni. Ezeket is felmérték- mondta az alpolgármester, majd végezetül az ágazati munkaerő -gazdálkodási terv előkészítéséről beszélt.
-A kerületi a munkaerő hatékonyabb kihasználása érdekében és az állástalanná vált pedagógusok elhelyezkedésének érdekében kívánja a kerület a munkaerő ? gazdálkodási rendszert működtetni. Ebben az esetben a megüresedett munkakörök betöltésére nincs szükség nyilvános pályázat kiírására. A munkaerő -gazdálkodási rendszer 2008. szeptember 1-jén kezd aktívan működni, ettől az időponttól nem szükséges az álláshelyek pályáztatása. A munkaerő -gazdálkodási tervet minden év június 30-áig fölülvizsgálja és az adott év munkaerő ? piaci és oktatáspolitikai elvárásainak megfelelően módosítja. A munkaerő -gazdálkodási rendszer kidolgozásához egy informatikai program elkészítése szükséges. Ezt a rendszert a hivatal és az intézményvezetők hozzáférésével, saját kóddal ellátva kell működtetni úgy, hogy a változtatásokat naprakészen nyomon lehessen követni. A rendszert a testület engedélye után a nyár folyamán dolgoznák ki, mely legkésőbb 2009. január elsejétől működne (rendszer feltöltése, vezetők betanítása). A rendszer kidolgozására nincs keret elkülönítve, így a következő költségvetési módosításban kell erre a szükséges összeget elkülöníteni- mondta befejezésül dr. Pálinszki Antal.