Menu

Segítség a hivatali útvesztőben

2012.02.23.

Takarítatlan járdák, összefirkált menetrendtáblák. Ezekkel a jelentéktelennek tűnő, de mégis bosszantó jelenségekkel nap mint nap találkozunk. Pedig nem kell együtt élnünk velük, lehet módot találni arra, hogy változtassunk rajtuk. Az újpalotai Nyitott Ajtó Tanácsadó és Együttműködési Iroda munkatársaihoz bárki fordulhat ilyen és ehhez hasonló ügyekkel, és ők a lehetőségeikhez mérten megpróbálnak segíteni.
Munkájukról Jákváry Anita és Supoláné Nagy Katalin beszélt.

A tavaly májusi megnyitástól októberig összesen száznegyven lakossági megkeresés érkezett az irodához. A legtöbb esetben városgazdálkodási és szociális kérdéseket érintő ügyekkel, vagy a polgárőrséggel, rendőrséggel, Újpalotai Családsegítő Szolgálattal összefüggő kérdésekkel, észrevételekkel nyitottak be az irodába a lakók. Az iroda munkatársai, ha módjukban áll, akkor rögtön válaszolnak a felvetésekre, megkeresésekre, viszont, ha intézkedni kell vagy több információ szükséges egy ügy rendezéséhez, levélben, telefonon keresik meg az illetékes szervezetet.
S hogy konkrétan milyen kérdésekkel fordultak hozzájuk? A legemlékezetesebb esetek közül megemlítették az összefirkált BKV menetrendtáblák, a kanyarodáskor furcsa, csikorgó hangot hallató villamossal kapcsolatos ügyeket. Ezeket – a lakossági bejelentést követően – jelezték a BKV-nak, melynek munkatársai rendbe tették a táblákat, és megköszönték a csikorgásról kapott észrevételt is, ugyanis nagyobb bajt sikerült elhárítaniuk azzal, hogy feltárták a furcsa zörej okát. Érkezett észrevétel kiszáradt fáról, amelynek kivágását elintézték a Répszolg Kft.-nél, és sikerült kihelyeztetniük autóbehajtást gátló oszlopokat a Páskomliget utca járdájára, amivel a gyalogosok közlekedését könnyítették meg a területen. Supoláné Nagy Katalin azt is elmondta, hogy kaptak bejelentést az M3-as és a laktanya közötti részen levő illegálisan lerakott hulladékról is, amit végül – közbenjárásukra – a Fővárosi Közterület Fenntartó Zrt. elszállított.
Az újpalotai piacon uralkodó állapotokkal – sajnos – azonban elégedetlenek a lakók, ezzel kapcsolatosan sok megkeresés érkezik az irodához. Az önkormányzat ugyan takaríttatja a piac környékét, de így is lehangoló látványt nyújt a terület, ezért a csarnok és környezetének felújítását már nagyon várják az újpalotaiak.
Az iroda működésével kapcsolatban Jákváry Anita leszögezte: nem ügyfélszolgálati iroda a Nyitott Ajtó Együttműködési Iroda. Az ügyek elintézésében segíteni tudnak tanácsokkal, az észrevételek továbbításával vagy a nyomtatványok letöltésével, sőt, ha módjukban áll személyesen is kimennek a helyszínekre, hogy ott beszéljék meg a bejelentővel a felmerült problémát. A hivatalos ügyeket azonban a lakosoknak maguknak kell intézniük az önkormányzatnál vagy az illetékes hivatalnál, közszolgáltatónál.
Az irodában mód nyílik arra, hogy egyeztetéseket tartsanak. Ilyen megbeszélés volt például az újpalotai kutyások és az önkormányzat egyeztető fóruma, amelyen együtt próbáltak megoldást találni a négylábúak sétáltatása, futtatása körül kialakult konfliktus feloldására.
Az irodában ingyenes jogi tanácsadó szolgálatot is működtetnek és társasházakkal kapcsolatos kérdésekkel is meg lehet keresni a munkatársakat, sőt helyi tervekről, például a kerület közlekedésfejlesztési koncepciójáról szintén tájékozódhatnak a betérők. Az iroda azonban más célokra is használható, például várják azon képzőművészek vagy a művészetek iránt érdeklődést mutató lakók jelentkezését, akik szívesen rendeznének tárlatot alkotásaikból.
A kérdésekkel, kérésekkel hétfőn kedden délután 1 órától este 7 óráig, szerdán és csütörtökön egész nap, reggel 9 órától este 7 óráig, pénteken délelőtt reggel 9 órától délután 3 óráig fordulhatnak a lakosok az iroda munkatársaihoz.