Menu

Segíteni a pedagógusokat a rendkívüli helyzetben

2020.09.14.

Az önkormányzat támogatásával közel 150 pedagógus vehetett részt azon a tréningen, amely az iskolák újranyitása kapcsán nyújtott számukra támogatást.

Rendkívüli időszak után indult újra szeptember elején a tanítás, és ez az alkalom, akárcsak a karanténidőszak, nagy kihívás elé állít diákot, tanárt egyaránt. Ennek jegyében szerveztek tréninget Polgármesteri Hivatal ifjúsági referensei – Balogh Fruzsina és Kormos Adrienn – a XV. kerületi önkormányzat támogatásával három kerületi iskolában.

Augusztus végén a Kolozsvár Utcai Általános Iskola, a Pestújhelyi Általános Iskola és a László Gyula Gimnázium és Általános Iskola összesen közel 150 pedagógusa vehetett részt az alkalmakon, amelyeket iskolánként szerveztek. A tréningen Polus Enikő mentálhigiénés szakember, a Felelős Szülők Iskolája szakértőjének előadását hallgatták meg először, majd a vezetésével a résztvevők olyan „pszicho-játék” módszertani segítséget is kaptak, amely eszközt jelenthet mindenkinek, hogy hogyan dolgozzon a gyerekekkel a következő tanévben.

A karanténból kiszabadulás ugyanis azt jelenti, hogy belépünk egy másikfajta „karanténba”, ami módosítja a lélektani hatásokat. A tanév kezdetével együtt jár annak az öröme, hogy a leállt szocializáció és szociális érlelődés találkozókkal együtt újraindulhat. Figyelni kell azonban arra is, hogy a „háttérországban” sokféle indulat, düh, harag, frusztráció, agresszió keltődött. Éppen ezért a tréning az érzelmi edukációt segíti, azt, hogy ezeknek az újonnan keletkezett indulatok felismerése és kezelése minél gördülékenyebb legyen az előttünk álló – szintén rendkívülinek ígérkező – tanévben.

„A visszajelzések szerint nagyon hasznos volt a tréning, aktívan részt vettek a pedagógusok a drámajátékokon. Az alkalmakon olyan eszközöket kaptak, amelyek segítségével könnyebben el tudták kezdeni a tanévet” – értékelte az eseménysorozatot Kormos Adrienn.

(Cs.B.)