Menu

Pedagógiai Napok

2008.11.12.

November 10-13. között a kerület több oktatási intézményében, így a Kossuth NOK-ban, a Hubay Jenő Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Pedagógiai Szakkönyvtárban, valamint a Kontyfa Középiskola, Általános Iskola és Óvodában vannak az Őszi Pedagógiai Szakmai Programok.

A rendezvénysorozat megnyitójára a Kossuth Iskolában került sor, melyen részt vett többek között dr. Pálinszki Antal alpolgármester mellett a MOS Bizottság elnöke, Németh Angéla, két alelnöke, Baracskay Éva és Mihály Zoltán, az OMIS osztály vezetője Lindner Gusztáv.
Kecskeméthyné Mezősi Annamária mb. kerületi pedagógiai koordinátor üdvözlő szavait követően Bikfalvi Borbála, a Kossuth Nevelési-Oktatási Központ elnök-igazgatója köszöntötte a jelenlévőket.
-Nagy örömünkre szolgál, hogy ebben a tanévben az Őszi Pedagógiai-Szakmai Programok megnyitó ünnepélyének iskolánk adhat helyet. Számos szakmai továbbképzés, kerületi verseny helyszíne év közben is iskolánk. Intézményünk a kerületi pedagógiai-szakmai szolgáltatással kiemelten jó kapcsolatot tart fenn. Kollegáimmal együtt igényeljük a szakmai megújulásunkat elősegítő színvonalas előadásokat, hiszen az utóbbi években pedagógiai munkánk során új kihívásoknak kell megfelelnünk.
A tehetségfejlesztés mint a kerületben, úgy az intézményünkben is kiemelt terület. Sok tanulónk jár a kerületi ?Tehetségpont? foglalkozásaira.
Ismeretese, hogy mi pedagógusok jó pap módjára tanulunk, hiszen tudjuk, hogy az általunk művelt tudományok állandó változását követni, az új ismereteket elsajátítani és továbbadni a pedagógus egyik fő feladata. A jövő generációját oktatjuk és neveljük, ezáltal a jövőt alapozzuk meg. Bízom benne, az idei őszi programok is hozzájárulnak szakmai fejlődésünkhöz, ismereteink elmélyítéséhez, hogy munkánkat a továbbiakban még jobban, még hatékonyabban végezhessük. Végezetül Kosztolányi Dezső szavait idézném: „Tudni már unalmas. Csak tanulni érdekes.”- mondta az elnök-igazgató, majd a Kossuth Nevelési-Oktatási Központ 1.a osztályos tanulói körjátékot adtak elő, míg a 3.a osztályosok angol-, a 4.a osztályosok német nyelvű dramatizált dalocskával léptek fel.
Az Őszi Pedagógiai-Szakmai Programokat dr. Pálinszki Antal alpolgármester nyitotta meg.
-Régi hagyománya van a kerületben ennek a programsorozatnak, amit én nagyon fontosnak tartok. Ezek a programok azért is jók, mert a pedagógusok nemcsak a saját iskolájuk tanárai számára mutathatják meg tudásukat, hanem a kerületi pedagógusok megismerhetik egymás munkáját. Mindez pedig akkor éri el valóban a célját, ha nemcsak nevében pedagógiai napok ez a rendezvénysorozat, hanem a kollegák valóban látogatják egymás óráit, részt vesznek a különböző előadásokon. Remélem, a program sikeres lesz és nemcsak annyian vesznek részt a rendezvényeken, mint amennyien a megnyitón vesznek részt- mondta az alpolgármester eredményes munkát kívánva az elkövetkező napokra.
E rövid nyitó gondolatok után pedig a szakmai munka vette kezdetét. Buda Mariann, a Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézetének tanszékvezető adjunktusa tartott előadást A gyermekkori agresszió az óvodában és az iskolában címmel. A megnyitó ünnepséget megelőzően azonban hétfőn délelőtt Szepesiné Bercsényi Éva a képzőművészeti tagozat vezetője textilfestés bemutatót tartott az érdeklődő pedagógusoknak, majd kedden és szerdán szintén szakmai programokkal folytatódott a pedagógia hét: Duró Zsuzsa, a Szegedi Tudományegyetem oktatója a tehetséges óvodás gyerekekkel való foglalkozás módjáról, lehetőségeiről beszélt a Hubay iskolában, míg másnap egyrészt a helyi sajátosságokat mutatták be a Kontyfa iskola pedagógusai, illetve előadás hangzott el az óvodákban és iskolákban alkalmazható testi és lelki egészség megőrzésének lehetőségeiről. Minderről Dr. Máthé Lajos, életmód- és hagyománykutató beszélt.
Csütörtökön, a programsorozat záró napján a szakmai programoknak ismét a Kossuth iskola ad otthont, ahol egyrészt dr. Steklács János főiskolai docens (Kecskeméti Főiskola) az olvasási stratégiákról-, míg Dékány Judit gyógypedagógus-logopédus, gyógypedagógiai szakértő (ELTE) a számolási zavarral kapcsolatos gondolatait fogalmazza meg.