Menu

Pályázat: segítség a digitális oktatáshoz

2021.03.25.

Az önkormányzat újabb 3,5 millió forintos kerettel írt ki pályázatot informatikai eszközök beszerzésére – rászoruló családok részére.

Budapest Főváros XV. kerületi Önkormányzat Polgármestere az általános és középiskolás gyermeket nevelő családok, a felsőoktatási intézményben nappali tagozaton aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkező hallgatók, valamint a XV. kerületben lakó- vagy tartózkodási hellyel rendelkező, és XV. kerületi iskolában oktató pedagógusok számára a digitális oktatás feltételeinek javítása érdekében informatikai eszközök beszerzésére vonatkozó szociális alapú pályázati felhívást tesz közzé.


PÁLYÁZATI FELHÍVÁS

 

Pályázat célja

A járványhelyzetre tekintettel az általános és középiskolás tanulók, a felsőoktatási intézményben nappali tagozaton aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkező hallgatók, valamint a XV. kerületben lakó- vagy tartózkodási hellyel rendelkező, és XV. kerületi iskolában oktató pedagógusok esetében a 2020/2021-es nevelési év során a digitális oktatás feltételeinek megteremtése informatikai eszközök (tablet, laptop) beszerzésének támogatásával a szociálisan rászoruló családoknak.

A pályázat keretösszege: 3.500.000 Ft.

A támogatás vissza nem térítendő, és utófinanszírozással történik.

 

Pályázati feltételek

Pályázatot az a természetes személy nyújthat be, aki az alábbi feltételeknek megfelel:

Általános és középiskolás tanulók, felsőoktatási intézményben nappali tagozaton aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkező hallgatók esetében:

  • Pályázó a pályázat benyújtásának napjától számítva Budapest Főváros XV. kerületi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén legalább egy éve bejelentett lakó- vagy tartózkodási hellyel rendelkezik, emellett életvitelszerűen is Budapest Főváros XV. kerületében lakik.
  • Pályázó gyermeke köznevelési intézmény 1-13. évfolyamán tanulói jogviszonnyal rendelkezik vagy a pályázó nappali tagozaton aktív felsőoktatási jogviszonnyal rendelkezik.
  • Családban az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg 120.000 Ft, a gyermeket egyedül nevelő személy esetében a 150.000 Ft-ot.
  • Több gyermek esetében családonként legfeljebb kettő pályázat nyújtható be. Azok a pályázók, akik több gyermeket nevelnek, és a korábbi pályázati fekhívások során egy támogatást már nyertek, egy újabb eszköz támogatására pályázhatnak.

A XV. kerületben lakó- vagy tartózkodási hellyel rendelkező, és XV. kerületi iskolában oktató pedagógusok esetében:

  • Pályázó az Önkormányzat közigazgatási területén bejelentett lakó- vagy tartózkodási hellyel rendelkezik, emellett életvitelszerűen is Budapest Főváros XV. kerületében lakik.
  • Pályázó a 2020/2021-es nevelési évben pedagógus munkakörben dolgozik egy XV. kerületi általános vagy középiskolában.

Családban az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg 120.000 Ft, a gyermeket egyedül nevelő személy esetében a 150.000 Ft-ot.

Pályázat lebonyolításának rendje

    • Pályázatok benyújtásának határideje: 2021. április 1. (csütörtök) – 2021. május 31. (hétfő)
    • Pályázatokat a polgármester bírálja el.
    • Pályázatok elbírálása folyamatosan történik, a benyújtást követő 30 napon belül.

 

Pályázati dokumentáció

    • Kitöltött pályázati adatlap.
    • Tanulók vagy hallgatók esetében a 2020/2021. nevelési-oktatási évre vonatkozó tanulói jogviszony igazolás, vagy a kérelem benyújtásának időpontjában érvényes igazolás az aktív hallgatói jogviszonyról.
    • Pedagógusok esetében munkaviszony igazolás.
    • A kereskedelmi forgalomban beszerzett használt vagy új informatikai eszköz megvásárlását igazoló, névre szóló, 2021. április 1-je és 2021. május 31-e között kiállított, a pályázó nevére szóló ÁFÁ-s számla eredeti példánya (a pályázat elbírálását követően az eredeti számlát záradékolva visszaadjuk).
    • Harminc napnál nem régebbi munkáltatói jövedelemigazolás(ok) (munkáltatói jövedelemigazoláshoz használható nyomtatvány a pályázati felhívás mellékleteként található).
    • A pályázat jövedelmi adatait tartalmazó táblázatban felsorolt valamennyi jövedelemről igazolás.
    • Pályázati felhívás mellékleteként található nyilatkozatok kitöltve és aláírva.
    • Személyes adatok kezeléséről szóló „Hozzájáruló nyilatkozat” aláírt példánya.

A dokumentumok letölthetőek itt:

 

A pályázati dokumentációban megadott adatok hitelességét a Polgármesteri Hivatal Népjóléti és Intézményfelügyeleti Főosztálya ellenőrizheti.

 

Pályázat közzététele

A pályázati felhívás, az adatlap és a mellékletek letölthetők az önkormányzat honlapjáról (regi.bpxv.hu).

 

Pályázatok benyújtása

A pályázati adatlapot és a mellékleteket postai úton vagy személyesen lehet benyújtani a polgármesternek címezve.

  • Postai cím: XV. Kerületi Polgármesteri Hivatal Népjóléti és Intézményfelügyeleti Főosztály (1153 Budapest, Bocskai utca 1-3.)
  • Személyes benyújtás: A XV. kerületi Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodájában (1153 Budapest, Bocskai utca 1-3., bejárat az Illyés Gyula utca – Bocskai utca sarokról) található gyűjtőládába történő bedobással.

A határidőn túl beérkező pályázatokat a polgármester elutasítja.
A pályázatok befogadására a pályázati keretösszeg erejéig kerül sor.

 

Hiánypótlás

Hiányosan, vagy hibásan benyújtott pályázat esetén a pályázó elektronikus úton (a pályázati adatlapon megadott e-mail címére) elküldött egyszeri hiánypótlási felhívást kap, amelynek a kézbesítéstől számított 8 napon belül tehet eleget.

Amennyiben a pályázó a hiánypótlási felhívásnak határidőre nem tesz eleget, pályázatát a polgármester elutasítja.

 

Pályázatok elbírálása

Pályázatonként legfeljebb 50.000 forint, azaz ötvenezer forint támogatás adható egy informatikai eszköz megvásárlásához. (Amennyiben a megvásárolt informatikai eszköz számlával igazolt vételára nem éri el az 50.000 Ft-ot, a számlán szereplő összeg kerül folyósításra.)

A támogatás összegét az Önkormányzat a polgármester döntését követő 15 napon belül egy összegben átutalással folyósítja a nyertes pályázó által megadott bankszámlaszámra.

 

További információk

A pályázati felhívásról további felvilágosítás kérhető a Polgármesteri Hivatal Népjóléti és Intézményfelügyeleti Főosztályán e-mailben és telefonon.

 

Elérhetőségek:

Dobrosiné Ladjánszki Tímea:
Telefon: 06-1/305-3310
e-mail: dobrosi.timea@bpxv.hu

Gremsperger Márton:     
Telefon: 06-1/305-3122,
e-mail: gremsperger.marton@bpxv.hu

 

(D.I.)