Megújul a Rákospalota-Újpest vasútállomás
Tekintse meg a látványterveket.
A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) elkezdte a Rákospalota-Újpest – Veresegyház – Vác vasútvonal teljes felújításának tervezését, ennek a beruházásnak része Rákospalota-Újpest állomás teljes megújítása és korszerűsítése is.
A BFK által megbízott vasúttervezővel a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia alapján az elmúlt hónapokban véglegesítették a jövőbeni vágányképet, két középperon fogadja majd a váci és veresegyházi vonatokat a jövőben.
Ezt követően felkértek három építészirodát, a Sporaarchitects, az RJZS és a Paragram csapatait, hogy koncepcionális javaslatokat tegyenek az új Rákospalota-Újpestre.
A terveket február 10-én egyeztették a IV. és a XV. kerület főépítészeivel és a Főváros szakmai stábjával, véleményeiket beépítve dolgoznak tovább és választják ki rövidesen a továbbtervezés irányait. A végleges építészeti tervek még változnak, a látványtervek még koncepcionális szintűek.
Ami biztosan változik Rákospalota-Újpest vasútállomáson:
- A mai szűk peronok helyét tágas, akadálymentes, fedett, korszerű középperonok veszik át
- A peronok megközelítése teljesen akadálymentes lesz
- A történeti állomásépület megmarad és megújul
- A peronok déli irányba tolódnak el, északi kijáratuk lesz a mai állomásépület környékén, déli végük közelebb kerülnek az Árpád úti felüljáróhoz, ahol úgy gyalogos és kerékpáros aluljáró kötné össze Újpestet Rákospalotával
- A vasútmenti közterületek megújítása elengedhetetlen és gondolunk is erre
- Mindenképp épülnek új B+R kerékpártárolók és szeretnénk P+R parkolót is, bár ebben még nincs egyetértés az önkormányzatokkal
- Az M3-as metró északi meghosszabbításának BKK által készített terveivel illesztjük az elképzeléseket, ha egyszer megépül a metró, színvonalas átszállópont jön majd itt létre vasút és metró között
- A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában rögzített célunk az, hogy Rákospalota-Újpestről óránként 8-10 vonat induljon a Nyugatiba a 70-es és 71-es vonalak fejlesztése nyomán, ezáltal Budapest közlekedésében és az állomás körüli városrészek belvárosi kapcsolatrendszerében is fontos szerepet játszhat a vasút.
KONCEPCIONÁLIS LÁTVÁNYTERVEK
A 71-es vasútvonalon vonalon az átépítést követően – amellett, hogy megújul Rákospalota-Újpest vasútállomás – sűrűbb, a városi közlekedés járatsűrűséget idéző, negyedórás járatkövetés lesz a vonal belső szakaszán. Ehhez bizonyos szakaszokon megépül a második vágány, és ahol a pálya geometriai adottságai megengedik, a vonalon 100-120 km/órára emelkedik a sebesség. Felújított, akadálymentesített megállók és állomások várják majd az utasokat, és a jelenleginél több lesz a P+R autóparkoló és a B+R kerékpártároló.
A koncepcionális tervekről a lakosság vélemyénét is várják a kozosen@bfk.hu e-mail címre.
forrás: BFK
Korábbi hírek
Örömmel tájékoztatjuk a kerület lakóit, hogy 2023. február 1-jétől egy modernebb és átláthatóbb önkormányzati honlappal találkozhatnak.
Szükségesnek látta az önkormányzat a parkolóhiány enyhítését.
Többnapos rendezvénysorozattal ünnepeltük a magyar kultúra napját.
Az Önkormányzat idén is megemlékezett róla a Rákospalotai Köztemetőben.
Önkormányzati támogatásból ismét fontos műszereket vásárolt a rendőrség.
A XV. kerület első országgyűlési képviselője volt, ma már díszpolgára is.
Ebben az évben a pályázatokat kizárólag önerőből lehet beadni, lakhatási támogatást nem lehet rá igénybe venni.
Lakossági tájékoztató arról, hogy mire kell figyelni a fűtés kapcsán.
Február elsejéig lesz lehetőség szűrésre.
Már nem csak a legfeljebb négy lakás rendeltetési egységet magába foglaló lakóépületre kérhető a kedvezményes árú földgáz.