Menu

Megbízhatóság és megújulás a Palota-Holdingnál

2019.04.12.

Megújított ügyfélszolgálat, partneri kapcsolat a társasházakkal, hatékony karbantartás, a munkavégzés digitalizálása – mindezt közel 10 ezer XV. kerületi lakos érdekében.

A XV. kerületben PALOTA-HOLDING Zrt. végzi az önkormányzati ingatlanok kezelését – vagyis lakosként vagy az üzleti ingatlanok használójaként nagyon sokan találkoznak a céggel. A városrészben a 2018. decemberi adatok szerint 2149 lakáscélú ingatlan van, ebből 1932-t tud kiadni az önkormányzat, míg 400 üzleti célú ingatlant is kezel a cég. A Palota-Holding Zrt. egyik üzletága a társasház-kezelés: összesen 179 társasházban 2863 albetétet kezel a társaság. 2018 a megújulás éve volt a cég életében, mert az egy éve érkezett új vezérigazgató azt a célt tűzte ki, hogy a feladatellátás biztonsága mellett a szükséges modernizációt is végrehajtsák.

Biztonság és megújulás

„A feladat adott: munkavégzés biztonsága mellett a cég nyomon követhető működésének a megteremtése és a modern vállalatirányítás kialakítása – ennek érdekében pedig a korábbi papíralapú adminisztráció helyett folyamatosan állunk át a digitális rendszerekre. A munkát számítógépes programokra vezetjük át, az aktákat pedig folyamatosan digitalizáljuk” – mondta el dr. Erdélyi-Kincses Andrea vezérigazgató.

Az átalakítás további eleme a Palota-Holding Zrt. műszaki igazgatóságának megújítása volt. A karbantartó csapattal kapcsolatban fontos elvárás, hogy minden alapvető javítási-szerelési munkát el tudjon végezni. A karbantartásnak emellett egyszerre kell gyorsnak és rentábilisnak lennie. A műszaki csoportot azonban nem csak a hétköznapi munkavégzésre kellett felkészíteni, hanem hat fős rendelkezésre állással a kerületi lakosok számára segítséget nyújtó gyorsszolgálat követelményeinek is minél előbb meg kell felelnie. Így a munkaidőn túl, hétvégén adódó gondokkal nemcsak a gondnokok, vagy a piacról drágábban beszerezhető szakemberek tudnak majd foglalkozni.

A vezérigazgató hangsúlyozta, a műszaki igazgatóság munkája nemcsak az önkormányzati ingatlanok szempontjából fontos, hanem bevételt is jelent a társaság számára és egy másik üzletág, a társasházkezelés (THK) számára fontos „lábként” funkcionál. A kiszámítható, a helyi erőforrásokra támaszkodó műszaki tevékenység – mögötte egy többségi önkormányzati tulajdonú céggel – megfizethető és megbízható, így alacsonyabb költséget jelenthet a magántulajdonú társasházaknak is.

Többfrontos kommunikáció

A Palota-Holding Zrt. nagy súlyt fektet az ügyfelekkel való kommunikáció javítására is, ezért a cég Száraznád utcai központjában megújult az ügyfélszolgálat. A félfogadás sorszámos rendben, a személyes adatok védelmének mindenben megfelelve történik. Vagyis az ügyfelek nem látnak bele egymás ügyeibe, valamint a félfogadás szigorúan elkülönül a hivatali ügyintézéstől. Az ügyintézést a társasházkezelésen telefonos központi ügyfélszolgálat is segíti, amelyen hivatali időben mindig munkatársak fogadják a hívásokat. Ezentúl központi e-mailcímen is bejelenthetők a hibák, problémák, hamarosan pedig megújul a cég honlapja, amely tovább bővíti az ügyintézés lehetőségeit.

A honlapon keresztül szintén lehetőség lesz – jelszóval elérthető felületeken – a tervek szerint hozzáférni a társasházi okiratokhoz, a számlaadatokhoz, közgyűlési jegyzőkönyvekhez. A megújított ügyfélszolgálat az első tapasztalatok szerint zökkenőmentesen, a kerületi lakosok megelégedésére működik.

A kapcsolattartást tovább erősíti a Palota-Holding Zrt. azzal, hogy a kezelt társasházakba hamarosan közös képviseleti postaláda is kikerül. A postaládák rendszeres ürítése pedig nemcsak a kommunikációt javíthatja, hanem a házak, lépcsőházak folyamatos szemrevételezését is biztosítja.

Nagy körültekintéssel a társasházak érdekében

Az említett üzletág, a társasházkezelés piaci üzleti tevékenységnek mondható a Palota-Holding Zrt. esetében, mert olyan házaknak is végzi, ahol nincsenek vagy nincsenek többségben az önkormányzati tulajdonú albetétek. A vezérigazgató részletesen beszélt arról, hogy a cég e tevékenysége is átalakul, miután 2018-ban is volt természetes fluktuáció a munkatársak között, illetve a THK vezetésében is változás történt 2019 elején. A társasház-kezelési osztályon bővítenek is, mert bár korábban is rendelkezésre állt a bérkeret új munkatársakra, ez nem történt meg. „A feladatellátás a korábbi színvonalon ezen a területen is folyt 2018-ban, azonban az elvárt fejlődés nem sikerült, emiatt döntöttem a változtatás mellett” – jelentette ki dr. Erdélyi-Kincses Andrea.

A társasházkezelés megújítása több szempontból is nagyon fontos a társaságnak: egyrészt az önkormányzat ingatlanjait is érinti, másrészt bevételt hoz a zrt.-nek; és ami talán a legfontosabb, a közel háromezer albetéten keresztül körülbelül tízezer XV. kerületi lakos mindennapjait érinti. A megújulás jegyében az idei társasházi közgyűléseket a törvényi határidőig (május 31.), de lehetőség szerint április végéig meg kívánják tartani. A társasházak biztonsága érdekében minden eddiginél nagyobb körültekintéssel járnak el: a 2018-as beszámolókat – a Palota-Holding Zrt. által újonnan szerződött – külső pénzügyi szakértő vizsgálja felül, a 2019-es tervek megalapozása érdekében pedig elvégzik minden érintett társasház műszaki felülvizsgálatát. Sőt, az évek során bekövetkezett jogszabályi változások miatt a tervek szerint megtörténik idén a társasházi alapító okiratok és a szervezeti működési szabályzatok jogi felülvizsgálata is.

Fontos szempont, hogy ezek a lépések nem okoznak pluszkiadásokat a lakóközösségeknek, hanem a Palota-Holding Zrt. saját költségén állja azokat, tette hozzá a vezérigazgató. Így azt is a cég állja, hogy a nagyobb társasházak közgyűlésein ügyvédi jelenlétet is biztosít, hogy a felmerülő jogi természetű kérdésekre azonnal adekvát válaszok szülessenek.

Jogi lépések

A közgyűléseken a Palota-Holding Zrt. kéri, hogy értékeljék a számvizsgáló bizottságok és a gondnok munkája mellett a cég társasház-kezelői munkáját is, adott esetben pedig döntsenek arról, hogy más, piaci szereplővel végeztetik a jövőben ezt a feladatot. Erre azért kell sort keríteni, mert az év elején „felfokozott hangulat” alakult ki a kerületben a cég társasház-kezelési tevékenységével kapcsolatban. Ellenőrizetlen információk, pletykák, hamis híresztelések kezdtek terjedni az érintettek között, sőt, teljesen alaptalanul azt terjesztették, hogy a Palota-Holding Zrt. megszűnteti ezt az üzletágát.

Mindez odáig vezetett, hogy a társaságnak egy esetben büntető-feljelentést kellett tennie ismeretlen tettes ellen hamis magánokirat felhasználásának vétsége miatt. Az egyik kezelt társasháznál ugyanis úgy hívták össze a rendkívüli közgyűlést, hogy a kezdeményező aláírások hitelességével kapcsolatban komoly kételyek merültek fel. A rendkívüli közgyűlést azért hívták össze, mert közösképviselő-váltást javasoltak: a Palota-Holding Zrt. helyett egy olyan vállalkozást bízták volna meg, amely a THK-üzletág korábbi – január elején elbocsátott – vezetőjének családi érdekeltségébe tartozik. A társasházi közgyűlés végül nagy szavazattöbbséggel úgy döntött, hogy a beszámoló elfogadásáig nem változtat a közös képviselet ellátásán.

„A cégünk célja jelenleg az, hogy a jogszerűség és átláthatóság biztosításával meggyőzze a társasházakat, hogy az önkormányzati hátterű Palota-Holding Zrt. modern és színvonalas stabil szolgáltatást tud nyújtani” – jelentette ki dr. Erdélyi-Kincses Andrea.