Menu

Köztisztviselők Napja 2010.
(képes beszámoló a cikk végén)

2010.06.30.

Június 29-én, a Polgármesteri Hivatal Dísztermében került sor az idei Köztisztviselők Napja alkalmából rendezett ünnepségre, kitüntetések, címek, elismerések átadására.

Az ünnep jó hangulatáról már a rendezvény elején Janza Kata és Dolhai Attila színművészek, musical-operetténekesek gondoskodtak, akik egy fergeteges összeállítást adtak elő. Műsoruk folyamán épp úgy felcsendültek többek között a Fame, a Hair, a Rómeó és Júlia jól ismert dallamai, mint a Csárdáskirálynő jól ismert részlete, a Te rongyos élet című dal, vagy a She című dal, melyet Charles Aznavour vitt hajdanában sikerre. A két énekes még az ünneplőket is megénekeltette, míg Dolhai Attila táncra perdült a hivatal egyik munkatársával.
A közel háromnegyed órás produkciót követően hatalmas tapssal köszönte meg a közönség a színvonalas előadást, majd dr. Nagy Antal jegyző tartotta meg ünnepi beszédét.
-Tisztelt Polgármester Úr, Alpolgármester Urak, Képviselők, Kedves Vendégeink, Kolléganők és Kollégák!
A mai-, vagy az e körüli napokban számos településen ünnepelnek a köztisztviselők. ;
A kerületi ünnepség alkalmából, ezúton köszöntöm a köztisztviselőket, a hivatal valamennyi munkatársát, a kerület lakosságát és azokat a társszerveket, intézményeket, társaságokat, civil szerveződéseket, amelyek tevékenysége valamilyen formában kapcsolódik a kerület közigazgatásához.
Köszöntöm a ma névnapjukat ünneplő Pétereket, (van belőlük 6, jelentése: kőszikla). De július 1-jén három Annamária is üli a névnapját.
Az ünneplés mindig valamilyen elmúlt, jól meghatározható időszak elért eredményeihez, vagy netán sikereihez kapcsolódik. A jogalkotó megtisztelt bennünket, köztisztviselőket azzal, hogy július 1-jét számunkra ünnepnappá tette.
Nyilvánvaló számomra, hogy ünnepelni csak akkor és oly módon szabad, és akkor van jogunk, ha van miért, ha eredményeket tudunk felmutatni.
Meggyőződésem, hogy fel tudunk mutatni annyi eredményt, amely feljogosít bennünket, hogy megpihenjünk egy rövid időre.
Nem dolgoztunk rosszabbul, mint a 2008-as esztendőben és nem kevesebb eredményt értünk el, mint eddig. Csupán más feladatokkal találkoztunk, más körülmények között kellett megoldanunk tennivalóinkat. Ez nem minden esetben volt zavarmentes, de e zavarok megszűntetése és a dolgok helyretétele a mi feladatunk volt.

Számos jogszabályváltozást kellett azonnal értelmeznünk és alkalmaznunk is, miközben meg kellett teremteni hozzá azokat a feltételeket, amelyek biztosították a hatékonyságukat.
Mindehhez sokszor nemcsak pénz, hanem köztisztviselői akarat, szándék és gyors tanulás kellett. A gyors észjárású kollégákra nagy szükségünk volt, van és lesz a jövőben is. Ezért a személyi állomány összetételének, szakmai felkészültségének folyamatos fejlesztése, de minimum a szinten tartás érdekében figyelemmel kísértük azon kollégák előmenetelét, akikre valamilyen módon számítunk, vagy úgy ítéltük meg, hogy képzésük indokolt, de azokat a közcélú, vagy szerződéses munkaviszonyban nálunk dolgozókra is figyelmet fordítottunk, akik munkáját a vezetői elismerések és az a szándék kísérte, hogy legyenek részei a kerületi köztisztviselői karnak.
E munkánknak csak a testület által meghatározott létszám szabott határt.
Úgy értékeljük, hogy köztisztviselőink többsége valódi közszolga és szereti a hivatását.
Nem lazítottunk azon a célunkon, hogy magasan képzett köztisztviselők végezzék a munkát, a lakossági szolgálatot. Ennek érdekében folyamatos az elméleti továbbképzés, amelyhez az ott megszerzett információ felhasználása párosul. De nem vagyunk híján az iskola rendszerű képzésben résztvevőknek sem, bár erre elsősorban az egyéni kezdeményezések terén kerül sor, hisz mára már minden olyan státuszon, amelyhez szakirányú képesítés kell, biztosított a személy és a pályázók is sorban állnak a felszabaduló helyekért.
Ez intő jel is lehet a munkatársak részére, hisz nem elég, ha annyit teljesítünk, hogy éppen elég legyen, annál sokkal többre van szükség. A versenyszféra által megkövetelt igényesség egyre inkább kezd meghonosodni a közigazgatásban is. Számomra ez annyit jelent, hogy nem elég a munkabérünkért 100 %-os teljesítmény nyújtani, hanem ennél már évek óta többet kell tenni. Van, aki tartósan magasan teljesít és értékítélete nem találkozik a vezetői döntésekkel, van aki mást érdemelne mégsem azt kapja. Van, akinek lelke mindettől soha nem nyugszik meg és keserűségét csak hivatástudat tudja feledtetni. Sajnálom.
Ha a jogszabály a státuszokat érintő mozgásteret bővíti, nem hagyható figyelmen kívül a teljesítmény komoly mérése sem. Tehát nem lehet majd összesen kettő teljesítménycél megjelölésével egy egész éves munkát kiválóra minősíteni és ebből majd többletjuttatást remélni. És ha bármely kolléga netán elmulasztja a célok végrehajtását, és ez miatt nem kap kiváló minősítést, ne tegyen úgy mintha meglepődne a csökkentett besorolásán és mielőtt bíróságon keresné az igazát, talán szembe kellene néznie saját figyelmetlenségével.
Egy kérdést azonban megfogalmaznék: – mennyire fontos a példakép?
A közvetett hatalom lényege, hogy a beosztott szorosan kapcsolódik, szinte összeforr a vezetővel. A beosztott tudatalattijában ott rejtőzik az az igény, hogy azonosuljon a vezetőjével, minél szorosabb szálak fűzzék hozzá. Ebben a kapcsolatban a feladatot ellátó ügyintéző úgy érzi, sokat nyer azzal, hogy olyan lesz, mint a felettese, akinek átveszi a gondolkodásmódját, akit fokozatosan leképez cselekedeteiben, modorában.
Ha ez rossz irányt vesz, akkor nem lesz idegen tőlük a rend felrúgása sem. Ha jó irányt vesz, akkor a rendszer olajozott gépezetként fog működni. Ezt akarjuk elérni az egész hivatal szintjén. Ahol erre még nincs kellő készség, ott jobban oda kell figyelni és a hivatalt nem részekben, hanem egységes egészben kell láttatni.
Érzékelhető és az ügyfeleknek is látható, hogy a köztisztviselő milyen módon viselkedik, hogy öltözködik, megadja-e a hivatalhoz méltó küllemet, körülményeket, tud-e előre köszönni, vagy stílust adni a munkájának.
Szerintem igen…! A „viselkedés jellemzi az embert”. Az öltözködés, a megjelenés, a stílus olyan jellemzőink, amely nem kis mértékben befolyásolja az állampolgárok értékítéletét. Nem igazán tesszük szóvá, ha a köztisztviselő valamilyen ürüggyel, nap közben intézi hivatalos dolgait, mikor is tehetné, de amikor ez már tudatossá válik és a távollét pontos rögzítése hiányzik, az már baj..!
Nem szabad elfelejteni, hogy képviseletet látunk el, vagy magunkat, de leginkább a kerületet képviseljük. Ezért nem mindegy, hogy egy bizottsági ülésen az előterjesztő polgármester nevében eljárva – mit kotyogunk, milyen nyilatkozatot teszünk, hisz a köztisztviselő nyilatkozatai legitimitásához nem férhet kétség. Azt bármely személy hitelesnek fogadja el. Példák sorát tudnám felhozni, de nem teszem. Ha valaki kárt okoz az önkormányzatnak, sérti a hatályos joganyagot, vagy afelé mozdul el a munkája, az ne hivatkozzon a jogaira.
Vajon miért is hiszik az ügyfelek, hogy a köztisztviselő nem is ember, hanem egy robot, egy gép – amelynek nincsenek érzései, nincsenek rossz napjai.
Miért nem tolerálja a tűréshatáron belül az ügyfél a pult másik oldalán ülő embertársát. Talán mert, időnként mi sem vagyunk kellően empatikusak. Úgy tapasztalom, a társadalmi közélet beleszuggerálta az állampolgárba, hogy neki jogai vannak és a köztisztviselő az ő adójából kapja a fizetését.
Tudjuk, hogy ez hamis és demagóg megközelítése a dolgoknak: -a helyzet ettől sokkal bonyolultabb.
Nézzünk egy példát: – az itt háborgó, panaszkodó, ombudsmannak írogató ügyfeleink vajon miért ülnek türelmesen és várnak a sorukra a rendelőintézetben, a háziorvosnál -miközben az orvos jóval a rendelési idő után érkezik a munkahelyére. Vajon meg meri e kérdezni egyetlen beteg, vagy a munkából távozni akaró is azt, hogy hol volt a doktor, vagy miért nem veszi figyelembe az ő jogait, hisz ő is a páciens adóját fogyasztja. És mindezt a várakozást és lenyelt bosszúságot pénzzel is honoráljuk rövid időn belül.
Miért nem reklamálunk a pénzintézeteknél és még sorolhatnám. Nálunk lehet, mert megengedtük, vagy mert félünk attól, hogy igaza van az ügyfélnek… Döntse el mindenki maga. A jogos kifogásokat elismerjük.
Magam sem vagyok mentes bizonyos kritikával illethető magatartástól, de amikor olyan helyzetekkel szembesülök, amelynek nem lenne szabad előfordulnia, akkor elszakad a cérna. Ezt viszont a kollégák zokon veszik, miközben felejthető a maguk hibás cselekedete.
De az nagyon jó lenne, ha mi minden pillanatunkban emlékeznénk rá, hogy szolgálunk, az ügyfél pedig tudná, hogy partnerei vagyunk a gondjának megoldásában.
A „hatalom én vagyok” érzéskeltést, az allűröket, pedig jó lenne 20 év távlatában – ha végleg levetkőznénk. Ha otthon nem lehetünk alfák, mert belénk fojtják a kibeszélni valót, az indulatainkat ne az ügyfélen töltsük ki. Soha ne minősítsük az ügyfelet sem így, sem amúgy. Hideglelést kapok attól, ha valamilyen ügy az asztalomra kerül és végignézem a teljes anyagot, amelyből kiderül, hogy valamit hibáztunk, de a válasz erre…valóban, de már eltelt 5 év és nem tudunk semmit tenni…Ez nagyon nem helyes magatartás. Ki is volt anno az ügyintéző, vagy az aktát irattárba helyezés előtt áttekintő jogosult? Van felelős, nem is egy, de nagy művészei vagyunk az elhárításnak.
Innováció és lojalitás!
Mindkettő elvárt a köztisztviselőtől. A kérdés csupán az, hogy Hol ?-Mikor?-Kinek?…
Nagy betűkkel hirdetjük az innováció igényét, miközben az ötletek megragadnak a kávézóban. Pedig biztos vagyok benne, hogy nagyon sok jó ötlet hull a hamvába, az előbb elmondottak miatt.
Szeretnénk elérni, hogy a képviselő-testület értsen egyet a nyári-, és a karácsony körüli néhány napos igazgatási szünet bevezetésével, mint ahogy azt más kerületek már alkalmazzák lakossági kifogás nélkül.
Azt várják el tőlünk, hogy lojálisak legyünk a mindenkori vezetéshez. Nem kell mást tennünk csak az eskü szövegére emlékeznünk és teljesedik az óhaj, sőt fel sem merülhet ennek megkérdőjelezése…a Magyar Köztársasághoz és annak népéhez hű leszek…
Ezt a kerület közigazgatása működtetésének szent eszméje és a mindenkori hatályos jogszabályok keretei között tudjuk csak tenni.
Úgy látom, hogy nincs szégyenkezni valónk, mert a hierarchikusan szerveződő és szabályok szerint működő hivatal zavara esetenként az arányok változásából és a nem pontos irányok kijelöléséből fakad.
A kerület a miénk is, lássunk belőle többet, mint az állampolgár, nézzük az ő szemükkel, lássunk tovább az orrunknál.
Nem kellene elmenni kidőlt forgalmi táblák mellett hetekig, az intézmények előtti közterületek gazosodása miatt, a közútba épített magán-kerti tó léte mellett, a multi-reklámok burjánzása mellett, az út űrszelvényébe benyúló önkormányzati akácfák-, a zöldben álló autók-, a falakat elcsúfító falfirkák, az üzleteket reklámozó egész házfalakat betöltő borzadályok…naponta látott zavaró látványa mellett.
Lehetne azon is gondolkodni, hogy mi kell a helyes ügyintézői stílushoz, mi kell ahhoz, hogy ne ázzanak az ügyfeleink a nyitás előtt az utcán, hogy végre beépüljön a foghíjas telek a hivatal mellett, hogy még jobb kiszolgálása legyen a kerületi lakosoknak, hogy legyen gyermek¬megőrző az udvaron, hogy egy helyen étkezzenek a köztisztviselők és ne terjengjen az ételszag a folyosón, hogy ne legyen tucatnyi mikro és hűtő igény, ha azt egy helyen is elhelyezhetjük, hogy audió információs szolgálat legyen a hivatalban az ügyfelek jobb tájékoztatására, hogy a vakok- és gyengén látó ügyfeleinket segítendő legyen írásos tájékoztató a bejáratnál, és még sorolhatnám. Ezek talán eltörpülnek a játszóterek építésének fontossága mellett, de a figyelmesség hosszú távon megtérül.
Van meg-nem értés az új iránt a hivatalban is, ha csak a folyosók elektronikus zárását említem. Miért van a mágneszár, ha a félfogadáson kívül is valaki állandóan kiakasztja a folyosói ajtót, mert neki biztos macerás a kártyát használni. A biztonság miattatok és értetek is van.
Míg másoknak pedig snassz, ha valaki tudni akarja, hogy is hívják. Az ügyfél szeretné tudni, hogy ki az, akit meg kell dicsérni és ki az, akinek hivatali kommunikációja zavaró.
A jegyzői törvényességi paradoxonról néhány gondolatot. Az előterjesztéseket a hivatal szakmai osztályai készítik, a vezetői kiadmányozzák és így kerül az előterjesztőhöz, legtöbbször valamelyik tisztségviselőhöz. Ha az előterjesztés jogszabályba, vagy más szabályba ütközik, netán ellentétes az önkormányzat érdekeivel az miatt a jegyző kifogást emel.
A jobbik eset, ha az előkészítő ezt megszívleli, a rosszabb, ha ezt nem teszi, hanem külön utakat kezd járni, fordul fűhöz-fához (vagyis szembe megy az egyetlen törvény által felhatalmazott vezetővel, a munkáltatójával) – és az a testület elé kerül, immáron a polgármester aláírásával. Mit is tett a kolléga? Szembe helyezkedett a hatáskör gyakorlójával, kellemetlen helyzetbe hozta a testület előtt a polgármestert.
Mi következik ebből? Mi ennek a nyilvánosság előtt zajló purpárlénak, amit előidézett… a következménye? A polgármesterről, vagy az előterjesztőről kialakuló negatív kép. Ez esetben milyen lojalitás is hiányzik? Nagy merészségre vall, csak azt nem tudom honnan van ez a bátorság !
A hallgatás ára: …..”cinkos aki hallgat..” így szól a mondás…Állandó dilemma előtt állnak azok a köztisztviselők, akik olyan helyen dolgoznak, ahol számos hibát látnak, akár a szakmai munkában, akár más területen. Mit tegyen ilyenkor a köztisztviselő, félti az állását, fél a pszichoterror rémétől és inkább nem beszél ki az osztály zárt világából. Miért nem teszi, ha azzal valamit megelőzhetne, megszüntethetne, vagy „..uram bocsá..” jobbá tenne valamit. Mert látja, hogy …úgyis minden maradna a régibe…még, akkor is, ha nyilvánvaló tényekről van szó. Ez nem jó irány.
Alapvetően remekül dolgozunk, jól teljesítünk. Hányszor, de hányszor elmondom, hogy hiába végezzük jól a munkánkat, egy -kettő hiba és az egész hivatali megítélés a leveli béka legalsó pontjánál is lejjebb kerül. Ezt követően kezdhetjük újra visszaszerezni az ügyfelek bizalmát. Miért is mondom ezt?
Azt is meg fogjuk érni, hogy a hibás ügyintézés miatt kiesett ügyféli haszon, idő- és más költség megtérítését fogják kérni…És ekkor fizetni kell, de kinek….?
A 2009-es célok, amelyeket a képviselő-testület részünkre meghatározott értékelésre került. A 2010-es célok felépítése olyan, amely teljesíthető, de csak folyamatos önkontroll mellett és pozitív hozzáállással. Akkor, ha mindenki tudja, mi a dolga és nem kell senkit erre figyelmeztetni, vagy így, vagy úgy. Az év végi meglepődést pedig felejtsék el azok, akik év közben meg sem nézték a céljaikat.
Szóvá teszik nekem minden évben, hogy a Köztisztviselők Napján csak a szépről kellene beszélnem, azokról pedig, amelyek javításra szorulnak, vagy hátráltatják munkánkat nem kell szólni, vagy nem itt.
Én úgy gondolom, ha nem beszélünk hiányosságainkról, attól még a dolgok nem változnak meg és kiüresedik az ünneplés. Azt fogjuk hinni, hogy minden szép, minden jó és ha az ünnepi szónok csak felejthető beszédet mond, az nem ad muníciót még a holnapra sem, nem a következő Köztisztviselő Napig.
Úgy látom, hogy a hivatalt sem hagyják mozdulatlanul a körülöttünk zajló kerületi események. Számos rejtett gondolat a felszínre tör és láthatóvá válik a túlélési ösztön. Ez nem új keletű, de nem helyes reflexe a köztisztviselői karnak.
Arra kérlek benneteket, hogy dolgozzatok a legjobb tudásotok szerint. A szakma, a hivatás szeretete és a sikerek átsegítenek a nehéz napokon. Immáron 12 éve követem nyomon a hivatal fejlődését, munkáját, irányultságát és nem érdemel büntetést ez a csapat.
Egy pillanatig sem volt kétséges előttem, hogy a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői karának munkája hatással van a kerületi hangulatra. Ezért nem lehet közömbös az, ha valaki a viselkedésével, a hibás munkájával olyan helyzetet teremt, amely a választópolgárban tartós negatív élményt és ennek hatására elfordulást eredményez.
Miért csak néhány tucat munkatársamnak folyamatos kényszer a kontroll a munkájában. Csak nekik kell úgy nézniük egyes iratokra, előterjesztésekre, mintha azokban még lehet rejtett hiba? Milyen jó is lenne, ha ezt a belső önellenőrzési rendszert nem terhelnénk egyre-másra a saját figyelmetlenségünk okán.
A köztisztviselő joga és kötelezettsége egymással szoros kapcsolatban kell, hogy jelen legyen a hivatal életében. Az nem helyes, ha a jogaimat a kötelezettségeim fölé helyezem. Mert bizony aki ezt sokszor teszi, az végül is elfelejti, hogy szolgálatot vállalt, amikor idejött a XV. kerületbe dolgozni. Van, akinek akkora az egója, hogy nem tudja magában tartani, amely szerénytelenséggel párosulva veszélyes kombináció.
Úgy gondolom, de meggyőződéssel vallom, hogy minden szavunk, gondolatunk és cselekedetünk célja a választópolgárok megtartása kell, hogy legyen. Úgy jöjjön ide, hogy itt segítséget kap és megértésre talál.
Miközben ezt tesszük, eredményeket akarunk elérni és nem csupán tevékenykedni, – vagyis felelősséggel akarunk dolgozni a jövőben is.
Én annak a köztisztviselőnek hiszek, aki cselekvő és mindig a megoldásokat keresi, mert aki szabad akaratából ehhez a Polgármesteri Hivatalhoz jött dolgozni, annak tudnia kell, hogy a vállalt feladatait nem érdemes rosszabbul tennie, mint a legjobb tudása szerint. Mindezt olyan szinten, amit nemcsak a minőségirányítási rendszerünk tart minőségnek, hanem maga az ügyfél is.
Törekedjünk arra, hogy munkánkban az átláthatóság legyen a fő rendező elv, mert ha ezt alkalmazzuk, akkor a „susmus- a pletyka” hamvába dől.
Azt mondjuk, a hivatal egységes:- hát akkor mindig, minden körülmények között együttműködőeknek kell lennünk és nem erősíthetjük a kívül állókban azt, hogy külön léteznek osztályok, akiket külön is kell megdicsérni. Ezt a köszönetet ne zsebeljük be fenntartás nélkül, mert egy-egy osztály munkája mögött az egész hivatal munkája áll.
Meggyőződésem, hogy arra az emberi humánumra van szükségünk, amelynek a célja: – magával és mások ügyeivel szemben nem az elfogadás (kompromisszum), hanem az egyetértés (konszenzus).
Tudja mindenki, de aki elfelejtette, annak figyelmébe ajánlom – hogy 1989. óta egységes hivatal van. Ebben az egységes hivatalban a törvény és más jogszabályok alapján előírt rend az elvárt gyakorlat.
Magam a rend iránti köztisztviselői hajlamban hiszek és az ezt megteremteni, megtartani képes eszközökben, amelyek végül is kialakítják a rendszert, ahol mindenkinek megvan a saját mozgástere. Aki ebből kilépni próbál az zavart okoz a gépezetben és nem oda való.
Nem hiszem, hogy valamennyi kollégám a jövője érdekében megelégedne azzal, hogy jól dolgozik, hanem jobban kell dolgozni. Ezért nem elég elérni, hanem meg kell haladni az ügyfelek által kívánt teljesítményszintet. Talán az sem lenne baj, ha egyik osztály észlel egy szabálytalanságot, mondjuk a Palotás u. 9-körül, arról a másik szakterület ne jóval később szerezzen tudomást.
Végül pedig:- személyes elkötelezettségünk van a Polgármesteri Hivatal sikeres működésében, még akkor is, ha körülöttünk a kerület közélete változik. Egyet szeretnénk: – hogy tudjunk továbbra is alkotni, a kerület szolgálatában dolgozni és ne kelljen újsághírek mentén elképzelni a jövőnket.
A megnyugtató, stabil jövő vázolása erőt ad a jó színvonalú munkához és hitet a közigazgatás állandóságában!
A köztisztviselői kar jó munkáját számos magánlevél és hivatalos irat is igazolja. A köszöneteket az ügyintézések, a kedves hozzáállás miatt szívesen olvassuk, és jóleső érzés, ha a XV. kerületet jelölik ki fajsúlyos ügyek vitelére.
De az sem mellékes, ha az országos választási iroda vezetője személyes levélben köszöni meg a választásban közreműködő kollégák munkáját. Az elismerések mögött – legyen az bármely csekély és az önértékelést nem tükröző – a szándékot és nem annak értéket kell nézni. Ezeket nem érdemtelenül kapjuk.
Köszönjük az önkormányzatnak, hogy nehéz helyzetében is biztosította és biztosítja a nyugodt munkavégzésünket, és megérti, hogy az indokolt mennyiségű fénymásolóra az ügyfelek érdekében van szükségünk.
Adjon ez nekünk muníciót a további magas színvonalú munkavégzéshez, a köz szolgálatához!
Köszönöm
• a türelmeteket,
• köszönöm a tartós bizalmatokat irántam,- amit kaptam, amit kapok – a Ti érdemetek is, nélkületek nincs, ami most van…,
• megköszönöm valamennyi kollégám eddig munkáját,
• megköszönöm a megköszönhetőt és
• jó emlékezetem kiemelt helyén, féltve őrzöm a kerület közösségének együttes szolgálatában eltöltött eddigi éveket!
Megkockáztatom: – „Nem mondom el senkinek, elmondom, hát mindenkinek… hogy
tehettem volna jobban,
lehettem volna más, de ki mondja meg mi a jó,
és mi a más…?!
A mához szép napot, a munkában sikert, a közszolgálathoz sok hitet és kitartást, jó egészséget, a magánéletetekhez pedig azt kívánom, amit magatok is szeretnétek!- mondta a jegyző, majd kitüntetések átadása következett.
Az Év Köztisztviselője” vándordíjat, amely a hivatal dolgozóinak szavazatai alapján érdemelhető ki Kovácsné Márkus Éva a szakszervezeti bizottság elnöke és Millián György a szakszervezeti bizottság titkára adta át Dr. Nagy Antal jegyzőnek, az idei év kitüntetettjének.
Ezt követően a jegyző a tartósan kiemelkedő munkát végző felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselőknek címzetes vezető-tanácsosi, címzetes főtanácsosi, címzetes vezető-főtanácsosi, a középiskolai végzettségű köztisztviselőnek címzetes főmunkatársi címet adományozott

Címzetes vezető-főtanácsosi címet kapott
-Dr. Sárosi Magdolna, aki 32 éve dolgozik a közigazgatásban. 2008-tól tevékenykedik a Polgármesteri Hivatalban, kezdetben a Lakás- és Vagyongazdálkodási Osztályon, jelenleg a Jogi és Szervezési Osztály jogtanácsosa. A kerületi jogalkotásban, a képviselő-testület és bizottságai elé kerülő előterjesztések előzetes és utólagos normakontrolljában, peres ügyekben, valamint valamennyi jogágat érintő jogi feladatokban kimagasló eredménnyel és szaktudással végzi a rábízott feladatot. Szakmai életútja és a közigazgatás iránti elkötelezettsége példaértékű.
Gratulálunk a címzetes vezető-főtanácsosi címhez!

-Wittmann Katalin, aki 18 éve dolgozik a Polgármesteri Hivatalban, 16 éven keresztül az Építésügyi Osztály ügyintézője volt, jelenleg a Fejlesztési és Pályázati Koordinációs Iroda munkatársa. Feladata a kerületi stratégiai tervezés, a városfejlesztési programok, projectek, szerződések előkészítése. Új munkakörében az eddig megszerzett szakmai ismereteit jól kamatoztatja, megoldó készsége kiemelkedő. A stratégiai és koncepcionális feladatok összefogásában, koordinálásában elismerésre méltó munkát végez.

Címzetes főtanácsosi címet kapott
-Kameniczkyné Ájus Annamária, aki 12 éve dolgozik a közigazgatásban, 2007 óta a hivatal köztisztviselője. Belső ellenőri feladatait köztisztviselőhöz méltó hivatástudattal és elkötelezettséggel végzi. Munkája során érvényesül az objektivitás, gondolkodásmódja komplex, elemző képessége kiváló. Elméletileg felkészült, nyitott az újra, a változásra, folyamatosan képzi magát, a rábízott feladatokat pontosan, precízen hajtja végre. A szervezeti egység vezetők és intézményvezetők ellenőri megállapításait elfogadják, javaslatait hasznosítják.

-Vágóné Kovács Mónika, 1997-től dolgozik a Gyámhivatalnál, 2006 óta a Gondnokság és Vagyonügyi Csoport vezetője. Csoportvezetői munkája mellett a gondnoksági ügyek, a kiskorúak és gondnokoltak vagyonügyeinek intézése, valamint kiskorú gyermekek családi jogállásának rendezése a feladata. Munkáját lelkiismeretesen, felelősséggel és kimagasló szakértelemmel végzi.

Címzetes főmunkatársi címet kapott
-Ács Ildikó, aki 20 éve dolgozik a Polgármesteri Hivatalban, 18 éven keresztül az Ügyfélszolgálati Iroda munkatársa volt, jelenleg hagyatéki ügyintéző. Munkáját segítőkészen nagy beleérző képességgel végzi, hiszen érzelmileg sérült hozzátartozókkal kell együttműködni az eljárás folyamán. Ügyintézése példamutató.

-Egriné Zalai Anikó, aki 2007 óta dolgozik a Jegyzői Titkárságán . Titkárnői feladatait nagy szorgalommal, precízen végzi. Rendkívüli segítőkészség, szervezőkészség, kitartás jellemzi. Vezetői bizalmát élvezi. A munkatársakkal és a vezetőkkel jó kapcsolatot ápol, figyelmessége mindenre és mindenkire kiterjed. Az ügyfelekkel megértő és segítőkész.

-Fodor Klára, aki 2005 óta dolgozik a Polgármesteri Hivatalban, 2006-tól gépjárműadó ügyintézői feladatokat lát el az Adóügyi Osztályon. Munkáját önállóan, magas színvonalon végzi. Ügyintézése során hangsúlyt fektet az ügyfelek megnyerésére és a jogkövető magatartás megtartására. Többlet munkájával az osztály feladatainak határidőre történő elvégzéséhez hozzájárul. Szorgalmas, segítőkész munkatárs.

-Henter Katalin, aki 1993 óta dolgozik a Szociális és Egészségügyi Osztályon szociálpolitikai és családvédelmi ügyintézőként. Munkaköréhez tartozik a munkanélküli ellátásban részesülők támogatása, melyet kiemelkedően magas színvonalon lát el. Jól képzett, precíz, pontos ügyintéző. Ügyfélfogadása kulturált, ügyfeleit minden esetben kiemelt körültekintéssel tájékoztatja az általuk igénybe vehető támogatások teljes köréről. A közmunka, közcélú munka szervezésében, bonyolításában kiemelkedő szerepet vállal. Jó munkakapcsolatot alakított ki a társszervekkel a munkanélküliek közcélú foglalkoztatása érdekében.
-Paulusz Katalin, aki 2002 óta a Polgármesteri Titkárság bizottsági titkára, 2009-től az önkormányzati csoport vezetője. Bizottsági titkárként a képviselő-testület MOS Bizottsága, valamint a Szerb és a Román Kisebbségi Önkormányzat működési és adminisztratív feltételeinek biztosítása a feladata. Munkáját felelősségteljesen, határidőre látja el, szorgalma, elhivatottsága munkatársainak is jó példával szolgál.

A Hivatal köztisztviselői, ügykezelői és munkavállalói egyszeri kiemelkedő teljesítményük vagy huzamosabb időn át tanúsított eredményes munkavégzésük elismeréseként „Polgármesteri Dicséret”-ben részesülhetnek.

Idén Polgármesteri Dicséretben részesült
.Csábráki László, aki a Jogi és Szervezési Osztály Hivatalellátó Csoportjának munkatársa, 2002 óta gépkocsivezetői feladatokat lát el. Napi kapcsolatban áll a hivatal ügyintézőivel, vezetőivel, akik közvetlen, segítőkész munkavégzése miatt szívesen dolgoznak vele. Készséggel vállalja a munkaidő utáni, illetve hétvégi feladatok ellátását. Részt vesz a választási munkák előkészítésében. A munkájához való pozitív hozzáállása és emberi magatartása alapján méltó a kitüntetésre.

-Deák Zsolt, aki az Építésügyi Osztály magasépítési csoport vezetője. A kerület területén két kiemelkedő beruházás, a Pestújhelyi Római Katolikus Templom és az Origó Filmstúdió építésének az építésügyi, hatósági engedélyezési eljárását folytatta le. Gondos, segítőkész és lelkiismeretes munkájával az építkezések folyamán az építtetőkkel együttműködve dolgozott, hogy a kerületünk számára is fontos beruházások megvalósulhassanak. Kiemelkedő munkája példaértékű munkatársai körében.

-Imre Ildikó, aki 2007-től a Városüzemeltetési Osztály műszaki ellenőre. Részt vesz az önkormányzat műszaki irányítása alá tartozó intézmények műszaki ellátásában, ellenőrzésében. Műszakilag ellenőrzi a képviselő-testület által támogatott iparosított technológiával épült épületek energia megtakarítását célzó felújítási munkáit. Előterjesztései körültekintőek, szakmailag megalapozottak, benyújtandó pályázatai hiánymentesek, az előírásoknak megfelelnek. Szakmai jártassága, pontossága, szorgalma példamutató. Munkavégzését az együttműködő készség jellemzi

-Kis Mihályné, aki 28 éve dolgozik a Polgármesteri Hivatalban, jelenleg a Pénzügyi Osztály költségvetési ügyintézője. Munkakörébe tartozik a normatív állami hozzájárulások, előirányzatok, támogatások pénzügyi igénylése és elszámolása az önkormányzat likviditásának tervezése. Feladata szerteágazó, sokrétű, nagy odafigyelést igényel, amelyet nagy szorgalommal, pontosan, megbízhatóan végez.
Gratulálunk a kitüntetéshez!

-Kiss Tibor, aki 1999 óta az Informatikai Csoport munkatársa. A hivatal információs rendszereinek folyamatos üzemeltetését, fejlesztését végzi. A Cafetéria-program telepítésében és annak alkalmazásában nagy szerepet vállalt. A bevezetésre került döntés előkészítő program kezelésével, alkalmazásával küzdő kollégákat türelemmel és humorral tanítja. Megbízható, szorgalmas, vidám munkatárs.

-Szente László, aki 8 éve a Lakás- és Vagyongazdálkodási Osztály ügyintézője. Munkakörébe tartozik a helyiséggazdálkodással összefüggő feladatok ellátása, az értékesítésre szánt ingatlanok elidegenítésének előkészítése, bérleti jogviszonyok rendezése. Munkáját megbízhatóan végzi, a többletfeladatok elvégzésében szívesen részt vállal. Érdekvédelmi tevékenysége révén a munkahelyi közösség mindennapi problémáját tolmácsolja vezetői felé.

-Tóthné Aradi Edit, aki 2007-től dolgozik a Humánpolitikai Irodán humánpolitikai ügyintézőként. Tevékenységéhez tartozik a köztisztviselők, munkavállalók alkalmazásával, előmenetelével, vagyonnyilatkozatával kapcsolatos munkaügyi feladatok. Részt vállal a munkakörén kívül a csoport minden tevékenységében, jól terhelhető. A hivatali osztályokkal munkakapcsolata közvetlen, udvarias, segítőkész.

-Vahid Shirin Eszter, aki 12 éve dolgozik a Szociális és Egészségügyi Osztályon. Szociális ügyintézőként a munkanélküli ellátásban részesülők támogatásával, a munkanélküliek közcélú munkavégzésével kapcsolatos önkormányzati feladatokat lát el. Az ügyfélkörébe tartozó kerületi állampolgárok nehéz helyzetét ismerve kiemelt körültekintéssel tájékoztatja őket az általuk igénybe vehető támogatásokról. Jól képzett, precíz, pontos munkatárs, aki arra törekszik, hogy megfeleljen az egyre növekvő kihívásoknak.

-Zabó Ferencné, aki 10 éve az Okmányügyi Osztály ügyintézője, a vállalkozók ügyeinek intézésével foglalkozik. Munkaköre ellátáshoz szükséges ismeretekkel rendelkezik. Feladatait határidőre jól végzi. Munkáját elhivatottsággal, felelősségteljesen látja el. Ügyfelekkel udvarias, segítőkész, kollégáival jó munkakapcsolatot alakított ki.

-Zsigó Zsolt, aki 2006-tól dolgozik a Polgármesteri Hivatalban, jelenleg a Főépítészi Iroda településfejlesztési ügyintézője. Szakmai tudását és helyi ismereteit kamatoztatva az önkormányzat Tervtanácsának szakmai titkára. Elősegíti és szervezi a Főépítészi Iroda együttműködését a területi-, a fővárosi és más kerületek Főépítészi Irodáival. Munkája során értékeli a régi épületek városképének meghatározó szerepét, fontosnak tartja a fejlesztések és a környezetvédelem kölcsönhatásainak komplex figyelembe vételét. Munkáját lelkiismeretesen végzi, az ügyfeleknek korrekt felvilágosítást ad.

A köz szolgálatában kifejtett eredményes, a hivatal hírnevét öregbítő és a kerület lakosságát szolgáló egyenletes teljesítményéért az alábbi személyek és kollektívák elismerésben részesülnek. A kitüntetettek részére Beke Györgyi szobrászművész által készített kisplasztika, oklevél és ajándékkosár jár.

Az elismeréseket Hajdu László polgármester adta át.
-Herrich Lászlóné alpolgármesteri titkárnőnek
-Jávori Péter közműépítési ügyintézőnek
-a Jogi és Szervezési Osztály Jogi Csoportjának
-Mészáros Ágnes gazdasági ügyintézőnek
-Nábrádi Pálné irodavezető asszonynak
-az Okmányügyi Osztály Népességnyilvántartás munkatársainak
-dr. Paor Emőke osztályvezető asszonynak
-Rusznyák Géza anyakönyvvezetőnek
-dr. Trinn Miklós jogtanácsosnak

Kiemelkedő egyéni, szakmai munkájuk, a lakosság, a köz érdekében kifejtett tevékenységük elismeréseként az önkormányzat polgármestere és jegyzője emlékplakettet adományozott:

-Fodor László hatósági és minőségi ellenőrnek
-Freiné Somosi Zsuzsanna építésügyi ügyintézőnek
-Gál Gyöngyi mezőgazdasági, vendéglátóipari és kereskedelmi ügyintézőnek
-Gecséné Glász Erzsébet ügyiratkezelőnek
-dr. Győri Andrea szociális és egészségügyi csoportvezetőnek
-Katona Gabriella bérgazdálkodási ügyintézőnek
-Kálmán Ferencné könyvelőnek
-dr. Macsári Viktória jogásznak
-Novodonszkiné Zana Anasztázia polgármesteri titkárnőnek
-Práth Ferenc kommunális ügyintézőnek

Kiemelkedő egyéni, szakmai munkájuk, a lakosság, a köz érdekében kifejtett tevékenységük elismeréseként a 2010. évi Köztisztviselők Napja alkalmából az Önkormányzat polgármestere és jegyzője az alábbi személyek részére emléktárgyat adományozott:

Avarkeszi Béla önkormányzati főtanácsadó
Bäck Tímea szociális ügyintéző
Farkas Károly adóvégrehajtó
Handel Klára humánpolitikai ügyintéző
Szánti Pintér Ottóné osztályvezető asszony

Nyugállományba vonulásuk alkalmából az önkormányzat polgármestere és jegyzője az alábbi személyek részére emlékplakettet adományozott megköszönve a hivatalnál eltöltött hosszú éveket és kiemelkedő szakmai tevékenységüket.

-Lampert Annamária szociális ügyintéző
-Kálmán Ferencné könyvelő.
Kívánunk nyugdíjba vonulásuk alkalmából további tartalmas éveket, erőt, egészséget, örömteli, hosszú boldog életet.

A köztisztviselő közszolgálati jogviszonyban eltöltött idő után jubileumi jutalomra jogosult, illetve a hivatalnál elöltött jogviszonyt hűségjutalommal ismerjük el. Idén az alábbi dolgozók vehették át jutalmukat:

35 éves jubileumi jutalomban részesült: Jávori Péter közműépítési ügyintéző
35 éves jubileumi jutalomban részesült: Márkusné Szarka Eszter adóügyi ügyintéző
30 éves jubileumi jutalomban részesült: Enhofferné Benőcs Erzsébet költségvetési ügyintéző
35 éves hűségjutalomban részesült: Rusznyák Géza anyakönyvvezető
20 éves hűségjutalomban részesült: Ács Ildikó hagyatéki ügyintéző
20 éves hűségjutalomban részesült: Kálmán Ferencné könyvelő
20 éves hűségjutalomban részesült: Turi Julianna rendezvényszervező
15 éves hűségjutalomban részesült: Nábrádi Pálné irodavezető
10 éves hűségjutalomban részesül: Csoli Ferencné hivatalellátó ügyintéző
10 éves hűségjutalomban részesül: Kelemen Lászlóné pénzügyi csoportvezető
10 éves hűségjutalomban részesül: Mészáros Ágnes gazdasági ügyintéző
10 éves hűségjutalomban részesül: Szabó Ildikó ügyfélszolgálati ügyintéző

Az ünnepség végén elhangzott, hogy az Önkormányzat Képviselő-testülete 2010. évben „Kerület Jövőjéért” díjat adományozott a közigazgatás területén Kelemen Lászlóné és a városrendezés területén Jáger József részére. A díj átadására a Polgármesteri Hivatalban augusztus 20-a alkalmából rendezendő ünnepségen kerül sor.

A pohárköszöntőt pedig idén is, épp úgy, mint az elmúlt években Hajdu László polgármester mondta el, aki gondolataiban kihangsúlyozta, hogy milyen fontos munkát végeznek a köztisztviselők, akiken keresztül a kerület lakossága megítélheti az itt folyó munkát. Épp ezért nagy felelősség hárul a vállukra, amit nagy odaadással kell végezniük. A további sikeres munkához jó egészséget, és kitartást kívánt. Erre emelte poharát!

Kapcsolódó cikkek:





Kapcsolódó linkek:

Kapcsolódó anyagok:

Képes beszámoló