Menu

Kilenc laptop a Czabán Általános Iskolának

2012.06.26.

A H20 Program – Hátrányos Helyzetűek Oktatása Program – 2009-ben indult, a Gábor Dénes Díjasok Klubja kezdeményezésére. A projekt működéséhez a Digitális Esélyegyenlőség Alapítvány biztosítja a hátteret.

Számos szponzor – Kürt Zrt., Zwack Nyrt., Vodafone Magyarország Zrt, Prof. Bitó László és Olivia Carina Alapítvány, Perfekt Zrt. és a General Electric Lighting Hungary – csatlakozott a programhoz, mely arra hivatott, hogy minél szélesebb körben elterjesszen egy olyan tanítási-nevelési módszert, amely minden társadalmi csoport gyermekei számára megfelel és elősegíti a különböző szocializációs, kulturális háttérrel rendelkező gyermekek együttműködési készségét. Magyarországon sajnos a rendszerváltás óta folyamatosan nőtt a hátrányos helyzetű általános iskolák száma (mintegy 1500), szinte alig van olyan iskola, amely a hátrányos helyzetét kezelni tudná. A Borsod megyei Hejőkeresztúron lévő azonban ilyen, így ez vált a H20 program Bázis Iskolájává, a hospitálások során az újfajta tanítási-nevelési módszerének elterjesztési központjává, ahová tanulni a módszert ez elmúlt évben közel 800-an látogattak el.
2011-ben a XV. kerületi Czabán Általános Iskola is csatlakozott a H20 programjához sikeres pályázatával, ami egy pedagógiai kultúraváltást célzott meg, annak érdekében, hogy a hátrányos, ezen belül a halmozottan hátrányos helyzetű tanulókat osztálytermi sikerekhez juttassa. A szocializációra, kognitív képességfejlesztésre, egyéni differenciálásra, stratégiai gondolkodásfejlesztésre, a szülők iskolai életbe történő bevonására, számítógépes nyelvoktatásra épülő program megvalósításához a tantestület 90 órás pedagógusképzéssel és szakmai ellenőrzéssel vállalta saját pedagógiai kultúrájának megújítását. A program fejlődést ért el a gyerekek közötti kommunikáció területén, megnövelte a tanulók önbizalmát, növelte a kapcsolatkialakítás által nemcsak az egyéni, hanem a csoportos sikereket.
A fokozott kommunikáció által a pedagógusok jobban megismerték a diákjaikat, őszintébb és nyíltabb kapcsolat alakult ki tanár és diák között. A diákok aktív bevonása a tanórákba megnövelte az ismeretek felhasználását, fejlesztette a gyerekek előadókészségét. Sikerélményekhez jutottak, ezáltal az önbizalmuk megerősödött, felelősségérzetük nőtt, a közös munka közösséget teremtett a gyerekek között. A közös készülés csapatmunkájával párhuzamosan megvalósult a közösségi nevelés, hiszen a gyerekek megtanulták tolerálni egymást, értékelni és segíteni hátrányos helyzetű társaik erőfeszítéseit. A programban való részvétel által, annak eredményeként a tanulók könnyebben tudnak majdan beilleszkedni a társadalomba.
A Hátrányos Helyzetűek Oktatása Program a Czabán Általános Iskola magas szintű szakmai munkáját kilenc laptoppal ismerte el.