Menu

Kerületgazdák a lakosok szolgálatában

2011.08.17.

A hónap elejétől kerékpárral és gyalogosan járőröző kerületgazdákkal találkozhatnak a lakosok a közterületeken. A Répszolg NKft. „kötelékébe” tartozó kerületgazdák megkereshetők a közterületeken tapasztalt problémákkal. Segítenek például a közműhálózatokkal kapcsolatos gondok esetén értesíteni a szolgáltatót, és jeleznek a hatóságoknak, ha szabálysértésről kapnak bejelentést.

-A kerületgazda szolgálatra óriási szükség mutatkozik a kerületben. A városrészben a közrend, a közbiztonság, a köztisztaság, a környezet védelme nem kielégítő, ezeken javítani kell a jövőben – szögezte le László Tamás polgármester a kerületgazdák első szolgálati napján tartott eligazításon.
A kerületgazda szolgálaton kívül a komoly hatáskörrel rendelkező közterület-felügyelők, és a X., a XV., a XVI., a XVII., valamint a XVIII. kerületek összefogásával működtetett mezőőri szolgálat munkatársai dolgoznak a rend fenntartásában. Ezen túlmenően a polgárőrség munkatársaira is számít a jövőben a kerület vezetése. A rendőrség feladata lenne a közrend, közbiztonság javítása a kerületben, azonban a szervezet létszámhiánnyal küszködik és egyéb más problémák is sújtják, ezért kell bevonni a különböző szolgálatokat a rendészeti munkába.
A felsoroltak közül a kerületgazda szolgálat munkatársai rendelkeznek a leggyengébb hatáskörrel, viszont a legtöbbször velük találkoznak majd a lakosok a közterületeken, így ők lesznek a legszorosabb kapcsolatban a lakókkal.
László Tamás arra is kitért, hogy a kerületben most végzik a lomtalanítást, amelynek kapcsán felmerültek problémák. A lakosokat aggasztja, hogy a kitett holmik mellett „letáboroznak” idegenek, akikről nem lehet tudni, milyen céllal, szándékkal jöttek. Éppen ezért a polgármester kérte a kerületgazdáktól, hogy a lomtalanítási területeket fokozottan ellenőrizzék, és jelenlétükkel nyugtassák meg az ott élőket.
A kerületgazdák munkájáról Demeter János, a Répszolg NKft. ügyvezető igazgatója elmondta: a szolgálat működésének megkezdése előtt a munkatársak oktatáson vettek részt, és bejárták a szolgálati területüket. A kerületet 7 körzetre osztották fel, amelyeket a szolgálatot teljesítők (körzetenként két munkatárs) délután 2 és este 10 óra között járnak be. Minden körzethez hozzárendeltek telefonszámot, amin elérhetők a szolgálatot teljesítő munkatársak, és ők azonnal intézkednek az ügyekben. Az első néhány hónapban még alaposabban feltérképezik a körzeteket, dokumentálják a legjellemzőbb eseteket, sajátságos problémákat. Az ügyvezető igazgató hangsúlyozta: kérte kollégáit, hogy nyugodtan, de határozottan intézkedjenek, ha szabálysértést tapasztalnak vagy kérik a segítségüket.
A kerületgazdák mindegyike kerületi lakos, így a „saját bőrükön” is megtapasztalták a XV. kerület gondjait. Az egyik munkatárs lapunk érdeklődésére elmondta, hogy cukrász a szakmája, de látva a problémákat úgy gondolta, tennie kell a kerület rendjének megteremtéséért, ezért jelentkezett kerületgazdának. Reméli, hogy munkájukkal segítik a közrend fenntartását és a lakosok biztonságérzete is növekszik majd.