Menu

Kereskedelmi híd épül Ázsia és Európa között

2009.05.18.

Az elmúlt héten a Kínai Márkák Üzleti Fórumát rendezték az AsiaCenterben. Az üzletember-találkozóra Kína egyik legdinamikusabban fejlődő tartományából, Zhejiangból (Csöcsiang) érkeztek a kis- és középvállalatok képviselői, hogy bemutassák világszínvonalú termékeiket. Az új, sikeres üzleti kapcsolatok mellett a rendezvény az egyre erősödő kínai-európai gazdasági kapcsolatokat összekötő híd egyik alapköve, utat nyitva ezzel az Európai Unió más országai felé.

Kína és Magyarország kiváló államközi kapcsolatokkal rendelkezik már 60 éve, mely idő alatt a két ország nemzetközi ügyekben kölcsönösen támogatta egymást mind gazdasági, mind politika, mind kereskedelmi, vagy éppen oktatási területeken.- olvasható az AsiaCenter sajtóanyagában.

Kína gazdasági motorjának tartott, talán az egyik legkedvezőbb természeti adottsággal rendelkező Csöcsiang tartománya 51,2 millió lakosával a Jangce-delta déli szárnyán fekszik, 101 800 km2-es területen. Gazdasági fejlettsége mellett a régió kiemelkedő kulturális múlttal és turisztikai népszerűséggel is büszkélkedhet.
Infrastruktúrája világviszonylatban az élen jár, csupán néhány dolgot kiemelve, a tartományi székhelyen, Hangzhou-ban található Kína nyolcadik legforgalmasabb repülőtere, a tartomány 90 000km hosszú autópálya-hálózatának részeként a „négy órás autópálya-gyűrű”, illetve a világ negyedik legnagyobb forgalmat bonyolító kikötője.
A Kínai Márkák Üzleti Fórumára 17 kis- és középvállalati cégképviselő érkezik Csöcsiang tartományból az AsiaCenterbe, ahol bemutatják a „Go Global” keretein belül létrehozott, világviszonylatban is magas minőségű termékeiket.

Rudolf Riedl, az AsiaCenter ügyvezető igazgatója nyilatkozatában elmondta: „A Központ létrejötte amellett, hogy Magyarországot Kína valódi regionális központjává teszi az Európai Unióban, további üzleti lehetőségeket is rejt hazánk számára, mint például tőkebefektetések, gyártó kapacitások létrehozása, félkész termékek összeszerelése. A projektnek köszönhetően munkahelyek teremtődnek majd, és az üzleti turizmus is fellendül, így Magyarország mindenképpen profitál ebből a kínai befektetésből.”

A létrejövő központ a CBTC (China Brand Trade Center – Kínai Márkák Kereskedelmi Központja) nevet viseli majd. Működését az AsiaCenter már meglévő épületeiben kezdheti meg, azonban idővel szükséges lesz az infrastruktúra bővítése. A beruházás teljes értéke 2014 -ig eléri a 300 millió eurót.

A projekt célja, hogy a kínai márkás termékek gyártói Budapest székhellyel érjék el az Európai Unió és Kelet-Európa fejlődő piacait. Az európai üzletemberek koncentráltan találkozhatnak a kínai vállalatok kínálatával. A CBTC központ minimum 600 kínai cég részvételével jön létre oly módon, hogy a vállalatok magyar bejegyzésű cégeket hoznak létre és innen érik el kereskedelmi partnereiket az Unión belül.

Ren Hongbin, a Kínai Nagykövetség kereskedelmi tanácsosa szerint: „A kínai vezetés bátorítja a vállalkozásokat, hogy a ’Go Global’ projekt részeként gazdaságuk és kereskedelmük erősítése végett létesítsenek kapcsolatokat külföldi cégekkel, folytassák és ápolják a meglévő viszonyokat, hogy egy jobb életet teremtsenek mindannyiunk számára. Figyelembe véve, hogy az Európai Unió Kína legnagyobb üzleti partnere, szeretnénk a befektetéseinket főként erre a területre összpontosítani. Csöcsiang, Kína gazdaságilag egyik legfejlettebb tartománya, ahol a vállalkozások nagy része számos szektorban már külföldön is létesített üzleti kapcsolatokat. Magyarország a földrajzi elhelyezkedésének köszönhetően remek kiindulási helyszín a kínai cégek számára, hogy Európa felé nyissanak és itt rendelkezésükre álljon egy kereskedelmi disztribúciós központ. Az AsiaCenter jelentős szerepet vállalt a cél elérésében.”
A projekt megvalósításával Budapest szerepe erősödik, a magyar főváros az Európai Unión belül, ill. a nem EU-tag környező országok körében is kiemelkedő szerepet kap a kínai és délkelet-ázsiai térséggel való kereskedelemben. Így Budapest ténylegesen Kína európai kapujává válhat.