Menu

Indul a 2021. évi önerős járda felújítási pályázat

2021.04.01.

Lakossági igények alapján újulhat meg több járdaszakasz a kerületben.

A Képviselő-testület 2021-ben is forrást biztosít a kerület járdáinak a lakosság hozzájárulásával történő felújításához. A pályázat célja, hogy az Önkormányzat a lakosság igénye alapján, a bevonásukkal végezze el a rossz műszaki állapotban lévő szakaszok teljes felújítását.

A pályázat keretösszege idén 60 millió forint, a pályázók önerejének mértéke 2021-ben is 2000 Ft/négyzetméter.


 

PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
a gyalogjárdák 2021. évi lakossági kezdeményezésű felújításához

 

Budapest Főváros XV. kerületi Önkormányzat pályázatot hirdet a XV. kerület közigazgatási területén húzódó gyalogjárdák és gépkocsi behajtók felújítására, a járdaszakaszok mentén lévő ingatlanok tulajdonosainak önkéntes hozzájárulásával

 

1) A pályázat célja, keretösszege

A pályázat célja, hogy az Önkormányzat a lakosság ill. az egyes szervezetek igénye alapján, a bevonásukkal végezze el a rossz műszaki állapotban lévő szakaszok teljes felújítását.

A pályázat keretösszege nettó 60 millió Ft, a forrás 2021. évi költségvetésről szóló 3/2021. (II.26.) önk. rendelet 6. mellékletében rendelkezésre áll.

 

2) A pályázók köre, önerő mértéke

A pályázaton részt vehetnek a felújítandó járdaszakasz mentén lévő ingatlanok (lakóingatlanok, telkek stb.) tulajdonosai/használói, valamint a képviseletükben eljáró személyek és szervezetek.

 

Pályázatot nyújthat be:

  • magánszemély (tulajdonos / résztulajdonos / haszonélvező / bérlő / használó stb.);
  • társasház, lakásszövetkezet (a közgyűlés döntése nyomán);
  • nonprofit szervezet (egyház, alapítvány, egyesület, stb.);
  • gazdasági társaságok;

A pályázónak a pályázat elbírálása után, a felújítási munkálatok megkezdése előtt kell pályázati önrészt megfizetnie, melynek összege 2021-ben: 2000 Ft/négyzetméter.

 

Ingatlanonként 1 db Pályázati adatlap kitöltése szükséges.

 

3) A pályázat benyújtásának módja, határideje

A felújítási igényeket a jelen felhívás mellékletét képező Pályázati adatlap kitöltésével, és határidőn belül történő benyújtásával kell előterjeszteni.

Az igényeket – a rendelkezésre álló keretösszeg erejéig – folyamatosan fogadja be a Polgármesteri Hivatal.

Társasházak és lakásszövetkezetek esetében közgyűlési határozat szükséges, melyben a lakóközösség vállalja jelen pályázati adatlapon közölt lakossági önrész egyösszegű befizetését. Az erről szóló határozatot a pályázathoz csatolni szükséges.

 

A pályázókra eső önrészt a Polgármesteri Hivatal írásbeli értesítését követően – a munkálatok megkezdése előtt – egy összegben kell befizetni!

 

A Pályázati adatlapokat a szükséges mellékletekkel együtt egy példányban kell benyújtani.

 

Pályázat benyújtásának határideje:

A közlemény megjelenésének napjától a pályázati keret kimerüléséig, de legkésőbb 2021. május 30-ig. A határidő lejárta után nem áll módunkban a pályázatot figyelembe venni.

A pályázati kiírás a költségkeret kimerülése esetén a benyújtási határidő lejárta előtt közlemény formájában lezárul, ami a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán, valamint az Önkormányzat honlapján kerül közzétételre (regi.bpxv.hu).

 

Benyújtás helye/módja:

 

Személyesen:

  • Budapest Főváros XV. kerületi Polgármesteri Hivatal
    Ügyfélszolgálat
    1153 Bp. Bocskai u. 1-3. (bejárat az Illyés Gy u. sarkánál)

Postán: 

  • Budapest Főváros XV. kerületi Polgármesteri Hivatal
    Városgazdálkodási Főosztály
    1153 Bp. Bocskai u. 1-3.

Elektronikusan:


4) A pályázatok értékelési szempontjai, döntéshozatal

A pályázatokat a Képviselő-testület Kerületfejlesztési Bizottsága bírálja el.

Elbírálás határideje: A Kerületfejlesztési Bizottság munkarendjéhez igazodva a Pályázati adatlap beérkezésétől számított 60 napon belül.

A pályázók a döntésről az elbírálást követő 15 munkanapon belül értesítést kapnak.

 

Azon járdaszakaszoknál ahol NEM a XV. kerületi Önkormányzat a tulajdonos ill. kezelő, a Bizottság támogató döntése esetén abban az esetben valósul meg a felújítás, ha az érintett tulajdonos/kezelő szervezet a felújítási munkához hozzájárul (pl. Fővárosi Önkormányzat, Budapest Közút Zrt., MÁV Zrt. stb.).

 

Az egyes járdaszakaszok tulajdonosi viszonyaival kapcsolatban a Polgármesteri Hivatal munkatársainál a pályázók előzetes tájékozódás céljából érdeklődhetnek az alábbi elérhetőségeken:

 

A műszaki állapot és paraméterek felmérése a Pályázati adatlapok benyújtását követően helyszíni szemle keretében történik.

 

Az elbírálásnál előnyt élveznek:

  • két vagy annál több lakóingatlan előtti járdaszakaszt tartalmazó pályázat/pályázatok;
  • korábbi években befogadott, de pénzügyi forrás hiányában, vagy egyéb okból nem teljesült pályázati szakaszok;
  • önkormányzati, vagy egyéb közintézmények szomszédságában lévő járdaszakaszok;
  • városkép javítása szempontjából indokolt felújítások (EU-s, ill. állami pályázatok érintettsége esetén)

 

Érvénytelen a pályázat:

  • ha a pályázat benyújtásának kezdő időpontja előtt beérkezik;
  • ha a Pályázati adatlap kitöltése hiányos, és a hiánypótlási felhívásban megjelölt határidőig az abban foglaltaknak a Pályázó nem tesz eleget.

Az érvénytelen pályázat a Bizottság döntése nélkül elutasításra kerül, melyről a Polgármesteri Hivatal szintén írásban tájékoztatja a pályázót.

  • a Bizottság által nem támogatható továbbá a pályázat, ha az érintett járdaszakasz műszakilag megfelelő állapotban van.

5) Értesítés a lakossági önrész teljesítésének módjáról

A pályázati adatlapon a Pályázó nyilatkozik arról, hogy az őt terhelő önrészt egy összegben, a munkálatok megkezdése előtt az Önkormányzat részére befizeti.

Az önrész kiszámításának alapját képező szakaszhossz és szélesség értékét az Önkormányzat munkatársai a felmérés során állapítják meg, melyről a pályázót értesítik.

 

A saroktelek több érintett szakasza esetén csak a postacím felé eső szakasz után kell önrészt fizetni. Amennyiben csak az egyik szakasz felújítása indokolt, a lakossági önrész az alapján kerül megállapításra.

(Lásd: Pályázati adatlap 1) pontja)

 

Pozitív elbírálás esetén a pályázó az írásbeli értesítés mellé kapott készpénz-átutalási megbízáson (postai csekken), vagy átutalással a Budapest XV. Kerületi Önkormányzat 11784009-15515005-00930000 számú számlájára teljesíti a pályázati önerő összegét. Átutalás esetén a Közlemény rovatban fel kell tüntetni, a Pályázó nevét és a pályázott szakasz címét.

 

6) Kivitelezés módja

A járdaszakaszok felújításának kivitelezését a XV. kerületi Önkormányzat által megbízott RÉPSZOLG Nonprofit Kft. fogja elvégezni. A munkálatok befejezési határidejét az Önkormányzat a kivitelezői szerződésben határozza meg.

A kivitelezések tényét a Polgármesteri Hivatal munkatársai műszaki átadás-átvétel keretében ellenőrzik.


Letölthető dokumentumok:

Pályázati felhívás 2021.Adatlap 2021.