Hasznos és konstruktív volt a lakossági fórum az Erdőkerülő és a Zsókavár utca felújításáról
Nagy volt az érdeklődés a tájékoztatón, szép számban jelentek meg a kerületi lakosok.
Ahogy arról már beszámoltunk, augusztusban elkezdődik a két érintett útszakasz és azok környékének felújítása, aminek kapcsán augusztus 16-án, kedden az építők képviselői és az önkormányzati vezetők találkoztak a helyi lakosokkal, az egy évig tartó munkálatokról tájékoztattak. Rácz Zoltán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) osztályvezetője – amúgy helyi lakos – elmondta, hogy
szeptember 3-án kezdődik a forgalomelterelés, és a két utca felújításának befejezése jövő nyár elejére, 2023 júniusában várható.
Az Erdőkerülő utcát az építés idejére egyirányúvá teszik, a Zsókavár utcában viszont marad a kétirányú közlekedés.
A 69-es villamos peronját átépítik, ezért egy időre villamospótlásra is szükség lesz. A társasházak előtti parkolókban végig lehet majd parkolni, miközben sok helyütt megállási tilalmat vezetnek be. A kivitelezőnek ügyelnie kell arra, hogy a szemetesek be tudjanak járni a házak közé, a gyalogosok számára az egyik oldali járda általában rendelkezésre áll. Az építkezés alatt folyamatos lesz a tájékoztatás, a BKK a Facebook-oldalán és szórólapokon is elmagyarázza az építés részleteit – az önkormányzat honlapján és médiafelületein természetesen mi is igyekszünk majd minden aktuális tudnivalóról beszámolni.
Sipos-Timkó Gábor projektvezető a BKK részéről a másik kapcsolattartó. Minden építéssel kapcsolatos panasz hozzá és Rácz Zoltánhoz jut el, ők ketten orvosolják a problémákat. Figyeltek arra, hogy a Zsókavár utca felől az SZTK épülete és a buszmegálló megközelíthető legyen, de azért senkit ne lepjen meg, ha gyakorta lesznek a környékben megállási és parkolási tilalmak. – Igyekszünk minimalizálni a parkolási anomáliákat – mondta Rácz, és hozzátette, a gyalogos közlekedés változásai ki lesznek táblázva. A villamos végig járni fog, kivéve azt az időszakot, amikor az új peron átépítési munkálatait elvégzik ősszel. Olyan is lesz, hogy nem áll meg a villamos a Fő téren. A buszok változtatás nélkül közlekednek, a Nyírpalota út így megközelíthető lesz.
A lakók a parkolást nagyobb gondnak látják, mint az építés következtében felszálló port. Többen elmondták, tarthatatlan, hogy sokan a saját autóik mellett kis vállalati furgonjaikkal és teherautókkal is ott parkolnak a házak előtt, irgalmatlan a zsúfoltság, ami az építkezés alatt még súlyosabb lesz, mert mindenki meg akar majd állni valahol. Rácz Zoltán elmondta, vannak jelenleg is olyan megtűrt állapotok, amelyek a jövőben megszűnnek. Ilyen például a villamos melletti parkolás. Azt különben, hogy különbséget tegyünk – méret alapján – a parkoló autók között, nem lehetséges, mondta.
Cserdiné Németh Angéla polgármester a lakosok türelmét kérte. Utalt rá, hogy az építkezés nem az a műfaj, amelyben ne lennének váratlan és kényelmetlen fordulatok. Arra kérte a hallgatóságot, hogy mindenki koncentráljon a végeredményre, és a lehetőségeihez mérten működjön együtt az építőkkel.
„Amikor a munkákat befejezik, Újpalota nem az lesz, mint ami volt.”
A beruházás költsége nettó 956 millió forint (az ÁFÁ-val, tartalékokkal, műszaki ellenőrzéssel növelt összeg 1,35 milliárd forint), a munkát a Strabag Építő Kft. végzi el.
Műszakilag ezek a munkálatok vannak tervben:
- A két utcában teljes hosszban megújítják az útpályát,
- létrejön három új gyalogátkelő, ezek közül a legfontosabb a Páskomligetnél lesz, a másik kettő az Erdőkerülő úti buszvégállomásnál, illetve a Nyírpalota úton létesül,
- akadálymentesítik a Fő téri villamosmegállót,
- 25 új fát ültetnek,
- korszerűsítik a közvilágítást,
- a Zsókavár utca egy részén a járdát is felújítják,
- a lakótelepi parkolásgondokat úgy oldják meg, hogy az eredetileg kétszer két sávos Zsókavár utcában a szélső sávból gyakorlatilag parkolósáv lesz,
- az Erdőkerülő úton is mindkét oldalon lehetséges lesz a továbbiakban is a parkolás.
(Forrás: Perpal; fotók: Subits-Tóh Gergő, Csokonai Nonprofit Kft.)