Menu

Gerincproblémák a BKK-nál

2019.10.07.

Hiába a sok panasz, a közlekedési társaság nem tudja akadálymentesíti a kerületben futó villamosokat.

Miután az önkormányzathoz folyamatosan jönnek a bejelentések, kérdések a XV. kerületben futó villamosok akadálymentesítésével kapcsolatban, megkerestük ezekkel a panaszokkal a közösségi közlekedést a fővárosban működtető Budapesti Közlekedési Központot, amelytől a következő választ kaptuk:

„A Budapesten közlekedő 315 villamosszerelvény közül – az elmúlt évek járműbeszerzései ellenére – minden negyedik alacsonypadlós kialakítású, korszerű jármű, amelyek a meghatározó, jelentős utasforgalmú villamos vonalakon közlekednek: a nagykörúti, az elmúlt években megújult 1-es és 3-as, valamint a budai fonódó hálózat vonalain. Még ezeken a gerincvonalakon sem biztosítható teljeskörűen az akadálymentes szolgáltatás, az új villamosok a régi szerelvényekkel együtt közlekednek. A XV. kerületet érintő villamosvonalak utasforgalmukat és hálózati szerepüket tekintve nem tartoznak a gerinchálózati elemek közé.

„A XV. kerület legfontosabb közlekedési kapcsolatait autóbuszvonalak biztosítják, a kerületet érintő autóbuszok több mint 95%-a – az elmúlt évek járműbeszerzéseinek köszönhetően – modern, alacsonypadlós, légkondicionált jármű. A kerület legfontosabb nyomvonalain, az újpalotai lakótelep felől csúcsidőben 1-2 percenként induló 7-es, 8E és 133E, valamint Rákospalota és Pestújhely felől sűrűn induló 5-ös autóbuszvonalakon – melyek a belvároson túl közvetlen budai kapcsolatokat is biztosítanak – kizárólag alacsonypadlós járművek közlekednek. Ugyanígy teljesen akadálymenetes szolgáltatást biztosítanak a kerület belső utcáit feltáró, helyi szerepű autóbuszvonalak (96, 124, 125) is.”

Az önkormányzat nem tudja elfogadni a BKK válaszát, a 21. században ugyanis nem irreális elvárás, hogy az egyes vonalakon, ha vegyesen is a régi szerelvényekkel, de biztosított legyen az akadálymentes közlekedés. (A  kerületi vonalakon jelenleg kizárólag régi, nem akadálymentes szerelvények járnak.) A kerület vezetésének véleménye az, hogy az 1-2 percenként közlekedő, mára csúcsidőben az egyes szakaszokon káoszt eredményező járatsűrűségű buszok helyett a környezetbarát villamosközlekedést kell fejleszteni.

Kérjük, legyenek türelmesek az akadálymentes közlekedés kialakítási lehetőségének megvizsgálásáig, és fogadják el, hogy egyelőre a régebbi szerelvények közlekednek.

Fotó: XV Média