Menu

Feladatmegosztás

2012.11.08.

Budapest 23 kerületének polgármestere, valamint dr. Pesti Imre, a főváros kormánymegbízottja ünnepélyes keretek között aláírta a területi államigazgatás átszervezéséről szóló dokumentumot október 30-án.

A megállapodás tartalmazza a járási hivatalok kialakítását, a polgármesteri hivatalokkal történő feladatmegosztást, és rendelkezik az önkormányzatoktól a hivatalokhoz átkerülő munkatársakról és eszközökről.
Az eseményen részt vett dr. Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter és Szabó Erika területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár is.
– Budapesten 23 járási hivatalt kívánunk kialakítani, ez mintegy kétezer embernek ad majd munkát, ezernégyszáz főt az okmányirodákból veszünk át, hatszáz főt a kormányhivatalokból. Már 4 kormányablak működik a fővárosban, amely hamarosan 30 újabbal egészül ki – mondta dr. Pesti Imre.
Dr. Navracsics Tibor szerint már régóta elodázhatatlan volt a magyar közigazgatás reformja. Az átalakításnak köszönhetően azonban XXI. századi színvonalú közigazgatást lehet majd kialakítani.
A járási hivatalok 2013. január 1-től átveszik az önkormányzatoktól az államigazgatási feladatok egy részét. Átkerülnek az okmányirodák, a földhivatalok, a munkaügyi és népegészségügyi kirendeltségek, és itt lehet intézni a gyermekvédelmi, a gyámügyi és a szociális ügyeket is.
– Az átalakítás után az önkormányzatok sokkal inkább a saját feladataikra, az intézmények fenntartására, a városüzemeltetésre, az identitás erősítésére és a civilekkel való együttműködésre koncentrálhatnak – mondta László Tamás polgármester.
-Az önkormányzati munka sokkal kreatívabbá válik. A XV. kerületi önkormányzat és a járási hivatal szétválasztásnak költségkímélő hatása is lesz, hisz a jelenleg hat helyen működő többféle költségvetési intézmény helyett januártól mindössze két hivatalt kell majd működtetni. Az önkormányzat – és kapcsolt részei – a Bocskai utcában, a járási hivatal pedig a Bácska utcában dolgozik majd.