Elektronikus ügyintézés gyorsan, bejelentkezés nélkül
Az E-önkormányzat portál egyes funkciói bejelentkezés nélkül is elérhetőek.
A kialakult járványhelyzet megannyi változást és új szabályozást hozott. A kijárási korlátozások és a személyes találkozások minimálisra csökkentése is segíti a járvány terjedésének visszaszorítását. Több internetes felület is működik, hogy otthonról intézhessék ügyeiket a lakosok. Március 23-tól leállt a személyes ügyintézés, ügyfélszolgálat a Polgármesteri Hivatalban. A kérelmeket, bejelentéseket és egyéb beadványokat postai úton vagy pedig elektronikusan lehet beküldeni.
Postán:
- Budapest Főváros XV. Kerületi Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálata, 1601
Budapest, Pf. 46.
Elektronikusan:
- cégkapu
- ügyfélkapu
- ugyfelszolgalat@bpxv.hu
- E-ügyintézés (https://eugyintezes.bpxv.hu/)
- E-önkormányzat portál (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap)
Az E-önkormányzat felületén belépés nélküli funkciók is segítik az internetes ügyintézést. A portál bárki számára elérhető, egyes funkciók szabadon használhatóak, így azok tehát bejelentkezés nélkül is elérhetőek. Az űrlapok kitölthetőek, lementhetőek és a PDF-állományok elektronikusan hitelesítve továbbíthatóak az érintett önkormányzatok felé. Bejelentkezés nélkül csak az ügyindítás funkció érhető el, bejelentkezéssel az adott önkormányzatnál elérhető valamennyi elektronikus ügyintézési szolgáltatás.
A weboldal elérése:
Bejelentkezés nélkül is igénybe vehető funkciók:
- ÖNKORMÁNYZAT KERESŐ
Itt választhatja ki azt a települést vagy önkormányzatot, amelynél ügyeit intézni kívánja. - Űrlapkitöltés beküldés nélkül (ÜGYINDÍTÁS)
Bejelentkezés nélkül kikeresheti, megnyithatja és kitöltheti, lementheti gépére, és kinyomtatva akár postán is beküldheti a kiválasztott önkormányzat által publikált űrlapot. Bejelentkezés nélkül az űrlapot nem tudja elektronikusan beküldeni.
Az ügyintézés megkezdéséhez, az űrlapsávon ki kell választani azt a települést vagy önkormányzatot, amelynél az ügyeit intézni kívánja az ügyfél. A XV. kerület esetében a képen látható módon:
A kiválasztást követően az alábbi felület jelenik meg, ahol ágazat szerint; adó és általános vagy egyéb igazgatási ügyeket intézhetnek a felhasználók.
Az ügytípusok között szerepel:
- általános adónyomtatványok
- építményadó
- gépjárműadó
- idegenforgalmi adó
- jövedelemadó (termőföld bérbeadás)
- talajterhelési díj
- telekadó
- kérelem
A portálra ingyenes a regisztráció, amely számos további funkció elérését teszi lehetővé. A regisztrációról ITT olvashatnak. A honlap használatával kapcsolatos részletes tájékoztató pedig ITT olvasható.
Ahogyan arról korábban beszámoltunk, a XV. kerületi önkormányzat Közgazdasági Főosztálya arra kéri a lakosságot, hogy adófizetési kötelezettségüket átutalással teljesítsék. A hamarosan postázásra kerülő készpénz átutalási megbízás, a “sárga csekk” – az azon szereplő adatok megadásával – átutalással is teljesíthető. Lehetőség van elektronikus befizetésre, a fent említett https://e-onkormanyzat.gov.hu oldalra kattintva az ügyfél a kiválasztott önkormányzathoz tartozó adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségét (pl. gépjárműadó, kommunális adó, telekadó, építményadó) elektronikus úton teljesítheti, az interneten keresztüli bankkártyás fizetés segítségével. Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatás igénybevételéhez KAÜ-bejelentkezés (pl. ügyfélkapus azonosító) szükséges, és egy tranzakcióval akár több adószámlán fennálló tartozás is befizethető.
(D.I.)