Menu

Cselekedni kell a Pozsony utcában!

2019.09.23.

Budapest új vezetésénél kell elérni, hogy kézfogások helyett a fővárosi kezelésű utakkal is foglalkozzon – jelentette ki Szilvágyi László (LMP) és Hajdu László parlamenti képviselő hétfőn Rákospalotán.

Cselekedni kell a Pozsony utca állapota, az aluljáró veszélyessége miatt, rendezni kell a 12-es villamos, valamint az 5-ös busz végállomását is, mert az itt élők ezeket tartják a legégetőbb problémának – jelentette ki a rákospalotai 2-es választókörzet legjelentősebb közlekedési gondjairól Szilvágyi László (LMP) hétfőn a Károlyi Sándor út és a Pozsony utca sarkán. Fővárosi, illetve MÁV-kezelésben álló utakról, infrastruktúráról van szó, így a főváros új vezetésénél kell majd elérni ezeket a fejlesztéseket – a XV. kerület ugyanis hatáskör nélküli ebben az esetben, az itt élők mégis az önkormányzaton kérik számon az áldatlan állapotokat.

„Hiába rázza egy elítélt polgármesterjelölt a főpolgármester kezét óriásplakátokon, és állítja, hogy jó kezekben van a főváros, az itt élők pontosan érzik, hogy ez nincs így” – jelentette ki a 2-es körzetben a Németh Angéla polgármester melletti csapatban képviselőjelölt Szilvágyi László. A jelenleg is testületi tag politikus számokkal tette nyilvánvalóvá, hogy a jelenleg Tarlós István vezette főváros milyen mértékben hagyta magára a XV. kerületieket – attól függetlenül, milyen pártra szavaztak öt évvel ezelőtt.  A közel 80 ezres városrészben Budapest lakosságának 4,5 százaléka él, amíg a fővárosi fenntartású utakra fordított források 0,008 százalékát költötték el itt 2014 óta.

Hajdu László országgyűlési képviselő (DK), a kerület korábbi polgármestere szerint a MÁV és a főváros csak pingpongozik ezzel az égető problémával, illetve a XV. kerületiekkel. „Évek óta leveleztünk, tárgyaltunk ebben az ügyben, hatalmas akták keletkeztek. Ez az ügy is bizonyíték arra, hogy a főváros a belső részekkel még csak-csak foglalkozik, a külvárosokat azonban magára hagyta” – jelentette ki Hajdu László.

A sínek alatt húzódó aluljáró 1846-ban, az első magyar vasútvonal miatt épült meg – kapacitását  azóta sem növelték. A Károlyi-Pozsony sarkon most egy üres telek látható, Hajdu László rávilágított: ez azért áll üresen, mert ide felüljárót terveztek, abban az esetben ha a túlsó, újpesti oldalon a forgalmi kapacitás kiépül. Ott ez megtörtént, itt azonban minden változatlan. A főváros az aluljárót kezelő MÁV-ra vár, a vasúttársaság meg a Pozsony utca ügyében illetékes Budapestre. Az aluljáró ráadásul veszélyes is, mert esős időben megáll benne a víz, így a villamos felsővezeték érintésvédelmi veszélyt jelent.

Fotó: Nagy Botond/XV Média