Buszváltozás
Az elmúlt héten lakossági fórum volt a Bogáncs utcai Károly Róbert Általános Iskolában. A téma a Vácrátót tér és környéke Kerületi Szabályozási Terv koncepciójának megvitatása volt, ám először egy másik ügy került terítékre: a területen élő lakosokat érintő BKV járat változás.
A tájékoztatót a Fővárosi Önkormányzat Közlekedési Ügyosztályának munkatársa, Nagy Balázs, valamint Tarsoly András, a BKV főosztályvezetője tartotta, melyen az Esthajnal utca buszforgalmával kapcsolatos változásról volt szó. Ugyanis az utcában június 6-ától két járat is: a 124-es és a 125-ös autóbusz közlekedik majd, amelyek a lakók visszajelzése szerint komoly többletforgalmat okoz az amúgy sem széles utcában, illetve környezetkárosító hatása is hatalmas. Többen kérték, hogy a 124-es busz ne közlekedjen az Esthajnal utcában, vagy a régi 24-es jelzésű busz útvonalán járjon. A lakók levélben kérték a fővárostól, hogy a buszjáratokat szervezzék át, a két busz végállomását cseréljék fel, illetve azt is kérték, hogy a járatokkal közvetlen kapcsolat létesüljön a Kossuth utcai buszvégállomásokhoz, és a szakrendelőhöz egyaránt. Amint Mihály Zoltán önkormányzati képviselő elmondta, például megoldást jelenthetne a problémára az 5-ös busz meghosszabbítása a Károlyi Sándor út végéig, melynek kiépítése nem jár komoly többletköltséggel.
Nagy Balázs válaszában elmondta, hogy a főváros a kerületi önkormányzat és a lakók bevonásával alakította ki az új járatokat és azok útvonalát: így a 225-ös autóbusz egész nap közlekedik majd, a 124-es buszjárat útvonal-módosításával pedig végigutazható lesz a Károlyi Sándor utca. Az Esthajnal utcából közvetlenül elérhető lesz a 12-es villamos végállomása és a szakrendelő is. A lakosságot türelemre kérte, illetve, hogy a júniusi új buszjáratok bevezetése után újból üljenek le tárgyalni, ha még mindig fennáll a változtatás szándéka.
A BKV főosztályvezetője mindehhez hozzátette, hogy a járatok kialakítását szabályozó paraméterkönyvet a szolgáltató önhatalmúlag nem változtathatja meg. A könyvben leírtakat ugyan a BKV állítja össze, ám a javaslatukat a főváros szakbizottsága hagyja jóvá. A főosztályvezető örömmel mondta el, hogy az 5-ös buszjárat olyan sikerrel közlekedik, hogy továbbra is üzemelteti a főváros. Szó esett arról is, hogy a buszok megállóiba fedett várakozóhelyet úgy lehet telepíteni, hogy az igényt a kerületi önkormányzatnak kell eljuttatnia a BKV-hoz, aki alvállalkozókkal építteti a beállókat.