A szövegértés hatékonyságának fokozása
Steklács János, a Kecskeméti Tanítóképző Főiskola tanszékvezetője nemrégiben a Kossuth Nevelési-Oktatási Központban egy érdekes előadás keretében beszélt azokról a stratégiákról, amelyek a kisiskolások szövegértési hatékonyságát fokozhatják.
A programon ugyan csak szűkebb körben volt, ám sokak érdeklődésére számot tarthat a teljes előadás.
Szó esett arról többek között, hogy Amerikában egy negyvenfős kutatócsoport vizsgálata alapján a középiskolába lépő diákok között nagy arányban vannak azok, akik nem tudnak olvasni, illetve nem értik azt, amit olvasnak. Mindezeket az adatokat természetesen nem lehet a magyar valóságba átültetni, ám a tudományosan alátámasztott vizsgálati eredményeket, módszereket át lehet venni. Steklács János beszélt arról is, hogy a szülők végzettsége igenis befolyásolja a gyermek olvasási kultúrájának kialakulását, valamint arról is ejtett szót az előadó, hogy mit jelent a funkcionális analfabétizmus.
Az előadást követően mindenki figyelmébe ajánlotta a tanszékvezető az augusztus 8-10. között Budapesten megrendezésre kerülő XXII. Olvasási Világkongresszust.
Az előadás anyaga itt tölthető le
Kapcsolódó link:
Magyar Olvasástársaság honlapja