Menu

Sok kicsi sokra megy

2019.05.16.

Ezúttal a kerület kisadózóit hívta találkozóra Németh Angéla polgármester, hogy megbeszélhessék, miként segíthet a kkv-knak az önkormányzat.

Kisvállalkozói fórumot szervezett április 15-én, szerdán a XV. kerületi önkormányzat. Németh Angéla polgármester, aki korábban már találkozott a városrész legnagyobb adózóival, ezúttal a kisvállalkozások tulajdonosait, vezetőit hívta együttgondolkodásra a Polgármesteri Hivatal Dísztermébe, majd látta vendégül őket a Kossuth-teremben.

Közös érdekek

Köszöntőjében a XV. kerület első embere hangsúlyozta, nagyon fontos számára, hogy a helyben működő kisebb és nagyobb cégek, befektetők úgy érezzék, javaslataik, megkereséseik értő fülekre találnak. Ezt szolgálhatja az az önkormányzat kínálta, valódi kommunikáción és kölcsönös előnyökön alapuló, igazi partnerség, amely a vállalkozások és a hivatal munkáját is segítheti. Közösek az érdekeink, hiszen ahogyan a közösséget szolgáló városvezetés, úgy a hasonlóan korrekt viszonyokat értékelő üzleti szféra is a XV. kerület biztonságos működésében, a lakosságnak nyújtott minőségi szolgáltatásokban, a kiegyensúlyozott vállalkozói környezet kialakításában érdekelt – hangsúlyozta a polgármester.

Prosperáló közösség

Németh Angéla beszédében ismertette a 2018-as büdzsé sarokszámait is, kiemelve a magas adóbevételeket. Ennek kapcsán felhívta a meghívottak figyelmét a kiemelkedő adózói fegyelemre, és arra, hogy, bár komoly bevételkiesést okoz, az önkormányzat 2019. január 1-jével nem emelt adót, mert kiemelten fontosnak tartja erősíteni a helyi vállalkozók versenyképességét.  Az önkormányzat természetesen infrastrukturális fejlesztésekkel (Szilas menti főgyűjtő csatorna megépítése, kerületi utak felújítása, közterületek fejlesztése, stb.) is támogatni igyekszik a kerület adófizető vállalkozóit, hogy a városrészben egy olyan prosperáló közösség épüljön ki, amely sikeres működésével biztosítja az önkormányzat részére szükséges forrásokat is, ám, hiába a 2017-2018-ban elvégzett intenzív előkészítő munka, a 2019. évi költségvetés el nem fogadása egyelőre minden beruházás megkezdését megakasztja – tette hozzá.

Szerencselovagoknak nincs helyük

És nem arról van szó – mondta Németh Angéla -, hogy ne lenne meg a pénzügyi háttér a tervezett fejlesztésekhez, hanem, hogy nincs meg a jogi alapja a forrásfelhasználásnak. Az elfogadott költségvetés hiánya az előző években elnyert támogatások felhasználását is ellehetetleníti, de gondot jelent, hogy a beruházások megkezdésének elhúzódása negyedével is megemelheti az árakat – sorolta a kisvállalkozásokat is érintő problémákat a polgármester. Ugyanakkor hangsúlyozta azt is, a nehézségek ellenére a politikai szerencselovagoknak és a felsőbb kapcsolatokkal büszkélkedő tendervadászoknak Rákospalotán, Pestújhelyen és Újpalotán nincs, és nem is lesz helyük, abból ugyanis, hogy valaki beül a készbe, egy jól prosperáló vállalkozásba, vagy épp elveszi, elhalássza más több éves munkájának gyümölcsét, nem épül a kerület, nem épül az ország. Hiszem, hogy a tisztességes politikusokra – pártállástól függetlenül – is érvényes, amit a tavaly márciusban elhunyt kiváló üzletember, kerületünk díszpolgára, Demján Sándor mondott: „Az üzletemberek vitatkoznak, de nem háborúznak” – zárta szavait a polgármester.

Együtt a kamarával

Szántai Sárközi Ambrus, a Budapesti kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) XV. kerületi tagszervezetének elnöke is az együttműködés fontosságát hangsúlyozta a rendezvényen. Emlékeztetett arra, hogy a kerületi önkormányzat és a kamara közt hosszú ideje létezik már egy megállapodás, amelynek létrejöttében fontos szerepet játszottak Németh Angéla polgármester személyes, a kamaránál korábban összegyűjtött tapasztalatai is, és ezek eredményeként közös munkatervet dolgozhatott ki például a BKIK az önkormányzattal. Az együttműködést tovább erősíti az önkormányzat vállalkozásfejlesztési bizottságát elnöklő Szilvágyi László és Szabó Zsolt vállalkozásügyi referens szívós munkája is – tette hozzá Szántai Sárközi Ambrus, aki arra biztatta a résztvevőket, forduljanak bátran a kamarához, mert az nemcsak szavakban, de a gyakorlatban is képes és kész segíteni a kkv-kat hétköznapi munkájukban.

Kell egy brand

A párbeszéd jelentőségét emelte ki felszólalásában Szilvágyi László, a Kerület- és Vállalkozásfejlesztési, Érték- és Környezetvédelmi Bizottság (KÉB) elnöke is. A kerületi vállalkozásfejlesztési koncepciót tavaly kidolgozó szakember ismertette a résztvevőkkel annak a nemrégiben elkészült GKI-tanulmánynak a legfontosabb megállapításait, amely a városrész adottságait mérte fel. Az elemzés egyebek mellett a kerület „frissítését”, fiatalítását, egy új vásárlói réteg megteremtését, a tapasztalatgyűjtést, de mindenekelőtt a helyi identitás erősítését, a XV. kerület egységes képének, „brandjének” kialakítását szorgalmazta. Utóbbiban lehet óriási szerepe a bevezetni tervezett Kerület Kártyának, amely más kerületek tapasztalatai nyomán komoly lendületet adhat a helyi mikro- és kisvállalkozásoknak is. Mindehhez persze kell egy komoly marketingterv is – hívta fel a figyelmet Szilvágyi László, aki azt kérte a megjelentektől, javaslataikkal, ötleteikkel segítsék a munkát.

XXI. századi ügyintézés

Az egységes arculat fontosságáról beszélt a fórumon a Polgármesteri Hivatal Stratégiai és Tájékoztatási Csoportjának vezetője is. Beke Károly előadásában bemutatta annak az informatikai fejlesztésnek az első lépését, amely az önkormányzat honlapját hivatott megújítani. Az új, letisztult, könnyen használható, egyszerű és átlátható menürendszerrel ellátott, a kerület cégeit is szerepeltető oldalon a tájékoztatás mellett az ügyintézés is hangsúlyos szerepet kap majd, és az ügyek egy jelentős része hamarosan otthonról, a karosszékben ülve is elintézhető lesz – hívta fel a figyelmet a szakember. Első körben 19 ilyen, mobilra is optimalizált ügykör lesz, de ezt a még tavaly elindított fejlesztés folyamatosan bővíti, és a tervek szerint kiépül az elektronikus fizetés és a kártyarendszerhez kapcsolódás lehetősége is.

Fotó: Polgármesteri  Kabinet