Menu

Interaktív óra

2007.01.21.

Január 16-án délután a Hartyán NOK-ban a négy tantárgyat (informatika, rajz, technika, ének) összefogó Kreatív Munkaközösség közös munkáját láthatta az iskolavezetése és a tanárkollegák egy bemutató óra keretében.

Amint Varga Gábor, informatika tanár a programot követően elmesélte, a résztvevők a XX. század elejei kubizmust és képviselőit bemutató művészettörténeti -8. évfolyamos tanulóknak tartott -bemutatóórán a legújabb hardver eszközök (interaktív tábla, projektor, multimédiás számítógép) mellett a legújabb oktatási szoftverek használatából is kaptak ízelítőt
-A modern interaktív táblát használó tanár és diák is egyaránt sikerrel rajzolta meg a korabeli vázlatokat, ábrákat. Így többek között a projektorral vetített PowerPoint programmal készített interaktív keresztrejtvény segítségével találták meg a tanulók a kubizmus legnagyobb művészének, Picassonak a nevét. Prepokné Sinkó Anikó rajztanárnő irányításával zajló óra alatt Zsoldos Béláné énektanárnő jóvoltából a kornak megfelelő zenét (Schönberg első kamara szimfóniáját) hallhattak a résztvevők, aki ezt a művét 1906-ban írta, amikor Picasso első kubista képeit készítette. A személyre vonatkozó feladatlap elkészítéséhez pedig számítógéppel kerestek fogalmakat és képeket nagy ügyességgel a tanulók- mesélte a tanár úr.
Ezen az órán Varga Gábor tanár úr bemutatta a Sulinet Digitális Tudásbá-zist (SDT), melynek használatával animációk kerültek az interaktív táblára. Így például egy Picassóról szóló film, a „Tér” című festmény. Emellett az SDT linkek másolásával, indításával a résztvevők az adatbázison lévő a témához tartozó képeket is megcsodálhatták.
-Összességében elmondható, hogy a legkorszerűbb oktatástechnikai eszkö-zöket felvonultató óra bemutatta mind tanárnak, mind diáknak, hogy így lehet komplex módon bemutatni egy témát, s megvilágítani ennek minden oldalát- mondta a tanár úr hozzátéve, hogy a munkaközösség valamennyi tagja örült a lehetőségnek, hogy kipróbálhatta az új technika adta, tanári munkát segítő szemléltető eszközöket, módszereket, míg az órán résztvevő tanulók is érdekesnek, változatosnak és újszerűnek tartották ezt a bemutatót.

Kapcsolódó cikkek















Kapcsolódó linkek