„Budapest XV. kerületi Köznevelésért Oklevél”
Még hétfőig lehet pályázni.
Budapest Főváros XV. Kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2012. (VI.6.) önkormányzati rendelete szabályozza a Budapest XV. kerületi Köznevelésért Oklevél (a továbbiakban: Köznevelésért Oklevél) adományozását.
A Köznevelésért Oklevél annak a XV. kerület közigazgatási területén működő, az Észak-Pesti Tankerületi Központ által fenntartott, az alap- és középfokú köznevelési feladatellátásban részt vevő iskolában dolgozó, pedagógus vagy pedagógus munkát segítő munkakörben alkalmazott személynek adományozható, aki ezen intézményekben, illetve ezek jogelődeinél megszakítás nélkül eltöltött 20, 35, 45, 50 év folyamatos közalkalmazotti jogviszonnyal rendelkezik.
A Köznevelésért Oklevél iránti kérelmet a pedagógus vagy pedagógus munkát segítő munkakörben alkalmazott személy közvetlenül nyújthatja be a polgármesternek.
Köznevelésért Oklevelet nem kaphat az, aki büntetőbíróság által jogerősen kiszabott marasztaló ítélet hatálya alatt áll.
A nyugállományba vonuló alkalmazottnak 35, 45 és 50 éves elismerő Oklevél akkor is adományozható, ha szolgálati jogviszonyából két év, vagy ennél kevesebb idő van hátra.
Az elismerés az alkalmazott részére akkor is adományozható, ha jogviszonya a feltételként meghatározott időtartamot az adományozás évének december 31. napjáig érné el. Nem feltétel tehát, hogy a kérelem benyújtásának határidejéig érje el a közalkalmazotti jogviszony a meghatározott tartamot, a tárgyévben való jogosultság az irányadó.
A kérelem benyújtásának határideje: 2021. március 1. (hétfő).
A benyújtási határidő jogvesztő, az ezt követően beérkező kérelmeket nem áll módunkban elfogadni.
A pályázati kérelmet és mellékleteit e-mailben, postai úton és személyesen lehet benyújtani a polgármesternek címezve.
- Postai cím: Kerületi Polgármesteri Hivatal Népjóléti és Intézményfelügyeleti Főosztály (1153 Budapest, Bocskai utca 1-3.).
- E-mail cím: intezmenyfelugyelet@bpxv.hu
A postai úton és e-mailban benyújtott pályázati kérelem esetén a pályázati dokumentáció beérkezési határideje: 2021. március 1. (hétfő)
- Személyes benyújtásra telefonos egyeztetést követően van lehetőség. Egyeztetni a 06-1/305-3310 és a 06-1/305-3160 telefonszámon lehet.
Személyesen benyújtott pályázati kérelem esetén a pályázat benyújtásának határideje: 2021. március 1. (hétfő) 15.00 óra
Kérelem a jogosultság évét követően nem nyújtható be.
A kérelemnek tartalmaznia kell a következőket:
- kérelmező neve,
- születési (leánykori) neve,
- édesanyja leánykori neve,
- születési helye,
- születési ideje,
- TAJ száma,
- adóazonosító jele,
- számlavezető bank neve,
- bankszámlaszáma,
- lakcíme vagy tartózkodási helye,
- értesítési címe (ha ez a lakó- vagy tartózkodási helytől eltérő cím),
- telefonszáma,
- e-mail címe (amennyiben van).
A kérelemhez csatolni kell az esetleges korábbi Köznevelésért Oklevél másolatát, valamint azokat a munkaügyi dokumentumokat, amelyek a megszakítás nélküli, folyamatos közalkalmazotti jogviszonyban eltöltött éveket hitelesen igazolják (közalkalmazotti kinevezés, kinevezés-módosítások, átsorolások).
Amennyiben a fent megjelölt dokumentumok nem állnak hiánytalanul a kérelmező rendelkezésére (azaz nem követhető nyomon belőle a megszakítás nélkül eltöltött 20, 35, 45 vagy 50 év folyamatos közalkalmazotti jogviszony), úgy a munkáltató által a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 83/B. § (1) bekezdése alapján vezetett és tőle kikért – a kérelmezőre vonatkozó – közalkalmazotti alapnyilvántartás benyújtása alkalmas a jogosultság igazolására.
Az Önkormányzathoz határidőben beérkező kérelmek alapján a Köznevelésért Oklevél odaítéléséről a polgármester dönt 2021. április 30. napjáig.
A Köznevelésért Oklevél mellé juttatásként bruttó 200.000 Ft összegű pénzjutalom jár.
A pénzjutalom összegét az Önkormányzat a döntést követő 45 napon belül egy összegben folyósítja a nyertes pályázók részére.
Amennyiben a járványhelyzet lehetővé teszi, a Köznevelésért Oklevelet ünnepélyes keretek között a Pedagógus Nap alkalmából a polgármester adja át. Ha a járványhelyzet miatt az ünnepség nem szervezhető meg, az oklevelek átadásáról a Polgármesteri Hivatal egyénenként gondoskodik.
A kérelem benyújtásával kapcsolatban további felvilágosítás a 06-1/305-3310-es telefonszámon Dobrosiné Ladjánszki Tímea, vagy a 06-1/305-3160-as telefonszámon Végh Ádám intézményfelügyeleti referensektől kérhető.