Menu

Már dolgoznak a kerület új vasúti megállóhelyén

2020.02.11.

Többéves egyeztetés és várakozás után a MÁV megkapta az engedélyeket és nekikezdett az Újpalota vasúti megállóhely létesítésének a XV. kerület és Zugló határán.

Öt éve folytak már egyeztetések arról, hogy a MÁV fejleszteni szeretné a XV. kerület szélén is áthaladó körvasutat, hogy a vonatközlekedést így vonják be még jobban a fővárosi tömegközlekedésbe. Sipos Gábor kerületi főépítész elmondta, hogy bár maga a vasútvonal Zuglóban halad, a XV. kerület is részt vett az egyeztetésekben. A körvasút az esztergomi vonalat kötné össze a XV. kerületen, Zuglón, Kőbányán és Ferencvároson keresztül a kunszentmiklósi vonallal.

A főépítész szerint az egyeztetések hol meglódultak, hol megakadtak, az egyértelmű volt, hogy a MÁV illetékeseiben megvan a szándék a fejlesztésre. A projekt egy ideje állt, arról a kerület nem kapott tájékoztatást, hogy a tervezett megállók közül Újpalota vasúti megállóhely létesítésére 2019 decemberében engedélyt adott az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

A főépítész megerősítette, hogy a MÁV február első napjaiban elkezdte az egyszerű kialakítású, épület nélküli vasúti megállóhely létesítését. „Újpalota” a Drégelyvár utcai felüljáró alatt, a Thököly út végénél lesz majd.

Kedden Facebook-oldalán a MÁV is bejelentette a munkák megkezdését. „A MÁV hosszú távú tervei között szerepel a balparti körvasúton három új megállóhely építése, az engedélyezési tervek már rendelkezésre állnak. Kísérleti jelleggel Újpalotán megállóhelyet létesítünk, 350 méterre a 7-es buszcsalád Molnár Viktor utcai megállóhelyétől. A tapasztalatok alapján fogunk dönteni a további fejlesztésről” – írták a posztjukban. Ebből az is kiderül, hogy a 2019-ben ideiglenes jelleggel kialakított Piliscsaba-Újpest-Rákos járatok tavasztól újra közlekedni fognak.

A MÁV honlapján azt is kiemelte, hogy az új megálló 350 méterre lesz a Molnár Viktor utcai buszmegállótól.  Mindkét oldalon egy-egy 85 méter hosszú magasperon épül, utasbeállóval, térvilágítással, valamint hangos utastájékoztató rendszerrel. A peronokhoz rámpa épül, így akadálymentes is lesz a megállóhely.

Azt Sipos Gábor is elmondta, az új megállóhely kialakítása kísérleti lépés a vasúttársaság részéről, ennek a tapasztalataiból kiindulva, a kihasználtság függvényében folytatódhat a körvasút fejlesztése. A másik megállóhely, „Pestújhely” a Kolozsvár utcai piacnál létesülne majd, ennek a kivitelezéséhez még nincs pontos időpont.

Fotók: Facebook/MÁV