Gyakoribb járat, megújuló vasútállomás
Április 26-án a Sín utcai vasútállomás átépítésével kapcsolatban lakossági fórum volt a Sződliget utcai általános iskola épületében.
Dr. Vígh Tibor, a MÁV Rt. EU- programirodájának vezetője elmondta, hogy közel három év alatt történhetne meg a teljes rekonstrukció a vasútállomáson és környékén.
– Az idei előkészületet követően jövőre kezdődhetne meg az építkezés, amely a Rákospalotát és Újpestet összekötő aluljáró megépítéséből, az állomás teljes felújításából, a környék rendezéséből, parkosításból állna. Ezeken belül vágánybővítést, széles peronos állomás építését- új épületek felhúzását a korszerű biztosítóberendezések számára, villamos-felsővezeték átépítését -, zajvédő-falak felhúzását tervezzük. A jelenlegi gyalogos felüljárót nem érdemes helyreállítani, ezért megépítjük az aluljárót, majd ezt követően lebontjuk a felüljárót. Az aluljárót úgy alakítjuk ki, hogy az esetlegesen megépülő metróhoz csatlakoztatni lehessen majd. A zajvédő falak megépítéséhez bizonyos területeket meg kell vásárolnunk, ezzel kapcsolatban már folynak az egyeztető tárgyalások. A tervek szerint 2007-re végzünk az utómunkálatokkal is, azonban ehhez arra van szükség, hogy a versenytárgyalások, az előkészületek az idei évben történjenek meg, hogy az építkezés jövőre megkezdődhessen. Az elképzelések szerint az állomás teljes rekonstrukciója nem teljes egy év alatt megvalósulhat, miközben a vonatközlekedés zavartalan lenne.
Az irodavezető ezt követően elmondta, hogy amennyiben meglesz anyagi erőforrás, akkor a távlati terveknek megfelelően az Árpád útnál aluljáró létesülhet, illetve a Pozsonyi úti aluljáró elrozsdásodott szerkezeteit is kicserélik.
– A kivitelezőnek a munkaterületet megközelítő útvonalakról egyeztetnie kell az önkormányzattal. Jellemzőbb lesz az építési anyagok vasúti szállítása, de valószínűleg szükséges lesz az építési terület teherautóval való megközelítése is.
Ezt követően a lakosok tehették fel kérdéseiket, melyekre Dr. Vígh Tibor az alábbiakat válaszolta:
– Valóban nemcsak felújítás, hanem bővítés is lesz: kevesebb vágánnyal, szélesebb peronokkal, így szükség van az utolsó vágány az utcához közelebb való építésére, ahova zajvédő fal kerülne.
Az állomás környékének rendezésével, a szemét eltakarításával kapcsolatosan nem én vagyok az illetékes, de remélem, hogy az ügyben intézkedhetnek azok a MÁV-illetékesek, akikhez az ügy tartozik. A MÁV ún. ütemes közlekedés kiépítésével szeretné a közlekedést gyorsítani, így a tervek szerint 15-20 percenként indulna járat Vác-Budapest között.