Menu

Kevesebb teherforgalom, nagyobb nyugalom

2004.03.27.

Március 17-én egyeztető megbeszélést tartott Gyurcsánszky János alpolgármester, Németh Tibor, a Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Osztályának vezetője és Bori Ferenc, az önkormányzat Kerületfejlesztési, Városüzemeltetési és Környezetvédelmi Bizottságának elnöke a Rákospalota Kertváros családi házas övezetének a nehézgépjármű forgalom alóli tehermentesítésével kapcsolatban.

A fórumon részt vevő lakóknak Lévay Zoltán vezető tervező elmondta, hogy a városrész forgalmi rendjét a Fővárosi Szabályozási Keretterv alapján készült kerületi szabályozási terv figyelembevételével alakítják ki. Ezt követően ismertette annak a vizsgálatnak az eredményét, amely alapján el tudják végezni a teherforgalom kiszorítását célzó javaslatot, mely szerint a teherautókat az MO autópálya felé az M3-ra valamint a Felsőkert útra és a Régi Fóti útra kell terelni. A vizsgálat megmutatta, hogy a kerület e részének leginkább használt útvonalai: a Régi Fóti út – Károlyi Sándor utca – Mélyfúró utca – Harsányi Kálmán utca; a Pozsony utca – Szántóföld utca – Felsőkert utca, valamint a fejlesztés alatt álló Mogyoród útja, északon pedig a Dunakeszi felé vezető út és a Felsőkert út. A vizsgálat ezt követően kiterjedt a kerületrész teherforgalmának mérésére: 6-18 óra között 14 helyszínen 16 kereszteződésben végeztek adatszámlálást, amely több helyen is megmutatta, hogy az összforgalom több mint 30%-át a teherautók teszik ki. (pl: Felsőkert utca-Károlyi Sándor utca kereszteződés). A tervezők javasolták, hogy a Harsányi Kálmán utca meg kellene hosszabbítani, s ezzel párhuzamosan egy új csomópont kialakításával lehetne rácsatlakozni a Dunakeszi összekötő útra. Emellett Újpest irányába egy új vasút alatti átvezetést kellene kialakítani, melyhez a Betonüzem felhajtójánál lehetne egy csomópont illetve a Kosd utca kiépítése mellett a közlekedési csomópontban egy parkoló lenne szükséges az autósok számára, hogy útjukat innen autóbusszal folytathassák.