A 107E gyorsjárat megáll az Apolló utcánál
2013.05.23.
A Budapesti Közlekedési Központ június 1-vel kezdi meg a 7-es, 173-as buszok vonalcsoportján a következő fejlesztéseket, melyek által az Újpalotán élők nemcsak új alacsonypadlós buszokkal, több ülőhellyel, sűrűbb járatokkal, hanem új jelzésű buszokkal is találkozni fognak. A 7E gyorsjárat Újpalotáig fog közlekedni, ahogy a 107E gyorsjárat is, mely László Tamás polgármester kérésére, a helyben lakók véleményének tolmácsolásával mindkét irányban meg fog állni az Apolló utcában.
A június 1-vel tervezett változások a buszközlekedésben:
- A jelenlegi Újpalota, Nyírpalota út – Bornemissza tér közötti 173-as, valamint a Bosnyák tér – Albertfalva közötti 7-es jelzésű járatot egy hosszú 7-es viszonylattá egyszerűsítik, amely Újpalota és Albertfalva között jár, és egy 7A viszonylatra, amely a Bosnyák tér és Bornemissza tér között jár. A mindenhol megálló, alapjárati jellegű 7-es és 7A vonalak továbbra is felváltva fognak közlekedni. Mivel a Thököly úton új járatok is megjelennek, illetve Újpalotára több gyorsjárat fog közlekedni, ezért ezen alapjáratok kapacitása egy nagyon csekély mértékben csökken a jelenlegihez képest: csúcsidőben 5 perc helyett 5-6 percenként, munkanap napközben 7,5 perc helyett 8 percenként fognak közlekedni, hétvégén azonban továbbra is ütemes 10 percenként közlekednek.
- A jelenlegi 7E és 173E jelű gyorsjáratok közlekedése lényegesen módosul. Mindkét gyorsjárat Újpalotáig fog közlekedni, azaz a 7-es gyorsjáratok egyike sem fog véget érni a Bosnyák térnél. Ez a gyorsjáratok esetében azt jelenti, hogy csúcsidőben kisebb mértékben, csúcsidőn kívül nagymértékben növekedni fog a kapacitás a Bosnyák tér – Újpalota szakaszon. Azaz, Újpalota több tízezer lakosa összességében lényegesen nagyobb kapacitású kiszolgálásban részesül. Különösen csúcsidőn kívül, lényegesen növekszik azon utasok száma és aránya, akiknek kényelmes, zsúfoltságmentes, ülőhelyen történő utazást tudnak a járatok biztosítani Újpalotáról a Belvárosba. Ugyancsak lényegesen növekszik azon utasok aránya, akiknek a gyorsjárat által nyújtott kedvező menetidőt tud a BKK biztosítani.
- Az alap- és gyorsjáratokat együtt tekintve, iskolai tanítási napokon, a reggeli csúcsórában, 1 óra alatt, Újpalotáról az eddigi 37-38 darab helyett 39-40 darab autóbusz fog indulni a Belváros felé. Napközben a kínálat növekedése arányaiban még nagyobb lesz, a délelőtti órákban a jelenlegi 16 db/óra helyett 22,5 db/óra járműkapacitás lesz Újpalotáról a Belvárosba, hétvégi napokon pedig a jelenlegi 12 db/óra helyett jellemzően 18 db/óra lesz a kínálat. Mindez csúcsidőben 2-3 percenkénti, napközben 4 percenkénti, hétvégén jellemzően 5 percenkénti gyorsjárati közlekedést jelent Újpalota számára, a mindenhol megálló 7-es alapjáraton felül.
- Az Újpalotára vezető, kiemelt kapacitású gyorsjáratot a még jobb utaskiszolgálás érdekében kettéosztotta a BKK, úgy, hogy együttes előnyeik is meglegyenek. Az egyiknek 7E lesz a jelzése, ez meg fog állni a jelenlegi 7E-vel azonos módon a zuglói Róna utcánál is, majd a Bosnyák térről továbbmegy Újpalotára, és ott a Molnár Viktor utcánál, a Fő téren, a Vásárcsarnoknál és a Nyírpalota úti végállomáson áll meg. Ez jelenti a maihoz képesti többlet gyorsjárati kapacitást Újpalota számára. A másik járatnak 107E lesz a száma, és annyiban fog eltérni, hogy nem áll meg a zuglói Róna utcánál, viszont megáll Újpalotán – mindkét irányban – az Apolló utcánál. Ezáltal az Apolló utca térsége új, kedvező gyorsjárati kapcsolatot kap.
-
A 7E és 107E vonalak egész nap felváltva fognak közlekedni. Azaz, csúcsidőben mindkettő 4-5 percenként, napközben mindkettő 8 percenként, hétvégén mindkettő jellemzően 10 percenként fog járni, közösen adva a nagyon sűrű, csúcsban 2-3, napközben 4, hétvégén 5 perces gyakoriságot. Ilyenformán tehát az Apolló utcánál hajnaltól késő estig, teljes üzemidőben lesz gyorsjárati kiszolgálás.
- Ezzel egyidejűleg, június 1-jén fognak megjelenni a 7-es vonalcsoporton az új, alacsonypadlós, EEV emissziós normának megfelelő, Mercedes Citaro típusú autóbuszok.