Menu

Magánszférából újra a közigazgatás területén

2013.02.03.

A fővarosban január elsejével 23 kerületi hivatalt alakitottak ki a Budapest Fővaros Kormányhivatalanak kirendeltségeiként. A járási rendszer létrehozásával a kormány elsődleges célja, hogy az állami szolgáltatások szinvonala javuljon, hatékonyabb legyen az ügyintézés. A XV. kerületben a Bácska utca 14. szám alatti hivatal élére dr. Begány Attilát neveztek ki. A kinevezése kapcsán többek között a közigazgatási reformról is beszélgettünk.

Több oldalról is volt szerencsém megtapasztalni azt a munkát, amelyet a jelenlegi hivatalokban végeznek -tájékoztatott a vezető. – Öt évig dolgoztam a közigazgatásban, ezen belül a miniszterelnöki hivatalban, négy esztendőn át pedig jegyzőként tevékenykedtem egy Pest megyei faluban. Ezen kívül 1998 és 2006 között önkormányzati képviselő voltam a Belvárosban. Az elmúlt 7 évben azonban vállalkozóként dolgoztam, tehát a magánszférából kerültem újra vissza a közigazgatás területére.
– Miért tartja fontosnak, hogy kialakultak a járási hivatalok?
– A magyar közigazgatás visszatért arra a pályára, amelyen mindig is működött, kivéve az 1983-tol mostanáig tartó időszakot. A jegyzők eddig függtek az önkormányzatoktól, és ennek megfelelően irányítottak az államigazgatási feladatokat. A járások az államigazgatás legalacsonyabb szintjeit képviselik. Igaz meg nem zökkenőmentes a munka, az átallás miatt vannak feladataink, de mindent megteszünk azért, hogy az állampolgárok ne erezzek a belső átalakítást. Az épületünkön is meg a régi feliratot olvashatják az ügyfelek, azonban hamarosan megérkeznek az egységes táblák, melyek minden kerületben hasonlóak lesznek.
– Milyen ügyekkel foglalkoznak?
– A jegyzők hatáskörébe tartozó államigazgatási feladatok jelentős része átkerült
a járási hivatalokhoz. Az okmányiroda is teljesen a kormányhivatal fennhatósága alatt működik, így minden ehhez kapcsolódó ügyet itt, a Bácska utcában tudnak elintézni a lakosok. Ezen kívül a gyámügyek teljes köret és a
szociális osztály egyes feladatait is átvette a kerületi járási hivatal.
Év végéig országszerte több kormányablakot létesítenek, és remélhetőleg a zökkenőmentes munkát segíti majd az egyablakos ügyintézés, valamint a kétműszakos munkarend. Egyelőre azonban marad a szokásos ügyfelfogadási idő. Az ügyfelek időpontot foglalhatnak személyesen a kerületi hivatal információs pultjánál (Bácska utca 14.) vagy a 06-1-305-3350-es telefonszámon.
Készül a kerületi hivatal hivatalos honlapja, de addig is részletes információk és telefonszámok olvashatok a kerületi önkormányzat weboldalán.