Menu

Járások és kormányablakok

2012.12.05.

A január 1-jével megalakuló új járási hivatal az okmányügyintézés mellett a gyámügyeket, valamint a szociális és építésigazgatási terület egyes feladatait is átveszi az önkormányzattól. Ehhez az átszervezéshez kapcsolódva decemberben a Bácska utca 14. szám alá költözik a helyi okmányiroda, amely 2013 januárjától a kormányhivatal irányításával működik tovább.

Az intézmény elnevezése Budapest Főváros Kormányhivatala XV. Kerületi
Hivatala. A XV. kerületi önkormányzattól hetvenkét államigazgatási feladatokat ellátó köztisztviselő kerül át Budapest Főváros Kormányhivatalához 2013. január 1-jével. A fővárosban ezen kívül még 22 kerületi hivatal alakul Budapest Főváros Kormányhivatalának kirendeltségeként jövő évig. Az állampolgárok dolgát megkönnyíti majd, hogy az irodák ügyfélfogadási módja egységesül, a lakosság számára legkedvezőbb gyakorlatot valósítják meg. Országszerte 300 helyen, a fővárosban – az esetek zömében – az okmányirodák bázisán jönnek létre a kormányablakok, ahol 2000 hatósági ügyet lehet majd egy helyszínen intézni este 8 óráig, a VI. kerületi okmányiroda pedig éjjel-nappal nyitva lesz. A területi közigazgatási reform távlati célja, hogy egyablakos legyen az ügyintézés, melyet a 2013. év végére kialakuló kormányablakokkal valósítanak meg.