Téli gumicsere
Az októberi „nyarat” követően egyik pillanatról a másikra beköszöntött a hűvös őszi időszak. Az átmenet nélküli évszakváltást a gumiszerelők is azonnal „megérezték”.
– Kétféle autóvezető létezik– mondta Nagy Zoltán gumiszerelő – az, aki odafigyel az autójára, és rendszeresen cseréli a gumikat, valamint az, aki hanyagolja mindezt, és csak az első csúszást vagy balesetet követően fordul szerelőhöz. Ennek ellenére kijelenthető, hogy évről évre többen váltogatják az évszaknak megfelelően a téli és a nyári gumikat az autójukon.
A gumiabroncspiac növekedésével azonban sok olcsó és silány minőségű abroncs áramlott be az országba, amelyek használata szintén balesetekhez vezethet. A bevásárlóközpontokban kapható olcsó távol-keleti gumik sok műanyagot tartalmaznak, ezért nemcsak az élettartamuk rövidebb, hanem a hatásfokuk is rosszabb a márkás termékeknél. Ilyen gumival a fékút az ismertebb márkákhoz képest kétszeres távolság is lehet. A gumi az autók egyik legfontosabb kelléke, amivel rendszeresen foglalkozni kell. Ha tavasszal és ősszel szakemberrel ellenőriztetjük az abroncsokat, akkor elkerülhető, hogy a nem megfelelően beállított légnyomás miatt csússzon az autó, vagy emiatt több üzemanyagot fogyasszon, vagy a rosszul beállított kerekek miatt rázzon a kormány.
Az idősebb korosztály közül sokan hajlamosak elfelejtkezni a gumicserékről, mondván a Ladáknál, Trabantoknál és Moszkvicsoknál sem volt erre szükség, pedig akkoriban is voltak igen kemény telek. Nos, tudni kell, hogy 20-30 évvel ezelőtt a gumikat még 100-120 ezer kilométernyi futásteljesítményre tervezték, és az autók nyomatéka is más volt, mint a mai gépjárműveké. Ezzel szemben napjainkban az abroncsokat 40-50 ezer kilométer után kötelezően le kell cserélni. Érdemes tehát odafigyelni az autónkra, és ajánlott az évszakváltás környékén a szélsőséges időjárási körülményekre is felkészülni.