Menu

3. Kínai Márkák Kiállítása Budapesten

2012.04.27.

Az AsiaCenterben működő CBTC (China Brand Trade Center – kínai márkás
áruk központja) idén májusban közel 150 kínai céggel bővül. Az idén tavasszal
megrendezésre kerülő esemény több mint 6000 négyzetméteren mutatkozik be 12
iparág képviselőinek részvételével.

A kínai márkás és minőségi termékek gyártói magyar és közép-kelet-európai üzleti partnerek keresése és forgalmazókkal való kapcsolatépítés céljából jelennek meg Magyarországon. A kínai cégek számára mind hazánk, mind a CBTC egy kiemelkedő kereskedelmi és befektetési hídfőállás szerepét tölti be az Európai Unió irányába.
A folyamatosan bővülő magyar – kínai kapcsolatok egyik állandó szereplője a CBTC projekt, amely tavaly nyáron nyitotta meg kapuit. A 2012. május 23-25-ére szervezett rendezvényt és
kiállítást a vártnál is nagyobb kínai érdeklődés övezi. Az előzetes regisztráció alapján a kiállítás volumene az eddigiek többszörösére növekszik; több mint 6000 négyzetméter
területen, tizenkét ipari szektor 150 kiállítója jelezte előzetesen részvételét. Az ide érkező márkás kínai termékek minőségileg is megfelelnek az európai uniós szabványoknak, rendelkeznek a szükséges termékinformációkkal, ellenőrzött körülmények között kerülnek piacra. A gyártókkal való kapcsolattartásban a CBTC szakemberei segítséget nyújtanak, a
rendezvény teljes ideje alatt tolmács áll rendelkezésre.
A CBTC várja azokat a magyar és kelet-közép-európai üzletembereket, akik érdeklődnek új
piaci lehetőségek, termékek és költséghatékony megoldások iránt. A kiállítók az alábbi
kiemelt ipari szegmenseket képviselik: elektronika, textil, lakberendezés, építőipar, autóipar,
sportszer, szolgáltatások és megújuló energia.
A 3. Kínai Márkák Kiállítása mára már tradicionális eseménnyé vált, volumenével együtt az
ismertsége egyre növekszik – már Kínában is. A kitartó munka, a Kínában működő CBTC
irodák Magyarországot népszerűsítő promóciói és az elmúlt évek sikerei fordulóponthoz
vezettek. Jelentős kínai állami szervek álltak támogatóként a kiállítás mögé, a májusi
rendezvény a kínai kereskedelmi minisztérium (MOFCOM) egyik hivatalos szervezetével
közösen kerül megrendezésre. Az esemény presztízsét és Magyarország imázsát is erősíti,
hogy a kiállítással egyidőben Kína egyik vezető tartományának, Zhejiang-nak (Csöcsiang)
állandó kiállítási területe egy új megállapodás szerint megháromszorozódik. Zhejiang
tartománya vezető szerepet tölt be a kínai gazdaságdiplomáciában és az elért sikereken
felbuzdulva további 5 kínai tartományból érkeznek majd cégek további kereskedelmi és
befektetési lehetőségeket keresve.
A CBTC projekt koncepció alkalmazkodik az európai és a kínai üzleti világ közös igényeihez.
Az év 365 napján állandó jelenlétet biztosít a kínai cégek számára, akik így jobban
megismerik a magyar és az európai piacokat, fogyasztói igényeket. Ezzel számtalan magyar
cég kap lehetőséget arra, hogy kínai cégekkel együttműködve szélesebb üzleti
lehetőségekhez jusson. Ebben a CBTC munkatársai is közreműködnek, felkutatják és
összekötik a potenciális üzleti partnereket.
A kínai cégek állandó jelenléte segít legyőzni a két ország között lévő nagy távolságból és kulturális különbségekből adódó kommunikációs nehézségeket is, valamint lehetőséget ad az európai partnereknek, hogy rendelés előtt élőben is megvizsgálhassák a rendelni kívánt termékeket, illetve egyeztessenek a részletekről.