Együtt gondolkodtunk- bemutatkozott a Rogers iskola
(képes beszámoló a cikk végén)
A kerületi Önkormányzat TÁMOP 5.2.5. /08/1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai „Csomópont ifjúsági információs pont” című projektjét az Európai Unió támogatja az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával. Ebből a támogatásból valósul meg az a szakmai programsorozat, amelyen belül az Együttgondolkodó Napja keretében a budapesti alternatív iskolák mutatkoznak be.
Az ESZI, Újpalotai Családsegítő Szolgálat Munkanélküli Fiatalok Tanácsadó Irodája szervezésében a MUFTI Kontyfa utcai irodájában legutóbb a Rogers Személyközpontú Középiskoláról tudhattunk meg többet Csizmazia Katalin, a Rogers személyközpontú középiskola vezetője és két hajdani diák, Adri és Tomi segítségével.
Az iskola egy igazi missziót teljesít, ahogy ők mondják magukról: Olyan rogersi alapelvekre épülő közeget teremtünk, ahol a fiatalok megtanulják felelősen járni saját útjukat, miközben képesek alkalmazkodni és együttműködni, hogy így alkotó egyéniségként megtalálják helyüket a világban. Tudásukat önmagukért és a közösségért használják, arra alapozva, ami bennük egyedi.
Amint Csizmazia Katalin magáról elmondta, közel 20 éve tartozik az iskola pedagógusai közé. Ezen időszak alatt sok mindent megtapasztalhatott a tantervkészítések, pedagógiai programok kidolgozásai folyamán.
– Megszámlálhatatlan csapatépítõ és kommunikációs kurzuson, stratégiaépítõ tréninget éltem át és túl. Több alternatív programcsomagot dolgoztunk ki (pályaorientációs, tanulásmódszertan, projektek, témanapok).
Az iskolában jelenleg közel 120 gyerek tanul, közülük valamivel több, mint harmincan a középiskolában. Sajátosságunk, hogy kis osztálylétszámmal és az ebből fakadó kisközösségi és biztonságos légkörben tudunk dolgozni.
Az iskola saját pedagógiai programmal rendelkezik, és így a hagyományostól eltérő tantárgyaink is megtalálhatóak az órarendben: művészeti tárgyak (dráma, vizuális képzés), kultúrkör, ökológia, a kommunikáció (beszélgető kör, csoportépítő óra, önismeret), pályaorientáció, tanulásmódszertan, egészségtan, angol civilizációtörténet.
Természetesen, az Együttgondolkodók Napján résztvevő pedagógusok számos egyéb kérdés is foglalkoztatta, melyekre Csizmazia Katalin igyekezett részletes válaszokat adni, sőt a kivetítő segítségével megtekinthettünk az iskola különböző programjairól szóló képes összeállítást, kézbe vehettünk a tantárgyakhoz fűződő áttekintő táblázatokat.
– Úgy gondolom, mindenképpen hasznos volt ez a program, melyet folytatni fogunk a többi alternatív iskola bemutatásával, hogy a pedagógusok minél szélesebb körű ismeretet szerezzenek az oktatás sokszínűségéről- mondta Tánczos Zsuzsa, a MUFTI vezetője, mellyel a programon jelenlévő Dárdai Árpádné, a Szociális, Családvédelmi és Tulajdonosi Bizottság képviselő tagja is teljesen egyet értett.
Akiket pedig részletesebb információt szeretne kapni a Rogers Személyközpontú Középiskoláról, az kattintson a www.rogers-kozepiskola.hu webcímre.
Kapcsolódó link:
Rogers Személyközpontú Középiskola honlapja
Képes beszámoló