Menu

Megemlékezés és ünneplés

2010.06.10.

Sok-sok éve megszokhattuk, hogy a kerületi pedagógusnapi ünnepségen dr. Pálinszki Antal mondott beszédet. Idén mindez másképp volt a június 4-én, a Hartyán Nevelési-Oktatási Központban tartott ünnepen.

Megemlékezéssel kezdődött: Lindenr Gusztáv az OMIS osztály vezetője szólt néhány szóban.
-Nehéz és szomorú kötelességem bejelenteni, hogy a mai pedagógusnapi műsorunkban változás történik. A meghívóban szereplő ünnepi beszédet nem dr. Pálinszki Antal alpolgármester úr, hanem a MOS bizottság elnöke fogja elmondani.
Az alpolgármester úr május 26-án, a múlt szerdán elhunyt. Itt hagyott bennünket, pedig nagyon készült a neki olyan fontos ünnepre. Bízott benne, hogy immár hagyományosan, ő köszönheti meg idén is a nevelési-oktatási év munkáját.
Sőt! Két évtizedes számvetésre is készült, mert úgy tervezte, hogy ősszel elköszön a kerületi közélettől és közszerepléstől.
Lett volna miről számot adnia! Hiszen nemcsak a XV. kerületnek, hanem a fővárosnak is meghatározó oktatáspolitikusa volt! Elképzelését azonban a súlyos betegség idő előtt megakadályozta. Nemcsak a családnak fájdalmas a múlt idő, hanem mindenkinek, aki vele dolgozott – dolgozhatott. Fájdalmas és hihetetlen. Mert a doktor (hadd mondjam így személyesen) szálfa ember volt! Az utolsó pillanatokig helytálló!
Elismert, tekintélyes fővárosi, kerületi vezető, akinek a tekintélyét nem a rang adta, hanem a jelleme, az elméje és a kiállása.
Büszke volt a XV. kerületre, a rábízott terület, a közoktatás, a közművelődés, a sport értékeire, eredményeire, és mindig mellé állt a jó kezdeményezéseknek, hiszen ő maga is kezdeményező volt.
Nem győzni akart a vitákban, hanem meggyőzni. Nem tündökölni, hanem ösztönözni! Nem tudjuk még mit veszítettünk vele. de azt már tudjuk, hogy igen hiányzik Adózzunk néki néma főhajtással’
Alpolgármester úr! A kerületi pedagógusok nevében köszönöm, hogy munkatársaid lehettünk!
Lindnder Gusztáv szavait követően Bezerédi Zoltán kerületi kötődésű színművész Vörösmarty Mihály: Gondolatok a könyvtárban című versét mondta el, aki kimagasló színészi és rendezői tevékenysége, izgalmas alakításai elismeréseként 2010. március 15-én a legmagasabb állami művészeti díjban, Kossuth-díjban részesült. Ebből az alkalomból Hajdu László polgármester Gyulai Líviusz grafikáját adta át.
Az ünnepség a Dózsa György Gimnázium és Táncművészeti Szakközépiskola növendékeinek műsorával folytatódott, melyben zene, ének, tánc egyaránt szerepelt.
Amint elhangzott, idén május 22-én immár ötödik alkalommal mutatták be a tánctagozatos diákok évzáró vizsgaelőadásukat a Madách Színházban. Idén először táncolt öt évfolyam 67 táncossal. A rendkívül nagy sikerű, több mint 90 perces előadásban minden évfolyam két különböző műfajú táncot mutatott be, és fellépett az iskola Társulata is.
A műsort követően Németh Angéla, a MOS Bizottság elnöke tartotta meg ünnepi beszédét.
-Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves Pedagógusok!
Az ünnepek nélkülözhetetlenek életünkben. Lelki életünket erősítik, élményt jelentenek, gondolatok megfogalmazására ösztönöznek, érzelmek szabadulnak fel. A mai nap ünnepi jellegét az fokozza, ahogyan azt megéljük.
A munkanapok mellett megállunk egy rövid időre, magunk között vagyunk, együtt, egymásra figyelünk. A közös ünnep kellemes érzése remélem, majd tovább él a hétköznapokban, amely erősíti összetartozásunkat. Ezért is tartjuk meg minden évben hagyományszerűen a pedagógus napot. A pedagógusokat, a pedagógusképzésben résztvevőket ünnepeljük.
A pedagógusnap szokása Magyarországon már nem mai keletű, igaz, csak a XX. században kezdtük ünnepelni a „nemzet napszámosait”. A szó maga és a foglalkozás – inkább hivatás -, persze sokkal régebben létezik.
Pedagógia szavunk a görög paidagógoszból képzett paidagógia magyar alakja. Jelentésköre fokozatosan bővült, napjainkban főként a neveléstudományt, a nevelésre vonatkozó elméleti és gyakorlati ismeretek rendszerét jelöli.
Egy 1951-es minisztertanácsi határozat a pedagógusok munkájának társadalmi elismeréseként június első vasárnapját PEDAGÓGUSNAP-nak nyilvánította. Magyarországon 1952. június 7–8-án ünnepelték először ezt a napot, s ez alkalomból adták át a kiváló tanítói és tanári okleveleket az ország legjobb pedagógusainak. Jelenleg a kimagasló oktató-nevelő tevékenység elismerésére adományozhatók szakmai díjak. A pedagógusnap megünneplése sokat veszített hivatalos jellegéből, intézményi szinten elsősorban a gyermekek köszöntik tanáraikat.
Van-e melengetőbb érzés, mint egy szál vagy egy csokor virággal zavartan, de széles mosollyal előttünk álló kisgyermek, hallgató, vagy az egyszerű, de mindent kifejező, tétován kimondott „köszönöm”? Sokan átélhettek már ilyen pillanatokat.
A mosoly, a gyermekek, a fiatalok iránti nyitottság, a törődés, az adni tudás és akarás személyiségük legmélyebb, legjellemzőbb tulajdonságává válik. A pedagógiai munka szépségét az a kapcsolat adja, amely e folyamat közben keletkezik. Az a mind magasabb szintre szerveződő kapcsolat a gyermekkel, oktatókkal, óvodapedagógusokkal és más munkatársakkal, amely maradandó, olykor halványodó, de mindenképpen valamilyen formában bevésődő. Ezt a kapcsolatot nem lehet helyettesíteni!
A pedagógusok előtt mindig is voltak minták, és minden pedagógus is minta, modell a környezetének. A minták így hagyományozódnak.
A legfontosabb kérdés: mit adhatnak a pedagógusok? Átadják a tudást, amit mi már megszereztek, az egymás iránti érdeklődést, megértést, megosztják örömüket, lelkesedésüket, amely átragad, átadják jókedvüket, átadják tulajdonságaikat és gondolkodásmódjukat, miközben mi kapunk.
Minderre a szeretet tesz képessé. Az önzetlenség, az odaadás, a lelkesedés, a bizalom, a példa értéke, amely áthagyományozódik mindenkire, aki a gyermekek környezetében szorgoskodik, aki a jövőt építi a pedagógia eszközeivel.
Gilbert Keith Chesterton mondja:
„A világon mindenkinek hinnie kell abban, hogy képes valami olyasmit nyújtani, amit a világ nélküle nem kapna meg.”
Bizton állítom, hogy a nyugdíjba vonulók mindegyike – ki-ki a maga területén – nyújtott annyit és olyat, amivel e hitük beteljesedett. Teljesült az a kívánalom is, hogy: „Amit érdemes csinálni, azt érdemes jól csinálni.”
Olyan pedagógusokat köszönthetünk, akik a szűnni nem akaró változások időszakában képesek voltak átértékelni a régit és elsajátítani az újat. Egyre szűkülő időkeretekben voltak türelmes tanítók, tanácsadók, figyelmes meghallgatók, tapintatos terelgetők. Felelősségérzetük adott erőt a naponkénti újraépítkezéshez.
Új és újabb energiákat mozgósítva keresték meg benne az örömet, mint ahogy a festő festésben, az énekes éneklésben, a költő írásban. Nincs még egy munka, ahol ennyi a kudarc, a hiábavaló erőfeszítés, s nincs még egy munka, ahol ilyen sok a siker, a kellemes meglepetés is.
A pedagógusnap igazi globális ünnep, annak ellenére, hogy országonként eltérő időpontokban ünneplik meg. Törökországban novemberben, az USA-ban májusban, Kínában szeptemberben. Van olyan ország, ahol a pedagógusok köszöntése egyben munkaszüneti nap is. Tajvanban szeptember 28-án tartják az ünnepet, amely egyben Konfucius, a legnagyobb tanító születésnapja is.
Az UNESCO és a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet 1996-ban ezen a napon fogadta el a pedagógus jogokról szóló, 150 paragrafusból álló határozatot.
Régebben a parlamentben Kiváló Tanár, Kiváló Tanító kitüntetéseket adtak át, országos ünnepségeket rendeztek a jeles nap alkalmával. A kimagasló oktató-nevelő tevékenység elismerésére ezen a napon adnak át kitüntetéseket napjainkban, így például a kiváló pedagógusoknak Arany Katedra Emlékplakett díjat adományoznak.
Pedagógusnap alkalmából az oktatási tárca vezetőjétől életpályájuk elismeréseként 1999-től az Eötvös József-díjat, a kollégiumi pedagógiai munkájukért Tessedik Sámuel-díjat, az esélyteremtő pedagógusok 2008 óta Teleki Blanka-díjat kapnak.
Tanulóink eredményei, a különféle megmérettetéseken elért sikereik igazolják, hogy Önök továbbra is kitartanak, hogy a nehéz körülmények ellenére sem veszítették el hitüket. Az iskolába érkező gyerekek igényei, szükségletei gyökeresen megváltoztak az elmúlt időszakban. Önöknek sokszor anyjuk helyett édesanyjuknak, család helyett családjuknak kell lenniük.

Munkájuk eredményét tükrözik a kerületi, fővárosi és országos tanulmányi, művészeti és sport versenyeken elért kiemelkedő eredmények sora. Ezeken a versenyeken öregbítik a pedagógusok jó hírét és a kerületi oktatást.
Ebben az évben 500 tehetséges gyermek több mint 40 kerületi szervezésű versenyben, és 13 fővárosi és országos versenyen indultak. 101 kerületi I. helyezett, több, mint 40 I. helyezett, különdíjas és kiválóra minősített indulónk volt az országos tanulmányi és művészeti versenyeken.
Ez 100 kiemelkedő pedagógus lelkiismeretes felkészítő munkájának köszönhető.
A Hubayban működő, immár regionális Tehetségpont műhelyeiben 100 kiemelkedő képességű gyermeket fejlesztenek minden szombaton.
Jövő héten adjuk át a kerületi illetőségű 59 gyermeknek az „Élen a tanulásban, élen a sportban” díjat. A magas tanulmányi és sportbeli eredményességet előíró követelmények ellenére a tavalyi évhez képest 20 fővel nőtt jutalmazottak száma.
Évszázadok során sokat, talán túlságosan is sokat változtak az elvárások, a szokások, a módszerek a pedagógiában is. Egy valami azonban a szüntelen változásban állandó maradt: a tanító, a tanárember, a pedagógus személye. A valamikori diákok sohasem az oktatás rendszerét, hanem tanáraikat, a tanító embert őrzik emlékezetünkben.
Nincs olyan ember, aki ne gondolna vissza tisztelettel és szeretettel pályáját elindító nevelőjére, példaként tisztelt pedagógusára és ne lenne büszke kibocsátó óvodájára, iskolájára, és ne érezné ma is úgy, hogy bár évek és évtizedek teltek el azóta, de szíve még mindig ahhoz az egykori nagy családhoz húzza.
Gyergyai Albert szavaival kívánok mindannyiuknak, jó egészséget, erőt és sok sikert:
„A jó tanár nemcsak pedagógus, hanem kertész ,filozófus, esztétikus lélekbúvár, művész és mesterember egy személyben, s nemcsak tudását közvetíti- bár ez sem kevés- hanem példát ad, jellemet formál, ültet, gyomlál, olt és szemez, mint a kertész, életet visz a könyvekbe, a könyveken keresztül a tanításba, állandó s eleven hidat épít az eszmény és a mindennap, az elvontság és tapasztalás közé.”
A köszöntő gondolatok után a kitüntetések, jutalmak és elismerések átadására került sor.

A XV. kerületi Önkormányzat hűségjutalomban részesítette a kerületben 25 éve dolgozó közalkalmazottakat. A jutalmakat átadta Baracskai Éva, a MOS Bizottság alelnöke és Lindner Gusztáv osztályvezető.

25 éves hűségjutalmat kapott:
Bakó Éva, a Károly Róbert Kereskedelmi Szakközépiskola, Általános Iskola és Óvoda óvodapedagógusa
Bencz Lajosné, a Szent Korona Általános Iskola és Óvoda pedagógusa
Biczókné Zemplényi Andrea, a Szent Korona Általános Iskola és Óvoda pedagógusa
Binder Rezsőné, a Dózsa György Gimnázium és Táncművészeti Szakiskola konyhai dolgozója
Buzáné Magyar Anikó, a Kossuth NOK óvodapedagógusa
Deményné Fentor Zsuzsa, a Czabán Általános Iskola és Óvoda pedagógusa
Domokos Éva, a Dózsa György Gimnázium és Táncművészeti Szakiskola iskolatitkára
Gelányi Gyuláné, a Csokonai Művelődési Központ munkatársa
Hajducsek Márta, a Kontyfa Középiskola, Általános Iskola és Óvoda munkatársa
Holpert Ildikó, a László Gyula Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda munkatársa
Dr. Kameniczky Istvánné, a Száraznád NOK pedagógusa
Láng Tamásné, a Kolozsvár Általános Iskola és Összevont Óvoda alkalmazottja
Pál Aranka, a Száraznád NOK pedagógusa
Rákos Jánosné, a Károly Róbert Kereskedelmi Szakközépiskola, Általános Iskola és Óvoda gazdasági vezetője
Tompa Ádámné, a Kolozsvár Általános Iskola és Összevont Óvoda alkalmazottja
Tóthné Tímár Katalin, a Kolozsvár Általános Iskola és Összevont Óvoda alkalmazottja
Ulejné Vass Andrea, a Száraznád NOK pedagógusa
Verebélyi Gyula, Czabán Általános Iskola és Óvoda intézményegység-vezetője

A XV. kerületi Önkormányzat hűségjutalomban részesítette a kerületben 30 éve dolgozó közalkalmazottakat. A jutalmakat Németh Angéla, a kerületi Művelődési, Oktatási és Sport Bizottság elnöke és Mihály Zoltán, a MOS Bizottság alelnöke adta át.

30 éves hűségjutalmat kapott
Bordásné Szőcs Ida, Szent Korona Általános Iskola és Óvoda óvodapedagógusa
Hajas Lászlóné, a Kossuth NOK technikai dolgozója
Halvax Béláné, a Kossuth NOK óvodapedagógusa
Haskó Józsefné, a Hartyán NOK óvodapedagógusa
Kecskeméthyné Mezősi Annamária, a Kossuth NOK intézményegységvezető-helyettese
Kiss Magdolna, a László Gyula Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda alkalmazottja
Luib Zoltánné, a Hubay Jenő Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Pedagógia Szakkönyvtár gazdasági igazgatóhelyettese
Soltészné Molnár Eszter, a Hartyán NOK óvodapedagógusa
Szunyogh László, a Pestújhelyi NOK intézményegységvezető-helyettese
Vásárhelyiné Szilágyi Mária, a Czabán Általános Iskola és Óvoda óvodapedagógusa
Vona Pálné, a Károly Róbert Kereskedelmi Szakközépiskola, Általános Iskola és Óvoda pedagógusa

A XV. kerületi Önkormányzat hűségjutalomban részesítette a kerületben 35 éve dolgozó közalkalmazottakat.
A jutalmakat átadta Németh Angéla, a kerületi Művelődési, Oktatási és Sport Bizottság elnöke és Király Csaba alpolgármester.

35 éves hűségjutalomban részesült:
Bacsa Gáborné, a Kerületi Nevelési Tanácsadó igazgatóhelyettese
Balogh Ildikó, a Hartyán NOK óvodavezetője
Elismerését később veszi át.
Dr. Dén Sándorné, a Száraznád NOK gyógypedagógusa
Felker Lászlóné, a Pestújhelyi Közösségi Ház alkalmazottja
Gellérné Lugosi Ágnes, a Károly Róbert Kereskedelmi Szakközépiskola, Általános Iskola és Óvoda pedagógusa
Gyeneiné Szederkényi Zsuzsanna, Czabán Általános Iskola és Óvoda intézményegységvezető-helyettese
Kelecsényiné Szűcs Katalin, Kontyfa Középiskola, Általános Iskola és Óvoda munkatársa
Lojek Dezsőné, a Száraznád NOK dajkája
Nádai Miklósné, a Kolozsvár Általános Iskola és Összevont Óvoda elnök-igazgatója
Pápai Mariann, a Kolozsvár Általános Iskola és Összevont Óvoda munkatársa
Tariné Zsolnay Mária, a Száraznád NOK gyógypedagógusa

A XV. kerületi Önkormányzat hűségjutalomban részesítette a kerületben 40 éve dolgozó közalkalmazottakat. A jutalmakat Király Csaba alpolgármester adta át.

40 éves hűségjutalmat kapott
Lukács Ottóné, a Száraznád NOK személyügyi előadója
Olasz Tamásné, a Czabán Általános Iskola és Óvoda fejlesztő pedagógusa

A 2009/2010-es nevelési-oktatási évben nyújtott színvonalas munkájukért jutalomban részesültek az intézményvezetők. Az intézményvezetői jutalom mellett a polgármester úr jutalomüdülésben részesítet intézményenként egy-egy pedagógus családot az agárdi üdülőben. A jutalmakat átadta Hajdu László polgármester.

Intézményvezetői jutalomban részesült:
Ábri László, a Dózsa György Gimnázium és Táncművészeti Szakközépiskola elnök-igazgatója
Bäckné Kremm Andrea, a László Gyula Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda elnök-igazgatója
Bikfalvi Borbála, a Kossuth Nevelési-Oktatási Központ, Óvoda, Általános Iskola elnök-igazgatója
Csörgő Mária, a Hartyán Nevelési-Oktatási Központ elnök-igazgatója
A Hartyán Nádastó Óvoda idén ünnepli fennállásának 35. évfordulóját. A jeles eseményhez kapcsolódóan az óvoda ajándékutalványban részesült.
Frák Erika, a Pestújhelyi Nevelési-Oktatási Központ elnök-igazgatója
Dr. Géczi István, a Ifjúsági és Sportközpont igazgatója
Gressó Tiborné, a Szent Korona Általános Iskola és Óvoda elnök-igazgatója
Kőrösy Róbert, a Hubay Jenő Zeneiskola igazgatója
Molnár István, a Károly Róbert Kereskedelmi Szakközépiskola, Általános Iskola és Óvoda elnök-igazgatója
Nádai Miklósné, a Kolozsvár Általános Iskola és Összevont Óvoda elnök-igazgatója
Rozsáli Oszkár, a Kontyfa Középiskola, Általános Iskola és Óvoda elnök-igazgatója
Tarsoly Erzsébet, a Kerületi Nevelési Tanácsadó igazgatója
Tóth Lajos, a Csokonai Művelődési Központ igazgatója
Varga László, a Czabán Általános Iskola és Óvoda elnök-igazgatója
A Bocskai Óvoda idén ünnepli fennállásának 60. évfordulóját. A jeles eseményhez kapcsolódóan az óvoda ajándékutalványban részesült.
Zádoryné Leiner Erika, a Száraznád NOK elnök-igazgató helyettese
Az elmúlt évben nyújtott szakmai munkájáért polgármesteri elismerésben részesült Fodor Dalma, a Hubay Jenő Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Pedagógia Szakkönyvtár pedagógiai koordinátora.

Kiemelkedő, több évtizedes munkájának elismeréseként, nyugdíjaztatásuk alkalmából Pedagógus Szolgálati Emlékérmet kapott nyolc kerületi pedagógus.
A Pedagógus Szolgálati Emlékérmet átadta Hajdu László polgármester és Németh Angéla, a MOS Bizottság elnöke.

Pedagógus Szolgálati Emlékéremben részesült:

Dr. Balogh Péter
Dr. Balogh Péter 1999 óta tagja a László Gyula Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda Tantestületének. Tanári pályájának zenitjén, sok tapasztalat birtokában került az intézménybe. Szakmai tudása mindenkit lenyűgöz, egyéni stílusa, fanyar humora miatt a tantestület meghatározó tagja.
Ösztönző – értékelése rendszere sajátos, tanítványait színházi látogatásokra, múzeumi sétákra, véradásra kíséri.
A kétszintű érettségi rendszerében, vizsgabizottságokban emelt és közép szinten is részt vesz. Nyugdíjazása után sem fog tétlenkedni, olvas, fordít, mongol – angol tolmácsként dolgozik. Reméljük tudását rendszerezi a következő nemzedékeknek.

Gyalogné Horváth Györgyi
Gyalogné Horváth Györgyi 38 éve dolgozik a László Gyula Gimnázium, Általános Iskola és Óvodában.
Munkáját mindig nagy elhivatottsággal, magas szakmai színvonalon végezte. Felkarolja, segíti a tanulási problémákkal küzdő gyermeket, két évig tanított olyan osztályokban, ahová diszlexiás, díszgráfiás tanulók jártak. Sikereit, eredményeit a sport iránti elkötelezettsége is segíti, ennek elismeréseként 1994-ben „Kerület Sportjáért” plakettet kapott.
Az alsó tagozat sportrendezvényeit szervezi, irányítja. Színházlátogatásokat szervez. Továbbképzéseken elsajátította az „Esztétikus mozgásra nevelés” és a Delacato torna ismeretanyagát és a szakóráin felhasználja ismereteit.
A szülőkkel harmonikus kapcsolatot alakított ki. Kollégái szeretik, tisztelik, példaképnek tartják.
2007 óta az iskola főtanácsosa. 2006-ban megkapta a „Kerület Jövőjéért” kitüntetést. Több mint három évtizedes, sikeres tanítói munkája méltóvá teszi a Pedagógus Szolgálati Emlékéremre.

Lindner Gusztáv
Lindner Gusztáv 1968-ban az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán szerzett magyar-könyvtár szakos diplomát.
Pályáját 1968-ban a főváros XII. kerületében, a Labanc utcai Általános Iskolában kezdte, ezután két évtizedig a Belvárosban dolgozott: 1969 és 1973 között az V. kerületi Szemere utcai Általános Iskola tanáraként dolgozott, 1973-tól 1979-ig a kerületi KISZ Bizottság kerületi úttörőelnökeként tevékenykedett, 1979-től 1984-ig pedig az Irányi utcai Általános Iskola igazgatója volt.
1984-től 1988-ig a Fővárosi Bizottság köznevelési felelőseként már tanügy-igazgatási, közoktatás-politikai feladatokat látott el. A következő három évben az V. kerületi Tanács Művelődési Osztályát vezette.
Pályájának következő két évtizede a főváros XV. kerületéhez köti: 1991 és 1996 között a Kontyfa utcai Általános Iskola igazgatóhelyettese, majd 1996-tól a XV. kerületi Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának Oktatási, Művelődési, Ifjúsági és Sport osztályának vezetője. A kerület óvodai-iskolai hálózatának új szemléletű átszervezése, hatékonyabbá tétele az Ő szakmai irányításával történt 1999 és 2000 között.
Lindner Gusztáv saját magával és kollégáival szemben is magas követelményeket támasztó szakember. Tevékenységének középpontjában mindig a gyermek érdeke áll: célja pedagógusként a diákok szigorú, következetes, de szeretetteljes nevelése-oktatása; oktatásszervezőként a nevelés-oktatás minél magasabb színvonalú körülményeinek megteremtése.

Maretta Sándorné
Maretta Sándorné 1983-ban kezdett dolgozni a Száraznád NOK Neptun utcai intézményegységében földrajz – bio¬lógia szakos tanárként.
Jó szakmai felkészültsége, lelkiismeretes, példamutató munkával párosul. Nagy tapasztalatú, állandóan megújulásra kész, határozott egyéniség. Jól aktivizál¬ja tanulóit tudásuk gyarapítására a tanítási órákon és azon kívül is. Az évek során tanítvá¬nyaival a kerületi versenyeken számos kiemelkedő eredményt ért el.
Rendszeresen részt vett nyári táborok, erdei iskolák szervezésében, lebonyolításában. Jó ne¬velői egyénisége és felkészültsége következtében mindig kiváló és kedvelt osztályfőnök volt. Derűs, kedves szavú egyéniség, mindenkor nyugodt légkört terem maga körült. Munkatársaival, szülőkkel és a gyerekekkel jó a kapcsolata.
Pályája elismeréseként Pedagógus Szolgálati Emlékéremben részesül.

Maxim Mátyásné
Maxim Mátyásné 1997-ben mint nyugdíjas került az iskolába. Kedves, nyílt egyénisége, szelídsége nem megszokott ugyan a testnevelő tanárok körében, mégis eredményesnek bizonyul a sérült gyerekek, fiatalok testi kultúrájának nevelésében, oktatásában. A testnevelő munkaközös¬ség vezetését hat éve megbízhatóan látja el. Munkatársai, diákjai szeretik, a sportolók szép eredményeket érnek el munkája során. Szabad idejét is mindig szívesen áldozza a tanulókra, legyen az kirándulás, verseny, vagy közös sportolás. A fiatal kollégák betaní¬tásában, az iskolai rendezvények szervezésében mindig lehet rá számítani. Ő az, aki soha nem mond nemet és a problémák az ő közreműködésével mindig megoldódnak.

Molnár István
Molnár István a Sződliget Utcai Általános Iskola irányítását 1988-ban kezdte meg. Előrelátása, ötletei alapján az iskola szerkezete megváltozott, 14 évfolyamos Általános Iskola és Kereskedelmi Szakközépiskolává alakult, a kis iskola a kerület egyik legnagyobb intézményévé vált. Három intézményegységből, óvodai, általános iskolai és szakközépiskolai részből áll. Ebben a nagy intézményben koordinálja felelősséggel az igen összetett munkát. Sok nehézséget leküzdve felépíttette a tornacsarnokot, amelyet az iskola tanulóin kívül a kerület diákjai és sportolói rendszeresen igénybe vesznek.
Az átalakításoknak köszönhetően rendelkeznek főzőkonyhával is, és kulturált, megfelelő színvonalú étkezést biztosítanak a tanulók és a környék lakosai számára. A kerületi rendezvények rendszeres beszállítói is.
Ötletei alapján létrejött a számítástechnikai terem és a könyvtár szakközépiskolai intézményegység tetőtérben.
Az általános iskolai intézményegység részleges átalakításával a gyerekek érdekében bővültek a tantermek száma.
Az intézmény épületeinek felújításában fáradhatatlanul szervezett közösségi munkát. A tárgyi föltételek fejlesztése mellett hangsúlyt fektet a nevelő-oktató munka színvonalának emelésére.
Emeltszintű nyelvoktatást és informatika oktatást biztosít a tanulók számára.
Eredményes munkájának köszönhető, hogy szakközépiskolánk tanulói több éve ECDL számítástechnikai képesítő vizsgát, ECL nyelvvizsgát tehetnek a nálunk működtetett vizsgaközpontokban.
Az érettségizők ballagása tiszteletére szólal meg az iskola harangja, amelyet közös erőforrásból készíttetett.
Kapcsolata kiemelkedő a szülőkkel és azokkal a cégekkel, amelyeknél a szakképzésben részt vevő tanulók gyakorlataikat végzik és ahol a tanulók elhelyezkedése biztosított. Az intézményi szék működtetéséért sok erőfeszítést tett.
Szívügye az intézmény hagyományainak megteremtése, ápolása.
A Károly Róbert Napok rendezvénysorozata fő patrónusa, szervezője. A Kereskedők, Szülők bálja a kerület egyik leglátogatottabb eseménye, immár 17. éve.
Károly Róbert Díjat alapított, melyben diákok és felnőttek részesülhetnek az iskoláért végzett áldozatkész munkájukért.
Emberségével, tettrekészségével, gyermekszeretetével vívta ki beosztottai tiszteletét, szeretetét.
Molnár István elnök-igazgató építő ötletei, fáradhatatlan tenni akarása, tevékenysége, eredményessége például szolgál mindannyiunk számára.
A közéletben is jelentős szerepet vállalt, több éven át volt az igazgatói munkaközösségének vezetője is, jelenleg pedig önkormányzati képviselő.
A Fővárosi Pro Scholis Urbis Közalapítvány kuratóriumának elnöke.
Nyugdíjba vonulása alkalmából a kiváló igazgatótól, politikustól és sportvezetőtől búcsúzik a kerület.

Szigligeti Gáborné
Szigligeti Gáborné 1972-ben szerzett óvónői diplomát. Budapest XIII. kerületében kezdett óvónőként dolgozni. Kerületünkben 1976 óta a Száraznád utcai, majd a Vácrátót téri óvoda pedagógusa.
1986-1988. között a Vácrátót téri óvoda vezetője volt, majd 1988-2000. között a XV. ker. Pedagógiai Központ munkatársa. Tizenkét éven keresztül segítette óvodai szaktanácsadóként az óvodák szakmai munkáját.
Szervezte és vezette a szakmai munkaközösségeket, részt vett az óvodák helyi programjának előkészítésében, segítette a programok bevezetését.
Nyitott az új szakmai ismeretek iránt, számtalan továbbképzésen vett részt. Fejlesztőpedagógus és óvodai szakértő.
2000 óta dolgozik az Aulich óvodában óvodapedagógusként. A Helyi Óvodai Program megvalósításában példaértékű aktivitással vett részt. Munkáját nagyfokú elhivatottság, szakértelem és empátia jellemzi. Szívesen vállal fel tanulási, ill. magatartásproblémával küzdő gyermekeket.
Segítőkész ember, kapcsolata a szülőkkel jó, nevelési tanácsait elfogadják. A kollegáknak is szívesen ad szakmai segítséget.
38 éves magas színvonalú szakmai tevékenységének elismerése a Pedagógus Szolgálati Emlékérem.

Szöllősiné György Anikó
Szöllősiné György Anikó 1974-től lett a Száraznád NOK dolgozója. Pályafutása alatt mindig alsó tagozaton tanított. Türelme, megértése biztosítéka annak, hogy a tanítványai képességeit, adottságait a lehető legjobban kamatoztassa. Lelkiismeretes munkája, gyermekszeretete, megújulásra való képessége a zá¬loga annak, hogy a szülőkkel, kollégákkal, gyerekekkel folyamatosan harmonikus kapcso¬latot tartson fenn.
Hosszú évek óta fogad főiskolai hallgatókat, akiket nagy felkészültséggel és hivatástudattal készít fel a gyógypedagógusi pályára, átadva számukra a gyermekek sze¬retetét is. Csendes, nyugodt egyénisége hozzátartozik az iskolánkról kialakult képhez. Volt diákok generációi járnak hozzá visszaemlékezni az elmúlt időszakra.

Vili Béláné
Vili Béláné Peskó Erzsébet 1976 szeptemberétől dolgozik a Száraznád NOK-ban mint szakképzett óvodapedagógus.
1982-ben a kerületi gyermekvédelmi munkaközösség vezetőjének választották. Ezt a megbízatását a gyermekek érdekeit figyelembe véve lelkiismeretesen, nagy körültekintéssel látta el. 1996-tól a kerületben a közösségi- és munkára nevelés mentora. Nevelő-oktató munkájában kiváló elméleti tudását alkotó módon érvényesíti. Gyakorlati munkája korszerű pedagógiai elméleten alapszik. Folyamatosan tart fővárosi-, illetve kerületi szintű bemutató foglalkozásokat. A Helyi Óvodai Nevelési Program gyakorlati megvalósításának irányításában folyamatosan részt vesz. A szülőkkel való kapcsolata példamutató. Közvetlen pedagógiai és emberi magatartása biztosítéka a pozitív gyermekszemélyiség formálására.
Hivatásának elismerésére Pedagógus Szolgálati Emlékéremben részesül.

A pedagógus pályán végzett kiemelkedő szakmai teljesítménye elismeréseként Becke Györgyi művész oskolamester szobrát Hajdu László polgármester és Király Csaba alpolgármester adta át Baracskai Évának, a Micimackó Óvoda vezetőjének. Dr. Frenyó Vilmos Lászlónénak, a Pedagógia Szakkönyvtár vezetőjének. Molnár Istvánnak, a Károly Róbert Kereskedelmi Szakközépiskola, Általános Iskola és Óvoda leköszönő elnök-igazgatójának. Somorjai Tibornénak, a Száraznád NOK gyógypedagógusának, egykori intézményegység-vezetőjének.

Az önkormányzat intézményeinek közalkalmazottai egyszeri kiemelkedő teljesítményük vagy huzamosabb időn át tanúsított eredményes munkavégzésük elismeréseként „Polgármesteri Dicséret”-ben részesülhetnek.
Az okleveleket átadta Hajdu László polgármester.
2010-ben polgármesteri dicséretben részesült:
Bartolné Steinbach Anita
Bartolné Steinbach Anita első munkahelye a Kontyfa utcai Óvoda, ahol az első naptól igazi gyermekszeretetről tett bizonyságot.
Tevékenységére folyamatosan jellemző a tudatos felkészülés, új ismeretek gyűjtése. Szakmai tapasztalatait, ötleteit szívesen osztja meg kollégáival, bemutatókat vállal és nyílt napokon tájékoztatja a szülőket az óvodában folyó munkákról. Kollégáival és a szülőkkel is szoros, a munkára, gyermekek érdekeire összpontosító kapcsolatot épített ki. A csoportjában lévő hátrányos helyzetű gyermekek sorsára minden esetben gondot fordít, az egyéni képességfejlesztést nagy empátiával végzi. Az óvodai csoportja és az intézmény egészének külső képe érdekében is szívesen vállal többletfeladatokat.

Hausel Krisztina
Hausel Krisztina fiatal pedagógus, akit a tanári pálya és a gyerekek iránti odaadó tenni akarás jellemez.
Német tanárként a tanulók tiszteletét élvezi, szakmai munkája, gondoskodó magatartása miatt. A szakmai idegen nyelvet magas színvonalon oktatja.
Intézményünk szakközépiskolai intézményegységének két Európai Uniós pályázatában aktív részvevő, teljesítésük elkötelezett tagja.
2005. őszén az angol nyelvű pályázatban, amelyben öt európai ország képviselője is részt vett, a német nyelvterületről érkezők szakmai munkáját könnyítette meg fordítói tevékenységével, és segítette a különböző európai nemzetek oktatási rendszerének megismerését.
Programok szervezésében és kivitelezésében jelentős szerepet tölt be.
A német nyelvű pályázat őszi fordulóján, Bajorország (Freising és környéke) illetve a tavaszi forduló (Magyarország, Budapest) programjaiban vezető feladatot látott el.
2010. január óta a szakközépiskola megbízott intézményegység vezetője.
A nevelőtestület szerény, megbecsült tagja. Kollégáival közvetlen, segítő. Munkaidőn túl, szabadidejében sok időt tölt tanítványaival, így jó közösséget hoz létre.

Hegedűsné Nedeczky Mária
Hegedűsné Nedeczky Mária alapos tudással, háttérismerettel és nagy pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanárnő. Érzékeny a társadalmi problémákra, amikre tanítványai szemét is igyekszik felnyitni. Tanítási stílusára a tapintat, az igényesség jellemzi.
1976-ban a Bessenyei György Tanárképző Főiskolán szerezte meg diplomáját matematika – pedagógia szakon.
Szakmai pályafutásának jelentős része a XV. kerülethez kötődik. A Pattogós utcai iskolából 2001-ben került a Hartyán NOK-ba.
Sokéves gyakorlattal rendelkező tanár. Tanóráit a céltudatosság és a motiváció jellemzi. Nagy figyelmet fordít a gondolkodási műveletek fejlesztésére és a korábbi ismeretek új tananyagba való beillesztésére.
A feladatok összeállításánál előtérbe helyezi a hétköznapokból vett példákat, szövegeket. Ezzel is hozzájárul ahhoz, hogy diákjai könnyebben eligazodjanak a mindennapi élet rejtelmeiben. A ma elvárásainak megfelelő kompetencia alapú tudást helyezi előtérbe.
Tanítványait ismeri, igyekszik azokat úgy terhelni, hogy folyamatosan gyarapodjon tudásuk a kellő megterhelés hatására.
Mint osztályfőnök, nagy gondot fordít a gyerekek megismerésére, a közösség formálására. A szülőkkel eredményes partneri kapcsolatot alakít ki.
Az új pedagógiai elvek, módszerek megismerése, elsajátítása érdekében szívesen vesz részt továbbképzéseken.
Évek óta a természettudomány 1. munka közösség vezetője. Szívesen egyengeti fiatal pedagógustársai útját.
Rendszeresen szervez tanórán és iskolán kívüli programot tanítványainknak,

Kálvinné György Gabriella
Kálvinné György Gabriella, diplomáját a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskolán szerezte logopédiai szakon. Az 1986/87-es tanévtől, a Kossuth iskola alapításától kezdve dolgozik az intézményben.
Az oktató-nevelő munkájában a tárgyi tudás átadása mellett fontosnak tartja a szeretetteljes légkör biztosítását, és a bizalmon alapuló kapcsolat kialakítását tanítványaival
Kiemelt feladatnak tekinti a gyerekek olvasóvá nevelését, a felzárkóztatást, a tehetséggondozást, a szabadidő hasznos eltöltését. A gyerekeken kívül a szülőkkel is mindig nagyon jó kapcsolatot épít.
Tanulói évről évre sikeresen szerepelnek a házi és a kerületi tanulmányi és művészeti versenyek en.
Hosszú éveken át rendszeresen tartott igen magas színvonalú kerületi, fővárosi szintű bemutató foglalkozásokat a Nyelvi, irodalmi, kommunikációs alternatív program tanítása terén.
Folyamatosan továbbképzi magát. 200l-ben Népi játszóház-vezetői vizsgát tett, majd 2003¬-ban Szőnyegszövő és Népi kismesterségek oktatója képesítést szerzett. Jelenleg a Károli Gáspár Református Egyetem Tanítóképző Főiskolai Karán tanul.
A népművészet, a népi hagyományok őrzése régóta szívügye. Az iskolai kézműves szakkör keretében igyekszik az iskolánk diákjaival megismertetni és megszerettetni népi hagyományainkat, kézműves kultúránkat. Hosszú évek óta lelke-motorja a már a fővárosban is jól ismert kerületi népművészeti kiállításnak.
A gyerekekért, az iskoláért és a kerületért folytatott állhatatos, fáradhatatlan munkája az elmúlt évek során kivívta a gyerekek, a szülők, a kollégák és a felettesek elismerését, megbecsülését.

Kovács Tibor
Kovács Tibor 15 éve dolgozik a Kontyfa Iskolában. Munkáját 1995-ben a Kontyfa Szakiskolában gyakorlatvezetőként kezdte.
Nehézsorsú, az általános iskolában sikertelen fiatalok szakmai gyakorlati képzésévei foglalkozott. Növendékei időről-időre visszajárnak hozzá.
A szakiskola bezárása óta az iskolai karbantartó csapat vezéregyénisége. Évtizedes tapasztalata sokat segít abban, hogy a 35 éves épületben felmerülő problémákra megoldást találjanak.
A betonozástól a burkolásig, a festéstől az üvegezésig, a lakatos munkáktól a földmunkákig mindent rá lehet bízni. Igazi ezermester.
Életvidám, közvetlen természetének köszönhetően mind közeli munkatársaival, mind az intézmény többi dolgozójával kiváló a kapcsolata.
A karbantartó csapat többi tagjával együtt példamutató módon végzi munkáját a tanulók között is. A rongálások javítását türelmesen, harag nélkül teszi, sőt arra is volt már példa, hogy – nevelő célzattal- a rongáló gyerekkel együtt javították ki a tönkre tett bútort.
Kovács Tibor kiemelkedő munkájával méltó a „Polgármesteri dicséret” kitüntetésre.

Makk János
Makk János, 1997 májusától látja el a Csokonai Művelődési Központban a gondnoki teendőket. Kiváló munkát végez, minden körülmények között biztosítja a művelődési központ működőképességét, segíti a zavartalan és színvonalas programszervezést.
Az intézmény épületének rendszeres és folyamatos karbantartása, a saját bevételekből történő „önerős” felújítások, fejlesztések az ő és beosztott munkatársai odaadó önkéntes munkáját is dicsérik. Aktívan részt vesz az önkormányzati „érdekeltségnövelő” pályázatok hatékony előkészítésében, a telephelyek közötti koordinációban és a legköltség-takarékosabb vásárlások lebonyolításban.
A művelődési központ intézményegységeiben dolgozók körében is nagy tisztelet övezi, segítőkész.
A gazdaságos megoldásokat kereső, igazi szerény háttér ember. A telephelyek technikai személyzete körében nagy tekintélyt vívott ki magának.
Kérlelhetetlen szigorúsággal végzi munkáját és hasonló módon követeli meg beosztott munkatársaitól a hibátlan munkavégzést.
A kerületi szintű rendezvények műszaki-technikai körülményeit körültekintő módon garantálja.
2002 óta nyugdíjasként változatlan aktivitással végzi feladatait.

Vincze Viktória
Vincze Viktória 1992 óta dolgozik a XV. kerületben. 1993. szeptemberétől jelenlegi munkahelyén a Pestújhelyi Nevelési-Oktatási Központ Manóvár Óvodájában.
Aktív részese volt az óvoda integrált programja létrehozásának, beindításának.
Nagy támogatója az integrációnak. Pályakezdő kora óta foglalkozik sajátos nevelési igényű gyerekekkel. Folyamatosan továbbképzi magát, másoddiplomáját a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia Főiskolán szerezte. Toleranciája, türelme, gyermekszeretete példamutató.
Négy éve intézményegység-vezető helyettesként irányítja a Manóvár Óvoda testületét. Szakmai tudásával, felkészültségévei segíti kollégái munkáját. Aktívan részt vesz a váci Apor Vilmos Katolikus Főiskola óvónői hallgatóinak gyakorlati képzésében, tudásával, tapasztalatával segíti szakmai tudásuk mélyülését.
A szülők szeretik, örömmel hagyják gyermekeiket felügyelete alatt. Nyugodt, kiegyensúlyozott, határozott személyisége biztonságot nyújt mindenki számára.