MÁV-telep és környéke
Nemrégiben az Új MÁV-telep (Rákos út – Széchenyi u. – 3. sz. főközlekedési út – Kazán u. által határolt terület) Kerületi Szabályozási Tervével kapcsolatosan volt lakossági fórum. Az összejövetelen a tervet készítő a BFVT Kft. munkatársai mutatták be elképzeléseiket a résztvevőknek.
Amint Krikovszky Péter tervező elmondta, a területen található a védettséget élvező Wesselényi utcai piac, valamint a templom. Ezen kívül a lakótelep és a hozzájuk tartozó intézmények is itt találhatóak.
-A besorolás szerint L7-es építési zóna ez a terület. A sorházak és a pontházak társasházi tulajdonban vannak, a telkek tulajdonjoga azonban rendezetlen. A területre elsősorban a lakódominancia jellemző, a panelházak állapota a felújítások miatt megfelelő. Kifogásolható viszont, hogy a Kazán utca közterületén kereskedelmi egységet építettek. Ám a terület hatalmas előnye, hogy jelentős számban található zöldfelület a házak között. Sajnos, ezzel szemben a játszószerek elhanyagoltak, rossz állapotúak. Az M3-as mellett pedig a zajterhelés 5-10 decibellel nagyobb a megengedettnél. Épp ezért a Széchenyi útig terjedő szakaszon 2 méterrel magasabb zajvédőfal építését javasoljuk. Ezzel legalább az épületek harmadik emeletéig biztosított lenne a zajvédelem. Véleményünk szerint nem lenne jó új lakóépület építése a területen, ám a kereskedelmi és intézményi területek kialakításár a lehetőség van, és ide besorolható lenne az egyházi terület is- hangzott el, majd a tervező kitért arra is a tervezet ismertetése során, hogy az iskola területe bővíthető lenne tantermekkel, míg az óvoda kertjének nagyságát is növelni lehetne, illetve az óvoda melletti úttal kapcsolatosan, ami az iintézményé, azt javasolta, hogy ez ne legyen közterület.
A tervező szavait követően a lakosok elmondhatták véleményüket. Szinte mindenki egyet értett abban, hogy a zajvédőfalat nem megfelelően építették, a tetejét meg kellett volna hajlítni és a fal mellé fákat kellett volna telepíteni. Megfogalmazódott az a gondolat is, hogy a telkeket adják oda a lakóknak, akik majd gondozzák a területeket, illetve, hogy a három panelházhoz egy negyediket kellene építeni, mellyel egy zárt terület alakulhatna ki. Szükséges lenne egy sétány építése a gyalogos felüljáróig, amelyet ki lehetnek szélesíteni összekapcsolva a két MÁV-telepet.
A felvetésekre válaszként elhangzott, hogyha a házakhoz tartozó telkeket, kerteket, melyeket a lakókkal egyeztetve az önkormányzat gondoz, az itt élők ápolnák, akkor lekerekítve a területet a gyalogosforgalmat lehetetlenítenék el a továbbiakban. A parkolás kérdése szintén nem megoldott, így, ha sétányt alakítanának ki, ugyanis akkor a későbbiekben még nagyobb gondot jelentene a gépkocsik tárolása. Szintén a parkolásról szólva elhangzott az is, hogy miután a területen 688 parkolóhely hiányzik, mindez egy mélygarázs építésével lenne megoldható. A negyedik ház megépítésével pedig a tervezők szintén nem értettek egyet, ugyanis véleményük szerint ezzel lezárnák a területet és megszűnne a telep átszellőzése és csökkentenék a zöldfelület nagyságát is.