Köztisztviselők Napja
(képes beszámoló a cikk végén)
Június 30-án volt a Polgármesteri Hivatal Dísztermében a Köztisztviselők Napja alkalmából rendezett ünnepség, melyen a hivatal köztisztviselőinek, munkavállalóinak köszöntéseként Sasvári Sándor színművész-előadóművész tartott egy igen színvonalas műsort, majd dr. Nagy Antal jegyző tartotta meg ünnepi beszédét.
– Tisztelt Kolléganők, Kollégák! Polgármester Úr, Alpolgármester Urak, Képviselők, Kedves Vendégeink!
Köszöntöm Önöket, valamennyi köztisztviselőt, a társszervek, intézmények munkatársait, a kerület lakosságát, a Köztisztviselők Napja 2009. évi kerületi rendezvénye alkalmából.
Nem tartottam névsorolvasást, de bízom abban, hogy valamennyi kolléga fontosnak és kötelességének tartotta ma itt megjelenni. Sajnos, mindig akad olyan, aki ezt az eseményt nem tartja jelentős történésnek, elmarad, vélt vagy valós kifogással másutt múlatja az időt.
Az ünnepi köszöntömben szeretném érzékeltetni a vendégeinkkel, képviselőkkel, hogy mennyire bonyolult a munkánk, milyen kitartást és helytállást igényel, és milyen gondokkal küzdünk nap, mint nap. Láthatóvá kívánom tenni azt, hogy törekvésünk a tökéletesre, a munka teljesítményének és színvonalának emelésére milyen zökkenőkkel jár, és milyen nehézségeket kell még saját magunkkal, de a körülményekkel is megküzdve – megoldanunk.
Be kívánom bizonyítani, hogy a köztisztviselői kar ellátja a feladatát és az a teljes munkánkból látható hibamennyiség – bár egyedileg mérhető hiátus – mégis az egészben végzett magas értékű munkateljesítményhez képest nem jelentős.
No persze, ez nem jelenti azt, hogy nem kell tanulnunk belőle, és nem tartjuk fontosnak. A hivatásunk gyakorlásának minden egyes pillanatában agyunk arra van beprogramozva, hogy szolgáljuk azt a közösséget, amelyet úgy hívnak: – Rákospalota-Pestújhely Újpalota Önkormányzata.
Nincs szégyenkezni valónk általában, de szégyelljük, ha szembesülünk hiányosságainkkal, ha valamit nem tudtunk úgy megoldani, ahogy azt szerettük volna. A megoldásra való törekvés, a legjobbat tenni szándéka, és a korlátaink közötti vergődésünk kivesz belőlünk minden erőt. A sikertelenség nyomja lelkünket, ránk telepszik és gúzsba köt.
De, amikor azt látjuk a statisztikai adatokból, hogy csökkennek a bejelentések, a panaszok és emelkedik az ázsiónk a Fővárosi kerületek között, amikor tőlünk kérnek szakmai tanácsot más hivatali kollégák, amikor üdvözlik a honlapunk remekeit, amikor egy-egy ügyféli köszönet jelenik meg a postánkban, akkor megerősödik bennünk:- nem vagyunk mi olyan rossz hivatal….
Soha nem is állítottunk ilyent, de mi belülről másként látjuk dolgainkat, látjuk, hogy hol kell javítani, mit kell tenni. A magasabb színvonalú munka végzésére, a kiemelkedő teljesítmény egyenletes biztosítására való önkormányzati igény olyan mérce, amely alól egyikünknek sincs joga kibújni, vagy kibúvót keresni.
Nem szabad, nem lehet megengedni azt, hogy ezt a rendező elvet bármely köztisztviselő, legyen az beosztott, vagy vezető- felrúgja, mert ennek az önkormányzat látja kárát. Aki erre játszik, vagy ezt akarja, annak köztünk nincs helye.
2009. február 4-én hivatalosan is megkaptuk azokat a célokat a képviselő-testülettől, amelyek egész évre meghatározzák a tennivalónkat. Mégis előfordul, hogy csak az év vége felé vagyunk hajlandóak egy röpke pillantást vetni ezekre a fontos célokra. E mulasztás okán fontos, a rendszer működéséhez szükséges tennivaló maradhat el, amely miatt azután az értékelés, a minősítés alacsonyabb értékeket mutat a kívánatosnál.
Az elmúlt évek alatt arra intettelek benneteket, hogy dolgozzunk jobban és hatékonyabban. Az eredmény mérhető, sok problémát hagytunk már a hátunk mögött és ennél többel megküzdöttünk, de mindez mégsem elég, mert:- egy hiba leronthatja mindazt, amit elértünk.
Ha részt veszünk egy közmeghallgatáson, vagy lakossági fórumon- azonnal szembe ötlik, hogy valóban mi is izgatja a kerületi lakosokat. No persze ezzel is csínján kell bánni, de a jelzés azért nem kerülhető meg. Eleinte az önkormányzat vezetői megígérték a felszólalóknak a teljesítést, a hivatal pedig nem egészen jól hajtotta végre azokat. Manapság változtattak a vezetőink a technikán. A fórumokon bennünket szólítanak meg a jelenlévők, nekünk kell válaszolni és ennek okán nekünk is kell végrehajtani. Nincs apelláta, ha nem válaszoltunk, akkor írásban meg kell tenni, ha válaszoltunk és meg is ígértünk valamit, akkor pedig azt kell végrehajtani. Ha az bukkan fel, hogy a bejelentésre nem reagáltunk, nem válaszoltunk:- az nektek, nekünk, mindannyiunknak hátrány a megbízhatóságunkat, a szavahihetőségünket, és talán, egzisztenciánkat illetően.
Azon gondolkodtam 2008. június 26-a után /ez volt a legutolsó Köztisztviselői Nap/, hogy fogunk-e ismét találkozni 2009-ben ebben a teremben. Lesz-e arra érdemesült köztisztviselői kar, amely ünnepelni tud, ünnepelni fog. És lám, ismét összejöttünk.
A képviselő-testület megadta a költségvetésben azt a bizalmat, amely alapján dolgoznunk, teljesítenünk kell, és ünnepelnünk lehet.
2001. június 30-án a státuszlétszámunk 270 fő volt, mindezt 10 osztály szintű szervezettel. 2009. június 30-án – 8 év múlva- 290 fő és 17 szervezeti egység működteti a kerület közigazgatását. A kérdés az, hogy ez most sok, vagy kevés? Egyes területeken sok másutt kevés. A szervezeti tagozódás is túlburjánzott, amely már kezd a hatékonyság rovására menni.
Reményeink szerint az ÁROP pályázat eredménye megmutatja azt, hogy külső szemmel milyenek is vagyunk, hol vannak a gyenge pontjaink, hol kapaszkodnak a székükbe a kollégák, minden változtatási kezdeményezést befékezve. Kik azok, akik lógatják a lábukat, akik a külső munkára megyek bejelentéssel, banki ügyeiket, bevásárlásaikat, családi találkozóikat, vagy egyszerűen pláza fóbiájukat rendezik.
Mindezt teszik, tehetik büntetlenül, mert van, aki cinkosan összekacsint velük – elbírja a büdzsé. Nem, nem igaz, hogy elbírja:- Nem bírom el magam sem és segítségért kiáltok, talán meghallják a vezetőtársaim. No persze a példamutatás nagyon fontos, de ha a köztisztviselő előbb bent van a munkahelyén, mint a vezetője- aki rendre később érkezik, – akkor nincs foganatja az intelemnek, akkor nincs foganatja a példamutatásnak.
Soron kívül, de nem felkészületlenül,- kaptunk feladatot az EU-választás lebonyolítására. A kitűzött időpont munkái és az e körüli feladataink nagyon sok kollégánktól várt el többletmunkát. Azt feltételeztük, hogy meg tudjuk ezt is oldani. És így is lett…zökkenő nélkül végrehajtottuk. Miért is tudtuk ezt így elvégezni? Mert évek során kialakult az a végrehajtó emberanyag, akik tudták a dolgukat. Magas színvonalon, hibamentesen teljesítettünk. Aki részese volt az tudja, hogy lehetett volna még hibátlanabbul is ügyködnünk. Csak egy pici intelem:- a feladatokat a hivatalvezető adja és nem kívánság műsor, hogy én részt akarok-e venni, vagy sem ebben a munkában. Aki ennek a választási irodavezetői igénynek nem akar eleget tenni, rossz hivatalt választott.
Kiemelt helyet foglal el az önkormányzati munka segítésében a törvényesség biztosítása és ezen belül a testület működtetése. Majdnem valamennyi munkánkat ennek rendeljük alá. Ha körbe nézünk látható, hogy sok kolléga foglalkozik a képviselő-testület és bizottságai kiszolgálásával. Valamennyien, valamilyen formában ide vagyunk láncolva.
Ha rosszul végezzük a munkánkat, nem lesz magas színvonalú a testületek működése, a határozataik végrehajtása akadályokba ütközik, vagy a silány, akár jogszabályt is sértő előterjesztések következménye a hivatal elmarasztalása lesz. Még mindig nem elég a szűrő és az aljegyzőnek is tudnék fontosabb munkát is adni, mert ez luxus, amit csinálnunk kell a szabálytalanság minimumra csökkentése érdekében, miközben jól fizetett szakvezetőink vannak, akiknek ez kötelességük.
2008. decemberében napvilágot látott egy kormányrendelet, amely megszüntette a volt közigazgatási hivatalok törvényességi ellenőrzési feladatát. Tehát ettől kezdve a jegyzőre, a hivatalra még fokozottabb nyomás nehezedik, mert a döntési szabadság korlátai gyengültek. Hát ezért fontos, hogy minden szakember a maga területén a lehető legjobbat nyújtsa és sem szándékosan, sem gondatlanul ne sértsen jogszabályt. Ne terhelje a felelősséget sem a jegyzőre, sem a polgármesterre, mert az ilyen mulasztásoknak, gondatlan munkának, a meggondolatlanul adott szakmai hibás tanácsnak a következményei nem maradnának el,- ha a polgármesterünk nem lenne annyira lágyszívű. Aki ilyen problémával találkozott, ne adj isten, elkövette, de a belső sokadik szűrőn fennakadt, az tudja, hogy ezek miatt bizony más körülmények között munka után kellene néznie. Vegye mindenki tudomásul és kellően komolyan, hogy ahová a kézjegyét oda teszi, vagy amit leír: – az mögött minden esetben a polgármester, vagy a jegyző hatásköre húzódik meg. /néhány közvetlen köztisztviselői hatáskört kivéve/ Tehát a hibával azoknak okoz fejfájást, szélsőséges esetben felelősségre vonást, akiktől a munkahelye, a fizetése, a juttatása függ. Nem elég már a …sajnálom…, már ennél markánsabb következmények személyes levonására várunk.
Tessék ezen elgondolkodni!
Az ISO a CAF és ami mögötte van.
Szükséges rossz, vagy alapozó valamihez? Aki nem látja a jövőt, annak teher, aki építeni akarja a helyi közigazgatást és maga is fejlődni szándékozik, annak adalék, segítség. Megszereztük 2005. júniusában a bizalmat és minden évben nekifekszünk és teljesítjük azokat az elvárásokat, amelyek lehetővé teszik, hogy ne vegyék el tőlünk ezt a címet. A minősítéstől azt várjuk el, hogy olyan szabályozást és gyakorlatot tesz lehetővé, ami egyszerre megjavítja a hivatali össztevékenységet, és egyúttal megnöveli a lakossági elégedettséget.
A rendszer sok újat hozott- különösen az azonosítás- és a nyomon követhetés, valamint az oktatás- és a képzés területén -, de alapjaiban mégis egy statikus, merev rendszer, mai nem minden tekintetben felel meg a piacgazdasági és termelési tevékenységet általában nélkülöző önkormányzati rendszer számára. Ezért érezzük úgy, hogy ez valami szükséges rossz, teher, többletmunka és időnként munkánkban akaratlanul is szembe fordulunk vele.
2005. decemberében bevezettük és megkezdtük a Közös Értékelési Keretrendszer (CAF) szerinti működést. A kettő együtt már olyan satuba szorított bennünket, amely az egységes rendszerként való működésünkhöz nyújtott segítséget.
Az uniformizálás mellett olyan természetes igények is megfogalmazódtak az évek során, hogy miként lehet a hivatali munka szakmai és minőségi színvonalát tovább emelni, a lakossággal való kapcsolatot folyamatosan javítani, az újabb és újabb állami feladatok ellátásához a rendelkezésre álló saját erőforrásokat hatékonyabban felhasználni, ésszerűen és fegyelmezetten gazdálkodni, valamint a kerület fejlődését előmozdítani.
E rendszerben feltárásra kerülnek a hivatal erősségei és gyengeségei, a munkánkban rejlő, annak eredményességét és hatékonyságát leginkább befolyásoló problémák, és összevethető a teljesítmény nem csak a korábbi működés színvonalával, hanem más, hasonló rendszerű polgármesteri hivatalokkal is.
A nyitott szemmel járás technikáját kezdjük elsajátítani és ami máshol jól működik, azt nem próbáljuk puszta dacból magunk újra kitalálni. Átvesszük és alkalmazzuk:- ilyen az új típusú adókivetési ívek postázása, a postaküldemények elszállíttatása, a postázás bérbe adása. Az ÁROP pályázat adta lehetőségek felhasználásával talán új megközelítéssel feltárható tartalékainkat ismerhetjük meg. Úgy gondolom, nem ! – Tudom, hogy a XV. kerületi Polgármesteri Hivatalban a megfelelő szinteken olyan emberek dolgoznak, akik valamilyen formában kellően motiváltak és nem a munkahely megtartásának kényszere hajtja őket.
Talán még képessé is válunk az öndiagnózisra, arra, hogy időnként szembe nézzünk magunkkal, mit csinálunk jól, vagy rosszul. Az lenne a jó érzés, ha ehhez nem kellene vezetői intenció.
Ez a megállapításom azon alapul, hogy a hivatal köztisztviselői ismerik legjobban saját problémáikat és azok megoldását, mert Ti ismeritek legjobban önnön helyzeteteket is.
Nagyon jó érzékkel fel tudjátok mérni, hogy meddig lehet elmenni a lazításban, az ezt bemutató trükkök nagymesterei is vagytok. Példákat nem mondanék, mindenki tud mondani legalább egyet a saját napi munkájában.
Az eredmény:
vagy egy elismerés,
vagy az ügy sikeres és végleges megoldása,
vagy valamilyen vezetői utasítással való találkozás,
netán szembehelyezkedés azzal, amelynek rendeltetése, hogy a feltárt hiányosságokat, gyengeségünket megszüntesse –
mind-mind egy-egy szegmense annak a fordulatos és soha nem egyforma közigazgatási munkának, amire elszerződtünk.
És, amikor egy elfelejteni vélt csontváz/régi ügy/ esik ki a szekrényből, a felelős már messze jár, vagy itt van, de nem is látható /kámforrá vált/.
Ha a kerületi közigazgatási kosárba turkálva azt is megtaláljuk, hogy a kötelező feladatainkon túl mennyi többletet is vállalunk, akkor bizony látni kell:- nincs megállás ebben a mókuskerékben.
Vannak akik soha nem kérnek a túlmunkáért semmi viszonzást, mert a munkájukkal járó többletként kezelik, vannak, akik meg sem mozdulnak addig, amíg a jegyző alá nem írja a kirendelést – megjelölve az igényeik szerinti szabadidő kivételt, vagy a megváltást.
Sok- sok százezer forint megy el így a közösből. Kérdés, hogy akkor mi legyen a megoldás? Talán kevesebb munkaidőn túli igénybevétel és nagyobb teljesítmény a munkaidő alatt.
Én más oldalról közelíteném meg a kérdést: – gondoljunk csak bele abba is, hogy milyen sokba kerül mindannyiunknak az, amikor a vezetők más szükségtelen tevékenység miatt nem tudnak meghozni döntéseket. Csupán azért, mert a rendelkezésükre álló időt a körülöttük lévő stáb rosszul szervezi. Nem készíti jól elő a döntéseket, nem készít megfelelően előadható előterjesztéseket, nem figyeli a levelezésekben megbúvó szigorú határidőket, ezért nem jut el időben a végrehajtóhoz az irat, nem tesz javaslatokat döntésekhez, nem figyeli az időbeosztást, nem választja el a fontost, a lényegtelentől, nem rendezi jól a vezetők programját. Ennek okán lassan odáig jutunk, hogy csak az a kívánatos döntést – előkészítő munkamegbeszélés, amelyen ott van valamelyik felelős vezető is. Ebből szokott kialakulni és állandósulni az ún.: időfrász-spirál.
Így tehát a vezető rohanása miatt a környezetében mindenki folyton kivan és világvége hangulatba kerül. És ekkor jön a vélt, vagy valós betegség, az alulteljesítés, a háziorvosi kapcsolati tőke kihasználása a hivatalban maradott munkatársak rovására, mert hát a munkát valakinek el kell végeznie. Vajon érdekli-e ez azt, aki ilyen trükköt választ?
Kérdés az, hogy van-e ennek ellenszere, van-e erre megoldás. Bizony van! Próbáljunk rendszerezni valamennyi szinten, mert különben elborítanak a megoldatlan ügyek, papír- és szellemi leterheltség formájában.
Nem elég az a munka, amit a jogszabályok végrehajtásán felül a kerületi önkormányzás miatt is végeznünk kell, még a gazdasági társaságok, intézmények működésének kontrollja, időnként a helyettük való gondolkodás felelőssége- is a köztisztviselői karra hárul. Ha nem működne ilyen jól a gazdasági ellenőrzési rendszerünk, nem lehetne ilyen nyugodt a polgármesterünk és a képviselő-testület sem.
Most pedig ejtenék néhány szót a szervezeti egységekről röviden:
Egyenletesen, magas színvonalon teljesít a Szociális- és Eü. Osztály kollektívája, mondják: – ott adni kell és adni mindig hálás feladat, pedig nem így van. Azonnal reagál az új feladatokra, nem vár nógatást. A vezetése egységes.
Kevés gondom van a Gyámhivatallal, talán, mert feladatkörében mindig is speciális életviszonyokkal foglalkozik.
Szükséges és egyelőre nélkülözhetetlen feladatot is ellát a JoSze jogi csoportja, amelyben a tisztességesebb kollégák a segítő szándékot látják, a peres ügyeink képviselete sikeres, a jogi tanácsadás rendezett, a szerződés nyilvántartás biztonságos, az előzetes normakontroll időnként kiveri a biztosítékot. Az ellátó szolgálat tevékenysége kimagaslóan biztonságos, a kollégák megbízhatóak és mindenki által megbecsültek.
Az okmányügyi osztály leküzdötte a kezdetek nehézségeit és felnőtt a feladatokhoz, jól dolgozik, ámbár nem képes dönteni, hogy a klímaműködése mellett nyitva legyen az ablak, vagy sem. Nehéz döntés, vagy lazaság?!
Az igazgatás mindent megkapott, amely munka máshová nem volt sorolható. Munkájuk ritkán kerül a képviselők látókörébe, ezért hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy nem is léteznek. Pedig majdnem 100 %-ban jegyzői hatósági hatáskört látnak el jó színvonalon.
A Városüzemeltetés feladatihoz képest kicsi, de hatékony szervezet: – türelmük a fórumokon, lakossági találkozókon kamatozik, mert a felvetések 90 %-a az ő munkájukkal kapcsolatos és ez mellett még ezer féle önkormányzati igényt kell (-ene) kielégíteniük. Vagyis szegény osztálynak mindenki utasítást akar adni, mindenki akar tőlük valamit.
A Pénzügyi Osztályunkra szükség van. Nehéz onnan szabadságra menni. Lehetne kezdeményezőbb, legalább a saját munkájuk megkönnyítése érdekében és talán azért, mert a tapasztalataink ezt mutatják. Sok szorgalmas kolléga viseli terheit az alul teljesítőknek. Azért, ha a rendezvények költségei ott jelennének meg, ahol költik azokat, még a társosztályok háláját is kivívhatnák.
Az Építésügy még nem talált magára az átszervezés óta. Változatlanul szakember hiánnyal küzd és a munka színvonalának a betegségekből adódó távollétek sem tesznek jót. Próbálunk segíteni.
Adóügyi osztályunk egy dologra tud koncentrálni:- hogy teljesítse a bevételt. Minden más, ami bár nem hoz közvetlen bevételt, de érinti az osztály tevékenységét – nem kap kellő figyelmet. Ez zavar engem.
A Vagyon- és Lakásgazdálkodási Osztály nevében benne foglaltatik a munkája. Mégis túlsúlyban van az előterjesztések készítésének terhe, miközben a vagyonnal való gazdálkodás stratégiai kérdéseinek kellő előkészítésére nem jut idő. Meggyőződésem, hogy nem létszámemeléssel, hanem a feladatok gazdasági társasághoz való lehetséges átcsoportosításával tehermentesíthető a csapat.
Az OMIS Osztály sajátos helyet foglal el a hivatali rendszerben. Ennek következményei a hivatali működés sajátos értelmezésében tetten érhetőek, amikor rendezvényeket kell szervezniük. Pedig erre a feladatra léteznek felkészült önkormányzati intézmények, amelyek kapacitása közel sincs kihasználva. Kevésbé értékelhető és érthető az, ami a törvényesség, a szabályosság, a hivatali rend írott, vagy íratlan szabályaihoz való alkalmazkodásban lelhető fel.
A tisztségviselői titkárságok munkája nem nélkülözheti a széles látókörű, stratégiai gondolkodású köztisztviselőket. Nemcsak azért, mert a képviselő-testület és bizottságai kiszolgálása eleve jól szervezett rendszert kíván, hanem mert ez az egyik fő feladat, amelynek eleget kell tenni. Ezzel nincs is baj. De ha valahol, akkor itt a titkárságon kell valamennyi előírást a legmagasabb szinten teljesíteni, a postázástól, az ügyiratkezelésen át egészen az iroda-, az íróasztal rendjéig bezárólag.
Ezeket a titkárságokat figyeli mindenki árgus szemekkel, innen veszik a példát az osztályok. Mert, ha itt szabad valamit, akkor ott is szabadna…Akik itt kaptak beosztást, azoknak hatása kell, hogy legyen a hivatal megítélésére: – de csak pozitív értelemben.
Végül, de nem utolsó sorban a szemem előtt dolgoznak a jegyzői titkársághoz tartozók. A jelenlétem, illetve az aljegyző jelenléte korlátok közé szorítja a lazaságot, de nem így azon osztály- és irodavezetőknél, ahol a munkaidő kezdete a kávézást jelenti és a jelenléti ív aláírása miatt az ügyfélt várakoztatják, vagy a munkaidő vége már a kijáratnál találja őket. Itt koncentrálódik a minőségirányítás, a törvényességi-, a gazdálkodás szabályszerűségi-, az irányítási-, a hatósági munka ellenőrzési-, a katonai védelmi-, a szerződéses kontroll, az informatika és más, az egész önkormányzásra hatással bíró munka. Itt a mérce szigorúbb, mint a hivatal távolabbi pontjain.
A Belső Ellenőrzési Iroda kicsiny létszáma mellett is óriásit alkot. Biztonságot ad és magas színvonalon teljesít. Nem akar soha a reflektorfénybe lenni, teszi a dolgát. Rájuk még a pénzügy is figyel.
Nincs másként a Humánpolitikai Irodával sem, bár az elnevezése kissé megtévesztő. Ezért is végez sok-sok olyan feladatot, amely nem ide tartozna, de hát a jó munkának az az átka, hogy a vezetők kihez is forduljanak, ha gyorsan és jól meg kell valamit szervezni…? Biztosak lehetünk, hogy megelégedettségre történnek a spontán ötletek alapján történő szervezések, és ami nem lényegtelen- csak annyi pénzért, amely a mértéktartó szemléletükből fakad. Nem vitásan már négy szervezeti egység is foglalkozik a különböző rendezvényekkel, amely szétforgácsolja az erőket és nincs így jól. Egynek kellene csinálnia, de azt magas fokon.
A Fejlesztési Irodánk lassan megtalálja a helyét a rendszerben, de nem veheti át a gazdasági társasági felelősséget. Új irodák, új bútor, új személyzet: – jöhet a felelősséggel viselt produktum.
Tudjuk, hogy a vezető mentalitása meghatározza a szervezeti egység hozzáállását a dolgokhoz. Ahol nem megfelelő a vezető, ott mindig is feszültség van és lesz a rendszerben. Így volt ez a Főépítészi Irodánál is. Nem győzzük még most sem kerülgetni a taposó aknákat, amelyek elhelyezésre kerültek a hibás szabályozásoknál. Ezt próbálja meg helyre tenni az új főépítészünk. Máris látja a lényeget, és együtt próbál gondolkodni velünk, a kerületi igényekkel. Köztisztviselő volt az istenadta…
Ellátottságunk, felszereltségünk folyamatosan javul, hála a képviselő-testület nagylelkűségének. A jövő bíztató, de nem felhőtlen. Nem lesz már annyi lehetőségünk, mint eddig volt. Még folytatjuk a korszerűsítéseket a lakosság komfortérzetének növelés érdekében. Folytatódik a nyílászárók cseréje, beléptető rendszer fogunk alkalmazni- a biztonságotok és a munkaidő védelméért, a számítógépek teljesítményét növeljük, az internet használat a munkát segítendő bővül, postázást korszerűsítjük, a borítékolás gépesítése, a vonalkód bevezetése- mind-mind azért történik, hogy a XV. kerületi Polgármesteri Hivatal megtestesítse az ügyfélbarát, szolgáltató önkormányzat eszméjét.
Képzés a hivatal, az önképzés a köztisztviselő érdeke. Kérdés csak az, hogy itt akarjuk-e a megszerzett tudásunkat hasznosítani, vagy ugródeszka a hivatal….(aki ennek tekinti, az jobb ha most már más munka után néz…nem vagyunk képzési központ és átmeneti szállás…)
Öltözködés, viselkedés, kultúra…kultúráltság, egymással és az ügyfelekkel, kölcsönös tisztelet…és intelligencia..: olyan jogos igények, amelyeket egyetlen kollégánk sem felejthet el, vagyis alkalmaznia kell.
A lakosság tájékoztatása, mennyire fontos nekünk:- úgy nem lehet rendelkezni, hogy a tájékoztatás az utolsó előtti órában kerül ki a hivatal falára, miközben tudjuk, hogy a jól megválasztott tájékoztatás aranyat ér. De ha bosszantani akarjuk a lakosságot és a polgármestert magyarázkodásra akarjuk kényszeríteni, akkor így tegyünk. A Köztisztviselők Napja munkaszüneti nap. Tőlünk mire tellett. Egy A/5 nagyságú fecnire- az is az okmányon. A főbejárat mindenki figyelmét elkerülte, de elkerülte a Városházi Naplóét is. Ez nem lakossági tájékoztatás.
Nem teljesítettünk rosszabbul, mint az elmúlt évben. Nem vagyunk rosszabbak másoknál. Nem hibázunk többet, mint más kerületek. Nincs több jogszabályt sértő, vagy helytelen döntésbe torkolló határozatunk, mint a szomszéd hivataloknál.
Nincs szégyenkezésre okunk! De mi mégis másként látjuk önmagunkat. Látjuk a hiányosságainkat, látjuk, hol kellene másként csinálni, és ez bizalommal tölt el engem! Van még tartalék bennünk elég.
De ..nota bene /jól figyelj/…nem a kerületi polgár van értünk, hanem mi Őérte!
Tisztelt Vendégeink, Kedves Ünnepeltek!
Legyen bármennyire is nehéz a munkánk, kiváltságosak nem vagyunk, csak köztisztviselők, a XV. kerület szolgálatában, hát viseljük alázattal! Köszönöm!
A jegyző ünnepi gondolatainak elhangzását követően a hivatali dolgozók szavazata alapján a Polgármesteri Hivatal jegyzője által alapított „Az Év Köztisztviselője” vándordíjat Balázsyné Dr. Kis Ágnes a Jogi és Szervezési Osztály közigazgatási tanácsadója vehette át.
Miután a jegyző a tartósan kiemelkedő munkát végző felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselőnek címzetes vezető-tanácsosi, címzetes vezető-főtanácsosi, a középiskolai végzettségű köztisztviselőnek címzetes főmunkatársi címet adományozhat, így idén címzetes vezető-főtanácsosi címet kapott Osváthné Brett Ildikó, Szabó Edit.
-Osváthné Brett Ildikó 1997. május 1-je óta dolgozik a hivatal Oktatási, Művelődési, Ifjúsági és Sport Osztályán, mint diáksport ügyintéző. Fő tevékenységi területe az iskolai testnevelés, a gyógytestnevelés, a kerületi úszásoktatás felügyelete, a kerületi diákolimpia éves rendezvénysorozat szervezése, gazdálkodás a szakterületét érintő éves előirányzattal. Szervezi a kerületi központi környezetvédelmi tábort, a kerületi „Élen a tanulásban, élen s sportban” és a kerület kiváló sportolója díjak odaítélését, átadását. Kiegyensúlyozott, segítőkész személyiség. Kollégái tisztelik, szeretik, megbecsülik.
-Szabó Edit 2000. óta dolgozik a Vagyon- és Lakásgazdálkodási Osztályon lakásügyi ügyintézőként. Feladatkörébe tartozik az önkormányzati tulajdonú bérlakások, értékesítésre szánt ingatlanok elidegenítésének előkészítése, bérleti jogviszonyok rendezése. A polgármesteri fogadóórákon rendszeresen részt vesz, az állampolgárok problémáival kapcsolatban információt és felvilágosítást nyújt, kivizsgálja a panaszokat.
A jegyző címzetes főtanácsosi címet adományozott Halász Mariannak és Varga Brigittának.
-Halász Marianna 10 éve dolgozik a hivatalban, kezdetben a Pénzügyi Osztályon költségvetési ügyintézőként, jelenleg a Belső Ellenőrzési Iroda munkatársa. Feladata az önkormányzat intézményeinek és a Polgármesteri Hivatalnak gazdasági-szakmai tevékenységének ellenőrzése. Munkája során törekszik a tárgyilagos bizonyosságot adó ellenőrzésre, javaslataival, tanácsaival irányt mutat a helyes jogszabály alkalmazására. Feladatát lelkiismeretesen, hivatástudattal végzi.
-Varga Brigitta 12 éve dolgozik a Polgármesteri Hivatal Jogi és Szervezési Osztály Hivatal Ellátó Csoportjában. Feladatai között szerepel a hivatal üzemeltetésével, működésével kapcsolatos számlák könyvelése, vagyongazdálkodási feladatok, leltározás, eszközök, anyagok beszerzése, az éves költségvetési keret tervezése, felhasználása, ellenőrzése. Munkáját nagy teherbírással, szorgalommal és felelősségtudattal végzi. Segítőkész, megbízható, képzett munkatárs.
A jegyző címzetes főmunkatársi címet adományozott Bartha Anikónak, Csibi Sándornénak, Kupsza Ildikónak, Pálfi Józsefnénak, Tóthné Cseh Katalinnak
-Bartha Anikó 2000. óta dolgozik a Polgármesteri Titkárságon, mint bizottsági titkár. A képviselő-testület Szociális és Egészségügyi bizottságának, valamint az Örmény Kisebbségi Önkormányzat működési, technikai és adminisztrációs teendőit végzi. Határidőre elkészíti a testületi és bizottsági ülésekről készült jegyzőkönyveket és határozati kivonatokat. Részt vesz a közmeghallgatásokon, különböző rendezvények szervezésében, lebonyolításában.
-Csibi Sándorné 1988. óta dolgozik a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztályán pénzügyi ügyintézőként. Feladatai közé tartozik a számlák kifizetését megelőző ellenőrzés, a kötelezettségvállalási rendszer vezetése, az ifjú házasok kölcsönével és a helyi támogatásokkal kapcsolatos ügyintézés, amelyet már 21 éve kiemelkedő szorgalommal, szakértelemmel, példamutató szigorúsággal, fegyelmezetten végez. Ügyfélkapcsolati munkájában udvarias, megbízható, kollegái megbecsülését élvezi.
-Kupsza Ildikó 2000-től dolgozik okmányügyi ügyintézőként hivatalunkban az Okmányügyi Osztályon. Munkaköre az önkormányzatra háruló személyazonosító és lakcím igazolványokkal kapcsolatos feladatok ellátása. Részt vesz a választások, népszavazások, népszámlálás előkészítésében, lebonyolításában. Feladatait határidőre, pontosan, lelkiismeretesen, felelősségteljesen látja el. Munkatársaival, ügyfelekkel szolgálatkész, udvarias.
-Pálfi Józsefné 1989 óta dolgozik a Polgármesteri Hivatalban. 10 éve az Adóügyi Osztályon tevékenykedik adóügyi ügyintézőként. Feladatai közé tartozik a gépjárműadó kivetése és nyilvántartása. Ügyintézése során hangsúlyt fektet az ügyfelek megnyerésére és a jogkövető magatartás megtartására. Munkáját önállóan, magas színvonalon végzi, többlet munkájával az osztály feladatainak határidőre történő elvégzéséhez hozzájárul. Szorgalmas, csendes, segítőkész munkatárs.
-Tóthné Cseh Katalin közel 10 éve a Szociális és Egészségügyi Osztály szociális ügyintézője. Feladata a szociális törvény hatálya alá tartozó ügyek, a kerületi lakosság támogatásával kapcsolatos segélyezés, lakásfenntartási és lakbértámogatás, adósságkezelési támogatás. Felkészült, szociálisan érzékeny ügyintéző, ügyfélfogadása példamutató.
A Hivatal köztisztviselői, ügykezelői és munkavállalói egyszeri kiemelkedő teljesítményük vagy huzamosabb időn át tanúsított eredményes munkavégzésük elismeréseként „Polgármesteri Dicséret”-ben részesülhetnek. A Polgármesteri Dicséretet Hajdu László polgármester adta át.
Polgármesteri Dicséretben részesült Banus Judit, Bíró Józsefné, Jávori Péter, Kenyeres-Mihályi Diána, Lévay Andrea, dr. Németh Péter, Pilisi György, Takácsné Gruber Ágnes, Varga Virág, Virágné Csikós Zsuzsanna
-Banus Judit 1998-tól dolgozik a Polgármesteri Hivatal Gyámhivatalában gyámügyi igazgatási ügyintézőként. Feladata a cselekvőképességet érintő gondnokság alá helyezettek ügyeinek intézése, a kiskorú gyermek vagyonának felügyelete, továbbá a rendezetlen családi jogállású gyermek családi jogállásának rendezése. A hátrányos helyzetű emberek érdekeit szociális érzékenységgel képviseli. Munkáját lelkiismeretesen, felelősséggel és szakértelemmel végzi.
-Bíró Józsefné 2003. óta dolgozik a hivatalban a Jogi és Szervezési Osztályon, mint hivatal ellátó ügyintéző. Feladata a hivatal vagyonának kezelése, bevételezések, leltározások, selejtezések előkészítése és lebonyolítása, a szükséges anyagok beszerzése. Minden rábízott feladatot tevékenyen lát el, részt vesz a választások, népszavazások előkészítésében. Munkáját odafigyeléssel, körültekintően, a hivatal érdekeit szem előtt tartva végzi. Munkatársaival és a hivatal külső partnereivel jó kapcsolatot épített ki.
-Jávori Péter több mint 20 éve dolgozik a hivatal Városüzemeltetési Osztályán, mint közműépítési ügyintéző. Iskolai végzettségéből és felkészültségéből adódóan a rendelet-tervezetek készítésében szaktudását kamatoztatja. Az osztályt érintő pályázatok előkészítésében nagy szerepet vállal, az általa előkészített munkák hiánymentesek, kifogástalanok. Előterjesztései szakmailag megalapozottak, jó színvonalúak. Munkavégzésére jellemző az együttműködő készség, magas színvonalú szakmai munka. Emberi magatartása és szorgalma példamutató.
-Kenyeres-Mihályi Diána 2006-tól dolgozik a Pénzügyi Osztályon elemző közgazdászként. Munkakörébe tartozik a Pénzügyi Osztály feladatkörébe tartozó előterjesztések előkészítése, a gazdálkodással összefüggő szabályzatok karbantartása, közreműködik a fővárosi forrásmegosztási számításokban. Feladata szerteágazó, sokrétű, nagy odafigyelést igényel, amelyet nagy szorgalommal, pontosan, megbízhatóan végez. Szerény munkatárs, aki a kollégáinak készségesen segít szakmai ügyekben.
-Lévay Andrea 2002. óta dolgozik a hivatalban az Oktatási, Művelődési, Ifjúsági és Sport Osztályon kezdetben sportügyintézőként, jelenleg közművelődési feladatokat is ellát. Szabadidős sportrendezvények, táborok szervezését, pályázatok előkészítését, nyilvántartások, statisztikák, megállapodások kezelését végzi. Válogatott labdarúgóként szaktudását a legfiatalabb kerületi labdarúgó palánták nevelésében hasznosítja. Jelenleg másodéves sportmenedzseri hallgató. Precíz, megbízható, munkájára igényes, jó közösségi ember.
-dr. Németh Péter 2005-től a polgármester önkormányzati főtanácsadója. Feladata a kerületi gyermek- és ifjúságvédelmi területen tevékenykedő szervezetekkel, szakemberekkel, civil szervezetekkel való kapcsolattartás. Segíti és koordinálja a kerületi drogprevenciós és szenvedélybetegségek megelőzésére irányuló programok bevezetését, végrehajtását. A kerületi drogambulancia tevékenységét figyelemmel kíséri és kapcsolatot tart az önkormányzati célok megvalósítása érdekében a Palota Polgárőrséggel és a Palotai Védegylettel. Részt vesz a Bűnmegelőzési Tanács és a Kábítószer Egyeztető Fórum munkájában. Tevékenységét elhivatottsággal, szakmai hozzáértéssel végzi.
-Pilisi György 2002. óta dolgozik az Informatikai Csoportban, kezdetben intézményi rendszergazda, majd e feladatok megszűnése óta a hivatal informatikai rendszerének folyamatos üzemeltetését, fejlesztését látja el. Részt vesz az informatikai stratégia és koncepció kidolgozásában, számítástechnikai eszközök és szoftverek beszerzésében. Üzemben tartja az informatikai struktúrát, fenntartja az alkalmazások működési biztonságát és ellátja a kiszolgáló feladatokat. Gondoskodik az adatállományok rendszeres mentéséről, valamint a szoftverek és adatállományok vírusvédelméről. A problémával hozzá forduló kollégákat a számítógép kezelésével kapcsolatos nehézségekben türelemmel és segítőkészen látja el. Megbízható, szorgalmas, szerény munkatárs.
-Takácsné Gruber Ágnes 12 éve dolgozik az Adóügyi Osztályon adóügyi ügyintézőként. Munkaköre a köztartozások behajtása, nyilvántartása és könyvelése, a szabálysértési bírság hátralékokkal, valamint a 30 napon belül behajtandó helyszíni bírságokkal kapcsolatos ügyintézés. Munkáját önállóan, magas színvonalon, a kerület érdekeinek figyelembevételével végzi. Ügyfélfogadása kulturált, az új feladatok elvégzésére szívesen vállalkozik.
-Varga Virág több mint 15 éve dolgozik az Igazgatási Osztály Kereskedelmi és Mezőgazdasági Csoportjában vendéglátóipari és kereskedelmi ügyintézőként. Feladatai közé tartozik a kereskedelmi, vendéglátóipari egységek működésével kapcsolatos ügyintézés, ipari és szolgáltató egységek telepengedélyezési ügyeinek, az önkormányzati és gazdasági szervezetek piacaival, vásárcsarnokaival kapcsolatos ügyek intézése. Munkájával nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy a közigazgatási hivatal kijelölése alapján elismerésre méltóan tudott a csoport eljárni a XVIII. kerületi szerencsejáték ügyek intézésében. Feladatkörében az önkormányzat érdekeit jól képviseli, igyekszik összhangot teremteni a hatályos jogszabályok és a vállalkozások érdekei között. Szorgalmas, a késő esti éjszakai ellenőrzéseket is felelősségtudattal végzi.
-Virágné Csikós Zsuzsanna 2007. óta az Építésügyi Osztály területi építésügyi ügyintézője. A kerület egyik legnehezebb területén végzi az első fokú építésügyi hatósági feladatokat, építési, bontási, használatba vételi, engedélyezési, építésrendészeti ellenőrzési és kötelezési ügyekben. Munkáját pontosan, lelkiismeretesen, az ügyfelek megelégedésével végzi. Kollégái vidám, segítőkész egyénisége miatt szívesen kérik tanácsát problémás ügyekben.
A köz szolgálatában kifejtett eredményes, a hivatal hírnevét öregbítő és a kerület lakosságát szolgáló egyenletes teljesítményéért Beke Györgyi szobrászművész által készített kisplasztikákat adott át Hajdu László polgármester és dr. Nagy Antal jegyző.
Elismerésben részesült Bóbis Ildikó csoportvezető, a Közterület-felügyeleti Csoport (a kitüntetést Kállay Antal csoportvezető vette át), Kuzmann Erzsébet kommunális és zöldfelület gazdálkodási ügyintéző, Marosné Nagy Ildikó polgármesteri titkárnő, dr. Szabóné Mácsanszky Katalin alpolgármesteri titkárnő
Kiemelkedő egyéni, szakmai munkájuk, a lakosság, a köz érdekében kifejtett tevékenységük elismeréseként az önkormányzat polgármestere és jegyzője emlékplakettet adományozott Baksza Annamária szociálpolitikai ügyintézőnek, Bedő Anita okmányügyintézőnek, Fekete Zsuzsanna területi építésügyi ügyintézőnek, G. Nagy Brigitta szociális ügyintézőnek, Nyírő Árpádné iktatónak.
Nyugállományba vonulásuk alkalmából az önkormányzat polgármestere és jegyzője megköszönve a hivatalnál eltöltött hosszú éveket és kiemelkedő szakmai tevékenységüket emlékplakettet adományozott Lengyel Károlyné lakásügyi ügyintézőnek és Teszéri Györgyné hivatal ellátó irodai ügyintézőnek.
A köztisztviselő közszolgálati jogviszonyban eltöltött idő után jubileumi jutalomra jogosult, illetve Hivatalnál eltöltött jogviszonyt hűségjutalom elismerést vehettek át többen.
40 éves jubileumi jutalomban részesült Hámm Györgyné osztályügyintéző és Herrich Lászlóné alpolgármesteri titkárnő
35 éves jubileumi jutalomban részesült Bütösiné Peregi Éva adóügyi ügyintéző, Fercsik Andrásné szociális ügyintéző, Filóné Dóra Ildikó alpolgármesteri titkárnő, Pálfi Józsefné adóügyi ügyintéző
30 éves jubileumi jutalomban részesült Banus Judit gyámügyi igazgatási ügyintéző
25 éves jubileumi jutalomban részesült Avarkeszi Béla politikai főtanácsadó
25 éves jubileumi jutalomban részesült Braczkó Imre adóvégrehajtó
20 éves hűségjutalomban részesült Kollai Istvánné könyvelő
15 éves hűségjutalomban részesült Szántóné Pásztor Judit osztályvezető
10 éves hűségjutalomban részesült Szakács Ferencné humánpolitikai ügyintéző
Mindezek után örömmel hangzott el, hogy az Önkormányzat Képviselő-testülete 2009. évben a közigazgatás területén „Kerület Jövőjéért” díjat adományozott Kovácsné Márkus Éva osztályvezető asszony és Lauber Jánosné osztályvezető asszony részére. A díj átadására a Polgármesteri Hivatalban augusztus 20-a alkalmából rendezendő ünnepségen kerül sor.
A program zárásaként Hajdu László polgármester mondott pohárköszöntőt, aki miután köszöntötte a köztisztviselőket, azt kívánta nekik, hogy minél nagyobb türelmük legyen a jövőben is ehhez a szolgálathoz.
-Sok erőtök legyen és szép nyarat kívánok!
Kapcsolódó cikkek:
Ünnepeltek a köztisztviselők
Köztisztviselők Napja-2007.
Kitüntetések a Köztisztviselők Napja alkalmából
Köztisztviselők köszöntése
Ünnepség és kitűntetések a Köztisztviselők Napja alkalmából
Képes beszámoló