Kettébontanák a zajvédő fal építését
Két szakaszban kellene megépíteni az M3-as autópálya XIV. és XV. kerületi része mentén a zajvédő falat, mert így több esély van rá, hogy a beruházás elkészül – ezt javasolta a forrást biztosító úgynevezett Norvég Alap tanácsadója a fővárosnak.
A beruházás megosztását az indokolná, hogy az egyik érintett szakasz megépítését (a Wesselényi utca és Szentmihályi út között a jobb oldalon) a helyiek tiltakozása kíséri, ez pedig lelassíthatja, vagy adott esetben megakadályozhatja az építkezést.
A főváros arról tájékoztatta a kerületet, hogy a jelenlegi projektet a norvég tanácsadó kockázatos finanszírozásúnak tartja. Arra hívták fel a pályázók figyelmét, hogy a projekt benyújtása után már nincs lehetőség annak módosításra.
A főváros ugyanakkor jelezte azt is, hogy a kimaradó szakasz megépítése továbbra is céljai között szerepel, így az építési engedélyeztetés még tart. Ennek keretében – az eljárás felfüggesztése mellett – tovább folytatják az egyeztetéseket a beruházás ellen tiltakozókkal.
Mint arról korábban írtunk, a keleti országrészt a fővárossal összekötő M3-as autópálya kivezető, 33 kilométeres szakasza 30 évvel ezelőtt, 1978-ban épült. Akkoriban azonban nem voltak tekintettel a sztrádaépítéseknél a környező lakott településeken élők védelmére, ezért, és persze a forgalom jelentős erősödése miatt alakulhatott ki mára a lehetetlen állapot.
A korábban elvégzett mérések is egyértelművé tették, hogy nappal az út mindkét oldalán jóval magasabb a zajterhelés a megengedett határértéknél.
Az útszakasz kezelője, a főváros három éve döntött úgy, hogy a Kacsóh Pongrác úti felüljáró és a Szentmihályi út közötti közel 4,6 km-es szakaszon meg kell építeni a zajvédő falat, ezért pályázatot nyújtott be a Norvég Alaphoz, amely 2007-ben adott pozitív választ a közel egymilliárd forintos pályázatra.