Pályázat
Idén is pályázhatnak az egyházak önkormányzati támogatásra.
Budapest Főváros XV. kerület Önkormányzata pályázatot hirdet pénzügyi támogatás elnyerésére a 9/2012. (III.29.) önkormányzati rendelet felhatalmazása alapján.
- Pályázhatnak: az Önkormányzat területén ingatlanhoz kötött székhellyel, önálló képviseleti szervvel rendelkező egyházak, vallásfelekezetek és vallási közösségek (továbbiakban: egyházak), amelyeket a 9/2012. (III.29.) önkormányzati rendelet hatályba lépése előtt legalább 15 évvel hoztak létre, a nyilvántartásba vétellel megegyező folyamatos hitéletet folytatnak.
- A pályázat célja: az Önkormányzat területén működő egyházak társadalmi szerepvállalásának segítése, növelése, az Önkormányzattal való partneri kapcsolat előmozdítása.
- Támogatásban részesíthető az egyház:
a) gyermekek, családok üdültetésére, táboroztatására irányuló,
b) kulturális és közművelődési,
c) nevelési-oktatási,
d) ifjúsági, sport,
e) szociális-egészségügyi,
f) karitatív
tevékenysége és ezen tevékenységekhez közvetlenül kapcsolódó működése.
- A pályázatot 1 eredeti példányban kell benyújtani. A pályázathoz csatolni kell:
- az Önkormányzat területén működő egyház nevét, címét, főbb adatait, ill. egyház képviselőjének nevét, címét, elérhetőségeit tartalmazó „Pályázat feladatalapú támogatás elnyerésére” című pályázati adatlapot,
- a pályázó létesítő okiratát, a nyilvántartásba vételét igazoló iratot, a képviselő nevét,
- Rövid szöveges leírást, amely tartalmazza: az igényelt támogatás Áfát is tartalmazó összegét, a támogatandó cél, tevékenység pontos meghatározását, a megvalósítás időpontját vagy határidejét, a támogatandó célhoz, tevékenységhez, programhoz kapcsolódó költségvetést, a bevételek és kiadások bemutatását, a megvalósításért felelős személy/személyek nevét,
- NYILATKOZAT a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény szerinti összeférhetetlenség, illetve érintettség fennállásáról, vagy hiányáról,
- KÖZZÉTÉTELI KÉRELEM a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény 8. § (1) bekezdés szerinti érintettségéről. Csak érintettség fennállása esetén töltendő ki!
- Nyilatkozatot azonnali beszedési megbízás (inkasszó) engedélyezéséről az esetleges visszafizetési kötelezettség előírása esetére,
- nyilatkozatot vagy igazolást köztartozás mentességről (NAV adózói adatbázis),
- nyilatkozatot arról, hogy nem áll az egyház a megszűntetésére irányuló eljárás alatt,
- nyilatkozatot arról, hogy nem áll fenn az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 48/B. § (1) bekezdése szerinti összeférhetetlenség,
- nyilatkozatot az Áfa levonása iránti igényről.
- Pályázati úton szétosztható keretösszeg: 4.000.000,- Ft a 2022. évi költségvetésről szóló 7/2022. (II.28.) önkormányzati rendelet alapján.
- A pályázaton elnyert összeg felhasználása 2022. január 01. és 2022. december 31. között lebonyolított programok esetén történhet.
Az elnyert összeg felhasználását a megkötött támogatási szerződésben foglaltak szerinti elszámolási kötelezettség terheli.
- A pályázat benyújtásának határideje: 2022. április 22. péntek 12.00 óra
A pályázat benyújtására vonatkozó eljárási szabályokra és az elnyert támogatással történő elszámolásra az egyházak, vallásfelekezetek és vallási közösségek részére nyújtható támogatásokról szóló 9/2012. (III.29.) önkormányzati rendelet 10. §-a valamint a 13. § és 16. § -ai, valamint az Önkormányzat által nyújtott pénzbeli támogatásokról szóló 6/2017. (III.1.) önkormányzati rendelet az irányadóak. A támogatásban részesülő pályázó a támogatás összegének felhasználásáról az Önkormányzattal kötött támogatási szerződésben meghatározott határidőig köteles elszámolni.
- A pályázat benyújtásának módja
A pályázatot borítékban a Polgármesternek címezve a Polgármesteri Kabineten (1153 Budapest Bocskai u. 1-3.) lehet leadni.
A borítékon fel kell tüntetni: „Egyházi feladatalapú pályázat 2022.” !
Az egyházi közösségek által benyújtottan évente legfeljebb két pályázat és/vagy kérelem részesülhet támogatásban rendeletünk szerint.
Hiányosan benyújtott pályázat esetén a hiánypótlási felhívás kézhezvételétől számított 8 napon belül a megjelölt hiányosságokat pótolni kell, ennek elmaradása esetén a pályázat elutasításra kerül.
- A pályázatok elbírálása
A pályázatok elbírálására a pályázat benyújtási határidő lejártát követő 30 napon belül sor kerül.
A pályázatok elbírálásánál a támogatás megítélésénél előnyt élveznek azok, amelyek más forrást is felmutatnak a megvalósításhoz!
- Értesítés a pályázat eredményéről
A nyertes pályázók névsora – a döntést követően 30 napon belül – az Önkormányzat honlapján lesz közzétéve. Az eredményhirdetést követően az Önkormányzat megállapodást köt a nyertes pályázókkal. A megállapodás tervezete az Önkormányzat honlapján megtekinthető.
- A pályázattal kapcsolatban további felvilágosítás Hudák Tamás polgármesteri, egyházi referenstől kérhető a 06-1/305-3186-es telefonszámon és a hudak.tamas@bpxv.hu e-mail címen.
A benyújtandó nyilatkozatok és dokumentumok letöltése egyben ITT érhető el.
(D.I.)