Menu

A májusi testületi ülés után

2008.05.30.

Az önkormányzat vezetői: Hajdu László polgármester, Gyurcsánszky János, Király Csaba és dr. Pálinszki Antal alpolgármesterek adtak tájékoztatást a legutóbbi testületi ülésen történt legfontosabb döntésekről a sajtó képviselőinek május 29-én.

Elsőként Király Csaba két, a kerület tulajdonát, vagyonát érintő előterjesztéssel kapcsolatos döntésről adott tájékoztatást.
A Szociális Foglalkoztató még 1957-ben jött létre azzal a céllal, hogy a megváltozott munkaképességű embereknek, illetve a fogyatékkal élőknek munkát biztosítson. Azóta a gazdasági helyzet megváltozott, és ma már nem kell azokkal a cégekkel versenyezniük, melyek egészséges embereket foglalkoztatnak. Így a foglalkoztató átalakítására meg kell tenni az intézkedéseket. Az ezzel kapcsolatos feladatok előkészítésére adott felhatalmazást a polgármesternek a testület a május 28-i ülésén. Amint Király Csaba elmondta, jelenleg a foglalkoztató éves költségvetés 154 millió forint, melyből körülbelül 80 millió a foglalkoztató bevétele, míg a fennmaradó 74 milliót az önkormányzat teszi hozzá. Ám azzal, hogyha jövő év január 1-től a Szociális Foglalkoztató nonprofit szervezetté alakul át, lehetőségük lesz arra, hogy önállóan pályázzanak, mellyel nő a bevételük, és így csökkenhet az önkormányzat támogatása. A másik fontos döntés szerint az Erdőkerülő utcában található SPAR áruház működtetője vásárlási igényét nyújtotta be arra a földterületre, amelyen az áruház áll. Az önkormányzat megadta az engedélyt azzal a feltétellel, hogy a SPAR Magyarország Kft-nek mind parkolót fel kell újítania, mind az áruház környékét rendbe kell tennie.
Miután Gyurcsánszky János alpolgármester vette át a szót, aki elmondta, hogy az önkormányzat június első hetében megkezdi az újpalotai Fő térre tervezett szökőkút kivitelezését. Remények szerint két hónap múlva elkészül és a kerület lakói birtokba vehetik. Szólt az allergiát okozó nyárfák kivágásáról, s a helyükre kerülő gömbkőrisek ültetéséről, a Virágos kerületért pályázatról, mely lezárult és a napokban kezdődik meg a benevezők kertjeinek bejárása illetve több más beruházásról is. Így többek között arról, hogy a tervek szerint hamarosan megkezdődik és talán be is fejeződik a Wesselényi utcai vásárcsarnok felújítása. Emellett számos útszakasz megújulása. Külön kiemelte a Régi Fóti úton található Szilas-patak felett átívelő híd felújítását, amely összefügg a környéken megépülő LIDL áruház megépülésével. Szólt arról is az alpolgármester, hogy a Panel Plusz Programban folyamatosan újulnak meg a házak.
Dr. Pálinszki Antal alpolgármester az idei tanévet értékelte néhány gondolatban. Szólt arról, hogy a Pedagógus Nap helyettesíti a központi tanévzárót, amely idén május 30-án van. Beszélt arról is, hogy a gyerekek a nyár folyamán számos táborban tölthetik el szabadidejüket: így a Szántóföld úti napközis tábor mellett Bernecebarátiban, Balatonvilágoson.
A sajtótájékoztató utolsó részében Hajdu László polgármester elmondta, hogy a testület a civil szervezetekből alakult 8 fős bizottság javaslatát elfogadva döntött arról, hogy mely szervezeteknek és alapítványoknak milyen címen és mekkora támogatást adjon. Erre a célra a 2008. évi költségvetésben 8 millió forint áll rendelkezésre, illetve további 3 millió forintot 29 alapítvány kap meg. Összességében a 112 civil szervezetből 100 jut támogatáshoz. A polgármester arról is beszélt, hogy bár a májusi ülésen nem esett szó az Észak-Pesti Kórházról, ám tájékoztat mindenkit arról, hogy az ingatlan hasznosítására kiírt nemzetközi pályázat anyagát négy jelentkező vásárolta meg. Közülük egy adta be elképzelési tervét, ám ez az anyag sem szólt arról, amit az önkormányzat elvárt volna. Éppen ezért szinte biztos, hogy a június 25-i, a nyári szünet előtti utolsó testületi ülésen a képviselők elé fog kerülni az anyag.

Kapcsolódó sajtóanyagok:
Az Első Energia-beszerzési Önkormányzati Társulást létrehozó megállapodásról

Mindannyiunk előtt ismert, hogy az energia liberalizáció során a fogyasztóknak lehetőségük van az energia beszerzésére szerződéseket kötni a piacon megjelenő szolgáltatókkal.
A kerületi önkormányzat összességében nagyfogyasztónak számít és mind ilyen a takarékos gazdálkodás szem előtt tartásával minden lehetőséget igénybe kell vennünk a költségeink csökkentése érdekében.
Ennek egyik formája lehet, ha olyan társulásban veszünk részt, amely megteremti a jogi hátterét annak, hogy olcsóbban, vagy viszonylag kedvezőbb áron tudjuk beszerezni a szükséges energiánkat. Azt reméljük a társulási formának az energia piacon való megjelenésétől, hogy kedvező pozíciót biztosít számunkra.
Értékelhető adatok nem állnak a rendelkezésünkre, mert a társulás szervezeti stuktúrájának kialakítása a törvényi előírások betartásával jelenleg is folyik.
Az önkormányzatunk felhatalmazást adott arra, hogy a társulás pénzügyi-gazdasági feladatait a VII. kerületi önkormányzat hivatala lássa el. Az önkormányzati energia megtakarítási intézkedéseket, kezdeményezéseket a társulás felé a Polgármesteri Hivatal által figyelemmel kísért felhasználás évközi időszakos értékelése alapján tesszük meg.
A kerületet a társuláshoz való csatlakozáskor 2 mó ft egyszeri hozzájárulás terheli.
A társulásban a Fővárosból VII. és VIII. kerület vesz részt, amelyhez a képviselő-testület a május 28-i ülésen hozott határozatával a XV. kerület is csatlakozott. A társulásban részt vesz még Százhalombatta és Pécel városok önkormányzata is.
A társulási tagságunk eredményességét az alapító okirat szerinti éves beszámoló, elszámolás időszakában rendelkezésre álló adatok alapján lehet figyelemmel kísérni és ennek ismeretében hozhat a testület további rendelkezéseket.

A. kerületi közbeszerzési szabályzatról

A kerületi önkormányzat a közpénzek felhasználásának törvényi előírásai alapján 2006. április l-je óta részletesen szabályozza annak eljárási rendjét A szabályzat mindazon kötelezettségeket tartalmazza, amelyek biztosítják a költségvetésben célhoz kötött feladatok szabályszerű végrehajtását.
A törvény nemcsak a Polgármesteri Hivatal részére teszi kötelezővé a szabályzat szerinti eljárást, hanem az önkormányzat önálló költségvetési szervei és gazdasági társaságai részére is előírás a szabályos eljárás a közpénzek felhasználása során. Ennek végrehajtását a Polgármesteri Hivatal az önkormányzati törvényben adott felhatalmazás alapján ellenőrzi.
Az önkormányzat közbeszerzései tekintetében az ajánlatkérő maga a képviselő?testület
A közbeszerzésben résztvevők személyi felelősséggel tartoznak a végzett munkájukért. Az önkormányzatnál a közbeszerzési feladatokat a Polgármesteri Hivatal részéről a pénzügyi, a műszaki, a jogi és a közbeszerzés tárgya szerinti szakterületen megfelelő közbeszerzési képesítésű szakemberek látják el. A hivatal saját hivatalos közbeszerzési tanácsadóval is rendelkezik. A kialakított belső szervezeti struktúra biztosíték arra, hogy az eljárás során a folyamatos kontroll biztosított legyen. Ennek értelmében Szakmai Előkészítő Munkacsoport működik, amely a közbeszerzési tendereztetés előkészítését végzi a pályázat összeállításától a megjelentetésen keresztül, a pályázatbontás, értékelés, döntés előkészítés és szerződéskötés elvégzéséig. Az előkészítés után a beérkezett ajánlatokat egy 3 tagú Bíráló Bizottság értékeli, összegzi és terjeszti be a Tulajdonosi, Vagyonkezelési és Közbeszerzési Bizottsághoz döntésre. Ebből is látható, hogy a folyamat a szigorú szabályok betartásával zárt és megfelelő alapot szolgáltat a közpénzek szabályos felhasználásához.
Az éves közbeszerzésekről minden év februárjában a polgármester írásos beszámolót készít a képviselő-testület részére és az éves statisztikát a Közbeszerzési Tanács részére is megküldi.
Az éves költségvetés alapján a Polgármesteri Hivatal 2006. évben 756.745,0 e Ft, 2007-ben 1.428.730,0 e Ft értékben bonyolított le közbeszereztetést Valamennyi eljárás a törvényi előírásoknak megfelelően és kifogásmentesen történt.