Menu

5 évre visszatekintve, több évre előretekintve

2008.03.15.

A hét elején többek között sajtóbeszélgetés keretében ünnepelte 5. születésnapját az AsiaCenter, amely az elkövetkező időszakban a Márkás Kínai Áruk Központja (China Brand Trade Center -CBTC Kft.) igényeinek megfelelően 60 millió euró beruházással továbbfejlődik.

Minderről Rudolf Riedl, az AsiaCenter ügyvezető igazgatója számolt be a sajtónak, aki elmondta azt is, hogy minderről még a tavalyi év őszen a miniszterelnök, Gyurcsány Ferenc Kínában tett látogatásakor született megállapodás. Maga a beruházás 2009-ben indul és a tervezett átadás 2011-ben lesz. Ezen időszak alatt egy hetvenezer négyzetméteres központi épületszárny épül meg, ám a Márkás Kínai Áruk Központja (China Brand Trade Center) már korábban, 2009 februárjában bérbe veszi a China Mart és az AsiaCenter egyes részeit, ahol kínai vállalatok alakítják ki a közép-európai és európai központjukat. A CBTC mintegy 1000-1500 itt bejegyzett vállalkozásra számíthat, amellyel mintegy 5000 főnek ad majd munkát.
Rudolf Riedl az ünnepség kapcsán beszélt arról is, hogy az öt évvel ezelőtt létrehozott AsiaCenterben jelenleg 500 távol-keleti cég működik és a kereskedelmi központ platformot teremt az európai és távol-keleti kereskedelem iránt érdeklődők kapcsolatépítésében is.

Mangasi Sihombing, Indonézia budapesti nagykövete szintén nem véletlenül foglalt helyet az összejövetelen, hiszen két évvel ezelőtt nyílt meg az AsiaCenterben az indonéz pavilon, ahol mintegy 500 európai piacra szánt indonéz terméket mutatnak be. Külön kiemelte, hogy Magyarország EU-s tagsága még nagyobb jelentőséget ad az AsiaCenter tevékenységének.

Ren Hongbin, Kína magyarországi gazdasági és kereskedelmi tanácsosa arról szólt, hogy Kína nagy jelentőséget tulajdonít a kereskedelmi kapcsolatok fejlesztésének, amely folyamatban az AsiaCenter is szerepet játszik.
-A kínai áruk jó minősége Kína imázsát is emeli, ezért is fontos a Kínai Márkás Áruk Központjának tevékenysége.