Szálláshely üzemeltetés bejelentése
A kereskedelmi szálláshely üzemeltetéséről szóló bejelentést Budapesten a szálláshely fekvése szerint illetékes kerületi önkormányzat jegyzőjénél kell benyújtani.
A bejelentés benyújtásának módja
A bejelentéshez a jogszabályban előírt adattartalmú formanyomtatvány készült, melynek használata javasolt.
A bejelentés postai vagy elektronikus úton továbbá a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán nyújtható be. Írásbelinek nem minősülő elektronikus kapcsolat (pl. e-mail) útján a bejelentés – mivel a teljes bizonyító erejű aláírást nem tartalmazza – nem tehető meg.
A csatolandó okmányokat a formanyomtatvány ismerteti.
A bejelentés illetékmentes.
Ügyintézési határidő
A bejelentést követően a tevékenység azonnal végezhető (ha szükséges, a szálláshely üzemeltetője az átvételi elismervénnyel, a postai feladóvevénnyel vagy az elektronikus feladási igazolással tudja igazolni a bejelentés megtörténtét).
A jegyző a szabályszerű bejelentésről 8 napon belül igazolást ad ki.
Adatváltozás, tevékenység megszűnése
A tevékenység adatainak változását vagy a szálláshely megszűnését az üzemeltető köteles haladéktalanul, írásban bejelenteni a jegyzőnek. Ezek a bejelentések is illetékmentesek.